Αυτοψία σε σούπερ μάρκετ της Αθήνας για το «καλάθι του νοικοκυριού» πραγματοποίησε σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης.

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε σε υποκατάστημα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ που είχε το φτηνότερο «καλάθι του νοικοκυριού» κατά την τέταρτη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου.

Όπως σημείωσε «μέσα στο καλάθι είχαμε πάρα πολλά επώνυμα προϊόντα. Οι τιμές είναι καλές. Εδώ είδαμε τιμές χαμηλότερες από ότι πριν. Έπειτα από τέσσερις εβδομάδες έχουμε πετύχει μειώσεις στα επώνυμα προϊόντα, ελάχιστες αυξήσεις και πολλά προϊόντα με σταθερές τιμές. Σε περιβάλλον πληθωρισμού που τρέχει με 10% αυτό είναι από μόνο του πολύ μεγάλη μείωση».

Επιπλέον, ευχαρίστησε όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ για την «καλή δουλειά» που έχουν κάνει ως προς το καλάθι του νοικοκυριού εκφράζοντας την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι «και νέοι “παίχτες” εμπιστεύονται το καλάθι και συμμετέχουν στην προσπάθεια».

Όπως είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης αν και αρχικά η πρωτοβουλία για το καλάθι του νοικοκυριού αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό, έχει πλέον δημιουργήσει μια μεγάλη αγορά. Κάλεσε, τέλος τους καταναλωτές να συμμετέχουν ακόμα περισσότερο στην προσπάθεια αυτή λέγοντας «εσείς οι καταναλωτές με τη συμμετοχή στο καλάθι ωθείτε τα σούπερ μάρκετ σε μειώσεις τιμών».

Ακολουθεί η πλήρης δήλωση του κ. Γεωργιάδη και οι απαντήσεις του σε ερωτήσεις δημοσιογράφων:

«Όπως κάνουμε κάθε εβδομάδα και θα το κάνουμε για όλο το χειμώνα, όσο εφαρμόζεται το καλάθι του νοικοκυριού, ήρθαμε σήμερα σε κατάστημα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ «Γαλαξίας» καθώς στον πίνακα που αναρτήσαμε χθες στο Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων θα είδατε ότι η αλυσίδα «Γαλαξίας» είχε μία από τις πιο μεγάλες μειώσεις στην αξία του καλαθιού από εβδομάδα σε εβδομάδα και θέλω να ευχαριστήσω την διεύθυνση της αλυσίδας για αυτήν την επιλογή.

Μείωσαν τις τιμές τους και το σημαντικό είναι ότι στο καλάθι έχουν πάρα πολλά επώνυμα προϊόντα. Όπως είδατε, δεν ήταν μόνο οι τιμές καλές, αλλά καθώς με ρωτάτε συνεχώς για τα private label και τα επώνυμα προϊόντα, εδώ είδαμε με τα μάτια μας τιμές πολύ χαμηλότερες σε επώνυμα προϊόντα απ’ όσες είχαμε συνηθίσει το τελευταίο διάστημα.

Είμαι χαρούμενος γιατί το «καλάθι του νοικοκυριού» στην αρχή αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό. Ήταν η ιδέα που γεννήθηκε στο γραφείο μου με τον Αναπληρωτή μου, κ. Παπαθανάση και στην 4η εβδομάδα έχουμε επιτύχει το εξής:

-να έχουμε μειώσεις σε πολλά προϊόντα, κάτι που είναι πραγματικά εντυπωσιακό,

-να έχουμε ελάχιστες αυξήσεις σε ελάχιστα προϊόντα

-και να έχουμε τα περισσότερα προϊόντα σε σταθερές τιμές. Σταθερές τιμές σε περιβάλλον πληθωρισμού που τρέχει κανονικά με 10%, καταλαβαίνετε ότι αυτό είναι ήδη από μόνο του μία πολύ μεγάλη μείωση.

Θέλω να ευχαριστήσω, λοιπόν, όλες τις αλυσίδες οι οποίες έχουν βάλει πλάτη. Θέλω να είμαι ειλικρινής, όλες οι αλυσίδες, ο Σκλαβενίτης, ο Βασιλόπουλος, ο Μασούτης, ο Γαλαξίας, το Lidl, ο Κρητικός, το Μy Market που επίσης πήγε πάρα πολύ καλά και αυτήν την εβδομάδα, από την Κρήτη ο Χαλκιαδάκης και το SYNKA, όλες πραγματικά οι αλυσίδες έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά.

