Έπειτα από δύο συνεχή χρόνια πίεσης από την πανδημία και τις ελλείψεις σε ημιαγωγούς, έρχεται ο πόλεμος στην Ουκρανία να επιτείνει ακόμα περισσότερο την κρίση που περνά η ευρωπαϊκή (και όχι μόνο) αυτοκινητοβιομηχανία.

Οι ελλείψεις σε βασικά υλικά όπως οι καλωδιώσεις που κατασκευάζονταν στην Ουκρανία αλλά και η συνεχιζόμενη κρίση με τα microchips υποχρέωσαν αρκετές εταιρίες να μειώσουν -ή και να σταματήσουν πρόσκαιρα- την παραγωγή τους, με αποτέλεσμα να υπάρχει σημαντική πτώση των πωλήσεων σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές.

Η μείωση των πωλήσεων τον Μάρτιο του 2022 είναι στο 20,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, με μόλις 844.187 μονάδες. Οι περισσότερες μεγάλες αγορές είχαν διψήφιο αριθμό πτώσης των πωλήσεων, όπως η Ισπανία με -30,2%, η Ιταλία με -29,7%, η Γαλλία με -19,5% και η Γερμανία με -17,5%.

Στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς οι πωλήσεις ήταν πεσμένες κατά 12,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, με 2.245.976 πωλήσεις. Ο Μάρτιος ήταν ο ένατος μήνας στη σειρά που οι πωλήσεις στην Ευρώπη σημειώνουν πτώση.

Από τις εταιρίες το γκρουπ Hyundai συνεχίζει δυναμικά να έχει θετικό πρόσημο, με άνοδο πωλήσεων 9,8%, νούμερο που φέρνει τον κορεάτικο όμιλο πίσω από τα μεγάλα ευρωπαϊκά γκρουπ της VW και της Stellantis.

To γκρουπ VW, αν και στην κορυφή των πωλήσεων, έπεσε κατά 25%, ενώ η δεύτερη Stellantis είχε μείωση πωλήσεων κατά 30%. Η Renault στην 4η θέση είχε πτώση 13%.

Στις μεμονωμένες μάρκες, σημαντική άνοδο 22% είχε η DS Automobiles χάρη στο καινούργιο DS 4. Το ίδιο ποσοστό ανόδου είχε και η Kia χάρη στη δημοφιλία του νέου Sportage αλλά και του Ceed.

Στο γκρουπ VW η μάρκα με άνοδο ήταν η Porsche με 14% χάρη στην Τaycan και τη Macan.

Οι εταιρίες με τη μεγαλύτερη μείωση ήταν η Land Rover (-54%) και η Jaguar (-44%).

Πάντως, σύμφωνα με το newsauto, η ζήτηση εξακολουθεί να ξεπερνά την προσφορά, όμως τα επίπεδα ρεκόρ του πληθωρισμού στην Ευρωζώνη ίσως αρχίσουν να λειτουργούν αρνητικά στις αποφάσεις των αγοραστών.

Η νέα εκτίμηση για τη χρονιά μιλά για ένα αισιόδοξο σενάριο ανόδου μόλις 0,4% στις 10,63 εκατ. μονάδες, αρκετά μακριά από τα 14 εκατ. αυτοκίνητα που ήταν η επίδοση της αγοράς πριν την πανδημία.

Διαβάστε ακόμα:

Απρόσμενη ύφεση για τις ΗΠΑ – Συρρίκνωση του ΑΕΠ κατά 1,4% στο α’ τρίμηνο

Mεγάλος χαμένος ο τουρκικός τουρισμός το φετινό καλοκαίρι από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία (πίνακας)

Μίνο Ραϊόλα: Fake news το ότι πέθανε ο πιο γνωστός ποδοσφαιρικός ατζέντης (tweets) (pics + vids)