Ο τρόπος που θα γίνει η μετάβαση στην απανθρακοποιημένη ναυτιλία μέσω των εναλλακτικών καυσίμων, προβληματίζει την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Διότι οι νομοθέτες, είτε είναι ο ΙΜΟ, είτε η ΕΕ, κοιτάνε το τελικό αποτέλεσμα και όχι όλη τη διαδικασία για να φθάσουμε στο αποτέλεσμα. Όπως επισημαίνουν εφοπλιστικοί κύκλοι, τα λεφτά από τη φορολόγηση για τα καύσιμα που θέλει να επιβάλλει η ΕΕ πρέπει να δοθούν στις έρευνες, αλλιώς θα είναι άλλος ένας φόρος που θα επιβαρύνει το κόστος των θαλάσσιων μεταφορών.

Την άποψή τους έκαναν γνωστή τρεις μεγάλοι Έλληνες εφοπλιστές μιλώντας στο 13ο ναυτιλιακό συνέδριο της Capital Link στη Νέα Υόρκη. Πρόκειται για τους δρ. Νίκο Τσάκο, Πέτρο Παππά και δρ Ιωάννη Κούστα.

Ο δρ Νίκος Τσάκος πρόεδρος και διευθύνων της ΤΕΝ επεσήμανε ότι για την αντιμετώπιση του θέματος και την απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, την οποία στηρίζει σύσσωμος ο ναυτιλιακός κόσμος, θα πρέπει οι νομοθέτες να κοιτάξουν πώς θα λειτουργήσει όλη η αλυσίδα, από την παραγωγή του εναλλακτικού καυσίμου έως την κατανάλωση και όχι να εστιάζουν μόνο στον τελικό αποδέκτη που είναι ο πλοιοκτήτης.

Τόνισε ότι η τεχνολογική εξέλιξη επιταχύνεται και κατέθεσε τον προβληματισμό του, για το ποια τεχνολογία θα πρέπει να επιλέξει ο πλοιοκτήτης όταν ναυπηγήσει το επόμενο πλοίο του, αφού υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να έχει ξεπεραστεί η συγκεκριμένη τεχνολογία, η οποία θα έχει και μεγάλο κόστος εγκατάστασης.

Ο Πέτρος Παππάς διευθύνων σύμβουλος τςη Star Bulk από την πλευρά του επεσήμανε ότι οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί θα έχουν τεράστιο αντίκτυπο στη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Όπως έχει επισημάνει, «το 80% της απουσίας παραγγελιών οφείλεται στην αβεβαιότητα σχετικά με τους κανονισμούς για τα καύσιμα. Το βασικό ζήτημα που θα μας κρατήσει επί ποδός για δεκαετίες στο μέλλον είναι ο τερματισμός των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Μας αποτρέπει από την παραγγελία νέων πλοίων» και συμπληρώνει: «Δεν είναι κάτι που μπορούμε να κάνουμε μόνοι μας. Πρώτα πρέπει τα ναυπηγεία να πραγματοποιήσουν τις αναγκαίες διαδικασίες έρευνας και ανάπτυξης, ώστε να κατασκευάζουν πλοία που θα χρησιμοποιούν το καύσιμο του μέλλοντος. Έπειτα οι εταιρείες εφοδιασμού νέων καυσίμων πρέπει να αναπτύξουν την κατάλληλη υποδομή. Και οι κυβερνήσεις πρέπει να επιχορηγήσουν την όλη προσπάθεια. Οι τράπεζες, από την πλευρά τους, οφείλουν να παρέχουν κεφάλαια και οι ναυλωτές πρέπει να υπογράψουν μακροπρόθεσμες συμβάσεις. Με αυτό τον τρόπο θα υπάρξει διασπορά του κόστους σε όλη την αλυσίδα αξίας της ναυτιλίας και προτού οι πλοιοκτήτες μπορέσουν να επενδύσουν σε πλοία μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, τα υπόλοιπα εμπλεκόμενα μέρη οφείλουν να αναλάβουν το δικό τους μερίδιο ευθύνης και να παράσχουν χρηματοδότηση και κίνητρα».

Ο δρ Ιωάννης Κούστας διευθύνων σύμβουλος της Danaos από την πλευρά του δήλωσε ότι τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως, για παράδειγμα, η αμμωνία και η μεθανόλη δεν πρέπει να απελευθερώνουν κατά τη διαδικασία παραγωγής τους περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα από ό,τι εκπέμπουν τα πλοία γιατί δεν θα έχει ουσία η χρησιμοποίησή τους.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο πρόβλημα επάρκειας εναλλακτικών που θα αντιμετωπίσει η ναυτιλιακή βιομηχανία και έφερε ως παράδειγμα τη , η οποία παρήγγειλε τη ναυπήγηση οκτώ πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα έχουν τη δυνατότητα να καίνε ως καύσιμο μεθανόλη την ώρα που στη Δανία όπου βρίσκεται η έδρα του Ομίλου και δεν παράγεται η απαιτούμενη ποσότητα αυτού του καυσίμου.

Διαβάστε ακόμη:

Τζιμ Ντέιβις: Ο Έλληνας που έφτιαξε από το μηδέν την αυτοκρατορία των New Balance (pics)

Σκρέκας για Δακτύλιο: Την Παρασκευή οι αποφάσεις για τα Euro 5 και Euro 6

Ερντογάν: Νέες καρατομήσεις στην Κεντρική Τράπεζα – «Βουτιά» ρεκόρ για τη λίρα