Οι Ελληνες όταν βγουν στην καφετέρια θα παραγγείλουν εσπρέσο σε ποσοστό 53% και ελληνικό 22%. Στην τρίτη θέση είναι στιγμιαίος με 14%, όπως έδειξαν τα αποτελέσματα της δεύτερη ενότητα της έρευνας της Ελληνικής Ένωσης Καφέ για λογαριασμό της εταιρείας ερευνών, Κάπα Research.

Ωστόσο δηλώνουν πως όταν αγοράζουν καφέ από το σούπερ μάρκετ τότε επιλέγουν ελληνικό σε ποσοστό 36%, ενώ ο εσπρέσο έρχεται στην τρίτη θέση με 15%. Στη δεύτερη θέση είναι ο στιγμιαίος με 26%.

Η τιμή του καφέ το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί

Σε ό,τι αφορά την διαμόρφωση των τιμών στον καφέ, όσοι καταναλώνουν καφέ (σ.σ. το 95% των ερωτηθέντων) εκτιμούν ότι η τιμή του το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί. Το συνολικό ποσοστό εκείνων που απαντούν ότι η τιμή έχει αυξηθεί είναι 93% και καταμερίζεται σε ποσοστό 75% εκείνων που απαντούν ότι μετά βεβαιότητας έχει αυξηθεί και στο 18% εκείνων που απαντούν ότι μάλλον έχει αυξηθεί.

Ως προς την επίδραση των ανατιμήσεων στην έξοδο για καφέ, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές καφέ (54%) απαντούν ότι έχουν περιορίσει τις εξόδους τους εξαιτίας του γενικότερου κλίματος ανατιμήσεων στην αγορά, ενώ το 45% από αυτούς αναφέρει ότι δεν έχει περιορίσει τις εξόδους παρά το γενικότερο κλίμα αυξήσεων.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η τοποθέτηση των ερωτηθέντων αναφορικά με το εάν θα έπρεπε να υπάρχει ειδικός φόρος κατανάλωσης στον καφέ. Το 80% απαντά ότι δεν θα έπρεπε να υπάρχει ο ειδικός φόρος, με το 66% από αυτούς να τοποθετούνται λέγοντας «σίγουρα όχι» και το 14% αναφέρει ότι «μάλλον όχι», καθώς θεωρούν ότι το συγκεκριμένο μέτρο επιβαρύνει την τιμή του προϊόντος που αποτελεί την καθημερινή τους συνήθεια.

Η ταυτότητα της έρευνας

Η ποσοτική έρευνα που διενήργησε η Κάπα Research για την Ελληνική Ένωση Καφέ πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.003 ατόμων στις 13 περιφέρειες της χώρας στο διάστημα 17 έως και 24 Ιανουαρίου. Σε αυτήν συμμετείχαν άνδρες και γυναίκες, ηλικίας 17 ετών και άνω. Η συλλογή των στοιχείων έγινε κατά 61% (611 άτομα) με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων και κατά 39% (392 άτομα) με βάση ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο μέσω του ειδικά διαμορφωμένου online πάνελ της Κάπα Research.

 

Β’Μέρος – Έρευνα για την κατανάλωση καφέ στην Ελλάδα

 

Διαβάστε ακόμη:

Aποκαλυπτήρια σήμερα για το «καλάθι των νονών» – Σε μια εβδομάδα το «καλάθι του Πάσχα»

«Ανηφορίζει» προς Κολωνάκι η ΛΑΜΨΑ: «Πράσινο» για τη νέα boutique μονάδα στο διατηρητέο της Ζαλοκώστα

Ο Μητσοτάκης, η συγκυβέρνηση και το πρέσινγκ στον Ανδρουλάκη, το ραντεβού Σταϊκούρα-τραπεζιτών, η κατεδάφιση στο Ελληνικό και η ώρα της ΔΕΗ