Βουτιά της τάξης του 84% κατέγραψαν οι πωλήσεις νέων οχημάτων στη Ρωσία, καθώς το κύμα των διεθνών κυρώσεων -μετά την εισβολή στην Ουκρανία- έχει απομονώσει οικονομικά τη χώρα, προκαλώντας οικονομική δυσπραγία. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Μάιο πουλήθηκαν λιγότερα από 25.000 Ι.Χ., το χαμηλότερο επίπεδο από το 2006. Ο συγκεκριμένο αριθμός δε, αντιστοιχεί σε λιγότερο από το 1/10 των πρόσφατων ιστορικών υψηλών. 

Οι κυρώσεις έχουν πλήξει δυσανάλογα τον κλάδο των αυτοκινήτων, λόγω του γεγονότος ότι οι ξένες εταιρείες είναι κυρίαρχες, ενώ ακόμη και οι ντόπιοι παραγωγοί δυσκολεύονται να προμηθευτούν τα απαιτούμενα εξαρτήματα. 

Αποτέλεσμα είναι οι πωλήσεις να προέρχονται σχεδόν αποκλειστικά από τα υπάρχοντα αποθέματα. «Λίγοι προμηθευτές δεν έχουν εξαντλήσει τα αποθέματά τους» σχολιάζει ο Azat Timerkhanov, σύμβουλος στην Avtostat.  

Δεν είναι τυχαίο ότι αυτή τη στιγμή, μόλις δύο από τα τουλάχιστον 20 εργοστάσια αυτοκινήτων βρίσκονται σε λειτουργία στη Ρωσία. Οι περισσότερες εταιρείες από την Ευρώπη έχουν αναστείλει τις παραδόσεις, ενώ ακόμη και εταιρείες από χώρες που δεν συμμετέχουν στις κυρώσεις (όπως οι ασιατικές) δυσκολεύονται να στείλουν οχήματα, λόγω των προβλημάτων στις αλυσίδες εφοδιασμού.  

«Υπάρχει σε εξέλιξη μια προσπάθεια για εναλλακτικούς προμηθευτές, συνήθως Κινέζους. Αλλά υπάρχει αβεβαιότητα για το αν πετύχει το σχέδιο» σπεύδει να προσθέσει ο αναλυτής, μιλώντας στο πρακτορείο Bloomberg. 

Η ρωσική κυβέρνηση, στο μεταξύ, έχει αναλάβει τη διαχείριση όσων εργοστασίων εγκατέλειψαν οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Όμως, η έλλειψη ανταλλακτικών και εξαρτημάτων δεν διευκολύνει την επανέναρξη της παραγωγής, με αποτέλεσμα επί της ουσίας να παραμένουν κλειστά.  

Διαβάστε ακόμη:

Μηχανικός στο Netflix με μισθό $450.000 παραιτήθηκε γιατί… βαριόταν

Μorgan Stanley: Τα επίπεδα ρεκόρ στην αμερικανική αγορά κατοικίας δεν είναι «φούσκα»

«Αυλαία» για το Fuel Pass – Στις 10 Ιουνίου κλείνει η πλατφόρμα