Το ξέφρενο ράλι της ναυλαγοράς  των δεξαμενόπλοιων VLCC ήταν πρωτοφανές για τα ναυτιλιακά χρονιά αλλά κράτησε λίγο.

Στις δύο πρώτες εβδομάδες έφθασε τα 300.000 δολάρια την ημέρα για να διορθώσει και να πέσει γύρω στα 70.000 δολάρια αφού τα κινεζικά διυλιστήρια σταμάτησαν να αποθηκεύουν πετρέλαιο. Οι αναλυτές θεωρούν ότι και πάλι είναι πολύ καλή η ναυλαγορά αφού πριν εννέα μόλις μήνες ο ναύλος ήταν 10.000 δολάρια.

Ο λόγος  για τον οποίο οι Κινέζοι έκαναν «κράτει», ήταν η τεράστια άνοδος των ναύλων που αύξανε το κόστος των πρώτων υλών. Για μία χρονοναύλωση 40 ημερών από τον Περσικό στην Κίνα το κόστος έφθασε τα 15 εκατομμύρια δολάρια.   

«Το ότι ζήσαμε μία τρέλα και φθάσαμε να δούμε ναύλους στα 300.000 δολάρια την ημέρα, θα το συζητάμε για χρόνια» είπε γνωστός πλοιοκτήτης σε επιχειρηματικό πηγαδάκι κατά τη διάρκεια συνεδρίου στην Αθήνα.

Τα γεωπολιτικά παιχνίδια μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας σε συνδυασμό με τα τρομοκρατικά κτυπήματα σε πλοία που βρισκόντουσαν στον Κόλπο άλλαξαν άρδην την εικόνα της ναυλαγοράς δεξαμενόπλοιων μέσα στο 2019.

Μία χρονιά που όπως επισημαίνουν  ναυλομεσίτες και οικονομικοί αναλυτές, θα είναι case study με το οποίο θα ασχολούμαστε για πολλά χρόνια. Είναι ο τύπος πλοίου  όπου οι Έλληνες πρωταγωνιστούν αφού διαχειρίζονται σχεδόν  το 30% του παγκόσμιου στόλου.