Η συντριπτική πλειοψηφία (95%) του πληθυσμού έχει πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία online αγορά τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ μόλις ένα 5% του πληθυσμού δηλώνει ότι δεν έχει πραγματοποιήσει online αγορά σε καμία από τις 17 κατηγορίες τους τελευταίους 12 μήνες.

Στα παραπάνω ευρήματα καταλήγει, μεταξύ άλλων, η έρευνα του Έρευνα του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) και της εταιρείας Truberries.

Επιπλέον, η πανδημία φαίνεται να έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο που αγοράζουμε φαγητό, καθώς 7 στους 10 Έλληνες παραγγέλνουν φαγητό και καφέ ηλεκτρονικά.

Περίπου ίδιο είναι και το ποσοστό όσων αγοράζουν ηλεκτρονικά είδη. Σήμερα, το 65% των Ελλήνων καταναλωτών αγοράζει ηλεκτρονικά είδη, όπως tables και laptops, από το internet και όχι από φυσικά καταστήματα.

Πιο αναλυτικά, το delivery φαγητού με δείκτη 0.77 και τα ηλεκτρονικά είδη (0.70) παρουσιάζουν αισθητά μεγαλύτερη μεταφορά των αγορών στο online περιβάλλον.

Στο άλλο άκρο, οι αγορές για είδη φαρμακείου (0.43), είδη κήπου (0,33), αξεσουάρ για αυτοκίνητα/ποδήλατα, προϊόντα για κατοικίδια (0.36), σούπερ μάρκετ (0.35) και delivery αλκοολούχων (0.31) πραγματοποιούνται κυρίως σε φυσικά καταστήματα, ακόμα κι αν αυτό συμβαίνει για διαφορετικούς λόγους σε κάθε κατηγορία (π.χ. ογκώδη αντικείμενα, μη διαθεσιμότητα, συνταγογραφούμενα φάρμακα).

Ανοδική πορεία για το ηλεκτρονικό εμπόριο

Οι ηλεκτρονικές αγορές που εδραιώθηκαν λόγω της καραντίνας, φαίνεται πως συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία ακόμη και παράλληλα με τη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας , την αμέσως επόμενη περίοδο της άρσης του lockdown (Μάιος 2021), οι καταναλωτές δηλώνουν έτοιμοι να συνεχίσουν να ψωνίζουν από online καταστήματα (94%), ενώ ένα 14% του συνόλου του δείγματος δηλώνει έτοιμο να αυξήσει την συχνότητα των αγορών.

Τα κριτήρια αγοράς

Για την πλειοψηφία των καταναλωτών (60%), το να είναι το προϊόν στη φθηνότερη δυνατή τιμή δεν αποτελεί το βασικό κριτήριο προτίμησης ηλεκτρονικού καταστήματος. Παρ’ όλα αυτά, σίγουρα συνυπολογίζεται ως κριτήριο κατά την επιλογή ηλεκτρονικού καταστήματος για το 63% των καταναλωτών. Η αγωνία του καταναλωτή να είναι το προϊόν όπως φαίνεται στο site εμφανίζει δείκτη 0.55, δείχνοντας ότι ο συγκεκριμένος λόγος έχει σχεδόν την ίδια δύναμη επιρροής όσο και η τιμή (0.63).

Η δύναμη της φθηνότερης τιμής συναντάται σε μεγαλύτερο εύρος στην ηλικιακή ομάδα 45-54. Η ηλικία 18-24 είναι αυτή στην οποία μεγιστοποιείται το ενδιαφέρον για δωρεάν αποστολή της παραγγελίας.

Η αναφορά σε δωρεάν έξοδα αποστολής αντιμετωπίζεται κυρίως ως μια διαδεδομένη / αναμενόμενη πρακτική, παρά ως ένα ξεχωριστό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για το κατάστημα που το υπόσχεται 7 στους 10 καταναλωτές που μπορούν να ανακαλέσουν πληροφορίες για τα έξοδα αποστολής της τελευταίους τους online παραγγελίας, αναφέρουν ότι δεν πλήρωσαν αυτοί, αλλά το κατάστημα Άρα, καθώς το σημαντικό (δηλαδή τα δωρεάν έξοδα αποστολής) είναι τόσο διαδεδομένο, δεν είναι διαφοροποιό στοιχείο αλλά εκ των ων ουκ άνευ (hygiene factor).

Διαβάστε ακόμα:

Goldman Sachs: Τι σημαίνει η σύγκρουση στην Ουκρανία για επιτόκια και οικονομίες

Sell-off στο Χρηματιστήριο Αθηνών – Πάνω από 5% οι απώλειες στον Γενικό Δείκτη (upd)

«Απάτη» 1 στα 3 μεταχειρισμένα ΙΧ – Για ποιους χτυπά «καμπάνα» 6.011 ευρώ