Επίσης είμαι πολύ ευτυχής που και νέοι παίκτες εμπιστεύονται το καλάθι και μπαίνουν στην αγορά, όπως η efood και η Wolt και όλο αυτό δείχνει ότι το καλάθι έχει δημιουργήσει μια πολύ μεγάλη αγορά. Και στις μελέτες του ΙΕΛΚΑ, αλλά και αυτή που κάνουμε εμείς στο Υπουργείο Ανάπτυξης με τις τιμοληψίες, αποδεικνύεται ότι εβδομάδα με την εβδομάδα το καλάθι κερδίζει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και το λέω για άλλη μία φορά, εσείς οι καταναλωτές με τη συμμετοχή σας στα ψώνια και στο καλάθι, ωθείτε τις αλυσίδες κάθε εβδομάδα να πηγαίνουν χαμηλότερα.

Είμαστε στην 4η συνεχόμενη εβδομάδα που οι τιμές στο σύνολο πέφτουν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Εκτός όμως από τις αλυσίδες είναι και τα μικρά μαγαζιά, μικρά αρτοποιεία, μικρά ζαχαροπλαστεία…

ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:

Πρώτα απ’ όλα τα μικρά αρτοποιεία και τα μικρά ζαχαροπλαστεία δεν ανταγωνίζονται τα σούπερ μάρκετ κατά τον ίδιο τρόπο, παράγουν άλλα προϊόντα. Έχω πει πολλές φορές ότι φρέσκο ψωμί, κατά κυριολεξία φρέσκο ψωμί, έχουν μόνο τα αρτοποιεία. Τα σούπερ μάρκετ έχουν το προψημένο. Είναι άλλο ψωμί.

Άρα, ο καθένας ανταγωνίζεται εκεί που μπορεί. Δεν μπορείς να περιμένεις από ένα μικρό μαγαζί να ανταγωνιστεί μια μεγάλη αλυσίδα στην τιμή. Αυτό δεν γίνεται. Άλλα είναι τα κριτήρια επιλογής ενός μικρού μαγαζιού για να πας να ψωνίσεις, άλλα ενός μεγάλου.

Εδώ είμαστε για να βοηθήσουμε τους ευάλωτους συμπολίτες μας, αλλά τελικά και όχι μόνο αυτούς, γιατί το καλάθι δεν έχει λειτουργήσει στο να κρατήσει τις τιμές χαμηλότερα μόνο στο καλάθι. Όπως αποδεικνύεται από τον e-katanalotis, μπορείτε να κάνετε μόνοι σας τον έλεγχο, το καλάθι έχει φρενάρει τις τιμές και σε πολλά προϊόντα έξω από αυτό. Άρα, λοιπόν, έχει γενικώς συμβάλει στο να φρενάρουν οι τιμές.

Αυτό έχει πραγματικά μεγάλο ενδιαφέρον και είναι κάτι που και εγώ ομολογώ δεν το περίμενα στην αρχή.

Τις επόμενες μέρες θα έχουμε και τις ανακοινώσεις για τις γιορτές κι έχουμε αρκετές εκπλήξεις εορταστικές.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Γαλοπούλα θα έχετε. Γιατί θεωρείται πολύ ακριβό είδος φέτος.

ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:

Έχουμε αρκετές εκπλήξεις εορταστικές, διότι μας ενδιαφέρει ο κόσμος να περάσει χαρούμενα τις γιορτές των Χριστουγέννων.

Είπαμε ότι θα είναι ένας δύσκολος χειμώνας αυτός, αλλά κάνουμε ότι μπορούμε για να γίνει ευκολότερος. Αυτό είναι το στοίχημα: ένας δύσκολος χειμώνας να γίνει λιγότερο δύσκολος απ’ ότι αναμένεται.

Και νομίζω ότι το καλάθι που θα μας συντροφεύει αυτές τις εβδομάδες του χειμώνα, θα μας κάνει καλή παρέα…

Θέλω για άλλη μια φορά να πω ότι αυτή την προσπάθεια δεν την κάνουμε για λίγες εβδομάδες και θα την αφήσουμε… Θα είμαστε κάθε εβδομάδα στα σούπερ μάρκετ. Εγώ πηγαίνω, όπως βλέπετε, και σε όλες τις πόλεις της περιφέρειας και επισκέπτομαι πάντα σούπερ μάρκετ.

