Μπορεί σύντομα να μας τελειώσουν και οι μπαταρίες; Αυτό είναι που ανησυχεί πολλά μεγάλα αφεντικά της αυτοκινητοβιομηχανίας, εδώ και αρκετές εβδομάδες.

Πράγματι, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Ελον Μασκ, καθώς και το στέλεχος της Rivian, RJ Scaring, ανησυχούν για την πιθανότητα μεγάλης κλίμακας έλλειψης μπαταριών τους επόμενους μήνες.

Η νέα και πολύ βαριά για την αυτοκινητοβιομηχανία απειλή, θα είναι πολύ μεγαλύτερη από την κρίση των ημιαγωγών, που μαίνεται ακόμη και σήμερα.

Μάλιστα η έλλειψη των μπαταριών θα σημειωθεί μια περίοδο όπου οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων καταγράφουν ρεκόρ ανόδου κυρίως λόγω των ολοένα και πιο αυστηρών περιβαλλοντικών προτύπων, καθώς και της συνεχώς αυξανόμενης προσφοράς, αυτή η πιθανή έλλειψη θα ήταν πραγματική καταστροφή για τη βιομηχανία.

Αυτή τη φορά, δεν είναι η κρίση του κορωνοϊού ή το κλείσιμο εργοστασίων που θα αμφισβητηθεί, αλλά η έλλειψη πρώτων υλών, όταν η ζήτηση θα ήταν πλέον πολύ μεγάλη.

Αυξανόμενη ζήτηση

Το αφεντικό της Rivian φοβάται -σύμφωνα με τη Wall Street Journal- καθώς σύμφωνα με εκείνον: «Οι ημιαγωγοί είναι απλώς ένα μικρό ορεκτικό σε σύγκριση με αυτό που μας περιμένει με τις μπαταρίες τις επόμενες δύο  δεκαετίες».

Ανησυχεί ακόμη περισσότερο για το γεγονός ότι οι περισσότερες χώρες θα σταματήσουν σύντομα να πωλούν αυτοκίνητα που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, πράγμα που σημαίνει ότι ενδέχεται να μην παράγονται αρκετά οχήματα σε σχέση με τη ζήτηση.

Σύμφωνα με έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ενέργειας (IEA), οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν ήδη τριπλασιαστεί μεταξύ 2019 και 2021, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω με την πάροδο του χρόνου. Ειδικά δεδομένου ότι η ζήτηση για μπαταρίες δεν προέρχεται μόνο από την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και από άλλους κλάδους, ιδίως εταιρείες που ειδικεύονται στην πράσινη ενέργεια, που πρέπει να την αποθηκεύσουν.

Έλλειψη πρώτων υλών

Σε αντίθεση με την έλλειψη ημιαγωγών, αυτή των μπαταριών δεν συνδέεται με το κλείσιμο των εργοστασίων, που προκαλείται από την υγειονομική κρίση. Εάν η αυτοκινητοβιομηχανία φοβάται την έλλειψη μπαταριών, αυτό οφείλεται κυρίως στην αύξηση της τιμής των υλικών, ιδίως λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Άλλωστε, σύμφωνα με το newsauto, η Ρωσία είναι ο τρίτος μεγαλύτερος παραγωγός νικελίου στον κόσμο, που χρησιμοποιείται στην κατασκευή μπαταριών ιόντων λιθίου.

Η τιμή του νικελίου, όπως και του λιθίου και του γραφίτη, κυριολεκτικά εκτοξεύθηκαν, ενώ οι εισαγωγές μειώθηκαν. Προκειμένου να αντιμετωπιστεί ο κίνδυνος ελλείψεων τα επόμενα χρόνια, πολλοί κατασκευαστές εργάζονται σε νέες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών στερεάς κατάστασης που σχεδιάζονται για το τέλος της δεκαετίας…

Διαβάστε επίσης:

Ο «μοναχικός δρόμος» της ΕΚΤ: Γιατί δεν ακολουθεί στην αύξηση των επιτοκίων

Μητσοτάκης: Εκλογές σε 12 μήνες από σήμερα – Εντός του 2023 θα πετύχουμε την επενδυτική βαθμίδα (Vid)

Σκρέκας: Αρχές Ιουνίου ανοίγει η πλατφόρμα για την επιδότηση ηλεκτρικών συσκευών