Τους νέους Αμερικανούς, φαίνεται πως επηρεάζει ο πληθωρισμός στις ΗΠΑ, με το 54% αυτών, να λέει ότι η αύξηση του κόστους των τροφίμων τους έχει πλήξει περισσότερο, από οποιαδήποτε άλλου είδους αύξηση.

Τα ευρήματα αποτελούν μέρος μιας πρόσφατης έρευνας των CNBC και Generation Lab, στην οποία συμμετείχαν 1.033 άτομα ηλικίας μεταξύ 18 και 34 ετών.

Όταν ρωτήθηκαν σε ποιο τομέα ο πληθωρισμός τους έχει επηρεάσει περισσότερο, οι ερωτηθέντες απάντησαν τα τρόφιμα με σημαντική διαφορά, έναντι των άλλων κατηγοριών.

Αναλυτικότερα 54% των συμμετεχόντων στην έρευνα, απάντησε τα τρόφιμα, το 22% το ενοίκιο, το 10% τις δαπάνες με βάση τα ενδιαφέροντά τους, το 6% την υγειονομική περίθαλψη και το 5% τους λογαριασμούς (ρεύματος, νερού κλπ).

Ο πληθωρισμός στις ΗΠΑ, έχει υποχωρήσει από το 9,1% σε ετήσια βάση τον Ιούνιο του 2022, αλλά συνεχίζει να αυξάνεται με ρυθμό 3,5% σε ετήσια βάση από τον Μάρτιο, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία από τον δείκτη τιμών καταναλωτή.

Τα υψηλά επιτόκια είναι ένας άλλος παράγοντας που οδηγεί τους νεότερους να αισθάνονται οικονομικά καταπονημένοι, καθώς το μέσο ανεξόφλητο χρέος πιστωτικών καρτών για τη Gen Z και τους millennials αυξήθηκε κατά 62% και 50%, αντίστοιχα, μεταξύ Μαρτίου 2022 και Φεβρουαρίου 2024, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Intuit Credit Karma.

Οι τιμές των τροφίμων ξεπερνούν τον πληθωρισμό

Ίσως δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι το κόστος των τροφίμων έχει πλήξει περισσότερο τους νεότερους, δεδομένου ότι έχει αυξηθεί κατά 25% τα τελευταία τέσσερα χρόνια, σε σύγκριση με 21% για όλα τα είδη που παρακολουθούνται από τον δείκτη τιμών καταναλωτή.

Ενώ η αύξηση των μισθών έχει ξεπεράσει τον πληθωρισμό από τις αρχές του 2023, η σημαντική αύξηση των τιμών των τροφίμων τα τελευταία τέσσερα χρόνια ήταν δύσκολο να αγνοηθεί, ειδικά για τα άτομα με χαμηλό εισόδημα, μεταδίδει το CNBC. Οι νεότεροι εργαζόμενοι τείνουν να βγάζουν λιγότερα χρήματα, επομένως τα απαραίτητα έξοδα, όπως το κόστος διατροφής, τείνουν να είναι αναλογικά μεγαλύτερα συγκριτικά με όσους βγάζουν περισσότερα.

«Οι άνθρωποι συνήθιζαν να μειώνουν τις δαπάνες στο φαγητό, με το να τρώνε λιγότερο έξω. Αυτό εξακολουθεί να είναι μια επιλογή, αλλά με τα κόστη του σούπερ μάρκετ να αυξάνονται, οι άνθρωποι αισθάνονται πιο στρυμωγμένοι», λέει η Carla Adams, οικονομική σύμβουλος στο Μίσιγκαν.

Διαβάστε ακόμη

Τράπεζες: Στο προσκήνιο ο 5ος πυλώνας και ο «γάμος» Αττικής – Παγκρήτιας

Γιατί η αγορά πετρελαίου εισέρχεται σε μια νέα φάση

Καλώδιο Κρήτης – Κύπρου: Τελεσίγραφο Nexans σε ΑΔΜΗΕ «ή πληρώνετε τις δόσεις ή σταματώ το έργο»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