Θέλω να εξηγήσω στον κόσμο ότι αυτή είναι μια προσπάθεια που γίνεται όχι μόνο από μας αλλά και από τους καταναλωτές ακριβώς για να γλιτώσουν λεφτά σε μία δύσκολη στιγμή.

Αντί να ακούμε κριτική ή να χλευάζουμε, καλύτερα να στηρίξουμε όλοι το καλάθι το οποίο έχει δημιουργήσει συνθήκες ελεύθερου ανταγωνισμού μεταξύ των αλυσίδων και έχει οδηγήσει σε πραγματικές μειώσεις τιμών, όπως διαπιστώνει πια κάθε καταναλωτής.

Να πω ότι έχει μεγάλη σημασία να χρησιμοποιείτε την εφαρμογή e-katanalotis, που είναι πολύ εύκολη στη χρήση, είναι δωρεάν στο κινητό σας τηλέφωνο, περιλαμβάνει όλα τα προϊόντα και τα εντός και τα εκτός καλαθιού, συνεπώς, μπορείτε να προσαρμόζετε τις αγορές σας με τρόπο που να κερδίζετε χρήματα.

Και να πω και κάτι ακόμα που λέγεται διαρκώς κι είναι λάθος: το καλάθι δεν έχει εμποδίσει τις προσφορές ούτε οι προσφορές εμποδίζουν το καλάθι. Εξακολουθούν να υπάρχουν οι προσφορές που υπήρχαν και εκτός καλαθιού. Μπορεί μάλιστα σε κάποιο προϊόν σε προσφορά η τιμή να είναι χαμηλότερη από κάποιο προϊόν από το καλάθι. Αυτό όχι μόνο δε μας στεναχωρεί, μας χαροποιεί κιόλας γιατί εμείς θέλουμε να έχουμε χαμηλότερες τιμές, όχι να πουλάμε καλάθια.

Η διαφορά είναι ότι το καλάθι έχει συνολικά τα προϊόντα που χρειάζεται ένα σπίτι και δε χρειάζεται να πάρεις πολλαπλές συσκευασίες όπως συνήθως συμβαίνει στις προσφορές. Άρα, και οι προσφορές έχουν πολλαπλασιαστεί το τελευταίο διάστημα.

Πιστεύω ότι έπαιξε ρόλο το καλάθι, διότι πολλοί παραγωγοί επώνυμων προϊόντων διαπιστώνουν ότι η πελατεία τους κινείται προς το καλάθι και προσπαθούν με τις προσφορές να διατηρήσουν τις πωλήσεις τους. Άρα, γενικά το καλάθι δημιουργεί ανταγωνισμό στην αγορά και θα συνεχίσουμε.

Για άλλη μια φορά θέλω να ευχαριστήσω τις αλυσίδες. Είχα πει ότι θα στηλιτεύσω την αλυσίδα που θα κάνει αυξήσεις και χαίρομαι που δεν μπορώ να στηλιτεύσω καμία αλυσίδα γιατί καμία δεν έκανε αυξήσεις, όλες οι αλυσίδες έκαναν μειώσεις. Άρα, λοιπόν, μόνο ευχαριστώ μπορώ να πω για όλες τις αλυσίδες. Θα είμαστε τις άλλες μέρες και σε άλλες αλυσίδες γιατί επαναλαμβάνω όλες έχουν κάνει πολύ καλές τιμές.

Θα δείτε στον πίνακα που ανεβάσαμε χθες ότι δεν υπάρχει ούτε μία αλυσίδα που να μην έχει κάνει σοβαρές μειώσεις των τιμών της από την περασμένη εβδομάδα και αυτά δεν είναι λόγια του αέρα, είναι τα λεφτά που πληρώνεις στο ταμείο του σούπερ μάρκετ».

Διαβάστε ακόμη

Zermatt: 10 εμπειρίες στον πιο όμορφο χιονοδρομικό προορισμό της Ευρώπης

Avenues: Το μεταμοντέρνο σχολείο που υπόσχεται τους leaders του 21ου αιώνα με 55.000 ευρώ δίδακτρα ετησίως

Τα κορυφαία χειροποίητα κεριά στον κόσμο είναι μια συναρπαστική ιστορία γνώσης