Τα 30 χρόνια επιτυχημένης ρότας στις χρηματιστηριακές αγορές γιορτάζει το 2023 η Tsakos Energy Navigation (ΤΕΝ) με επικεφαλής τον δρ Νίκο Τσάκο. Ιδρύθηκε το 1993 και την ίδια χρονιά εισήχθη στο χρηματιστήριο του Όσλο ενώ το 2002 μετεγκαταστάθηκε στην αμερικανική χρηματιστηριακή αγορά.

Στη διάρκεια του α’ τριμήνου του 2023 συνεχίστηκε η εξαιρετική πορεία της με οικονομικά αποτελέσματα ρεκόρ. Κλειδί της επιτυχίας η ικανότητα της να προσαρμόζει την τακτική ναυλώσεων και τις επενδύσεις της στις συνθήκες της αγοράς.

Ως αποτέλεσμα, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023, τα θετικά θεμελιώδη στοιχεία του κλάδου που σε συνδυασμό με τις εμπορικές ανισορροπίες που δημιούργησε ο πόλεμος στην Ουκρανία, συνέχισαν να υποστηρίζουν μια υγιή ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων και επέτρεψαν στην TEN, παρά τη λειτουργία λιγότερων πλοίων, να δημιουργήσει ακαθάριστα έσοδα ύψους 261 εκατομμυρίων δολαρίων, που αντιπροσωπεύουν αύξηση 74% ή 112 εκατομμύρια δολάρια από το συγκρίσιμο τρίμηνο του 2022.

Τα κέρδη προ φόρων τόκων, φόρων αποσβέσεων και αποσβέσεων (EBITDA) ξεπέρασαν τα 236 εκατ. δολάρια, κατά 194 εκατ. δολάρια υψηλότερα από το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Τα λειτουργικά έσοδα κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σκαρφάλωσαν στα 199 εκατομμύρια δολάρια, τα οποία περιλαμβάνουν κέρδη 81 εκατομμυρίων δολαρίων από την πώληση έξι MR δεξαμενόπλοιων πρώτης γενιάς και δύο δεξαμενόπλοιων μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων handysize σε τιμές που αντανακλούν την ισχυρή ζήτηση για μεταχειρισμένο τονάζ.

Εξαιρουμένου αυτού του κεφαλαιακού κέρδους, τα λειτουργικά έσοδα ανήλθαν σε 118 εκατ. δολάρια, 12 φορές υψηλότερα από τα λειτουργικά έσοδα του πρώτου τριμήνου του 2022. Τα καθαρά κέρδη που προέκυψαν και τα οποία περιλαμβάνουν κέρδη 81 εκατ. δολάρια ανήλθαν σε 177 εκατ. δολάρια.

Ο μέσος ημερήσιος ναύλος υπερδιπλασιάστηκε σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του 2022 φθάνοντας στα 41.882 δολάρια. Η εταιρεία αύξησε τα ταμειακά της αποθέματα σε 476 εκατ. δολάρια στις 31 Μαρτίου 2023.

Ο τραπεζικός δανεισμός το πρώτο τρίμηνο του 2023 ήταν κατά 21 εκατ. δολάρια χαμηλότερος από το επίπεδο του τέλους του 2022, στα 1,39 δισ. δολάρια.

Η εταιρεία έχει ναυπηγικό πρόγραμμα για οκτώ δεξαμενόπλοια, τέσσερα Aframax και τέσσερα suezmax με παράδοση από το το γ’ τρίμηνο του 2023 έως το δ’ τρίμηνο του 2025.

Διαβάστε ακόμη:

Οι αναλυτές και οι μετακινήσεις ψήφων, η δυνατή μεταγραφή της ΙNTRAKAT, οι δυο γαμπροί της Lamda και η μάχη του Ηρακλείου 

Η άνοδος και η πτώση της ΑΤΤΙ-ΚΑΤ: Έρχεται σφυρί με… μεγάλη ιστορία για τα γραφεία στην Κηφισιά (pics)

Πληθωρισμός: Νέα «ανάσα» με πτώση κάτω από 3% τον Μάιο 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