Τεχνολογία

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Τρία εκατομμύρια σταθμοί φόρτισης θα χρειαστούν έως το 2030

  • newsroom


Ο ACEA επισημαίνει στην ΕΕ ότι εάν οι στόχοι του στόλου CO2 είναι πιο αυστηροί θα αυξηθεί ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας μηδενικών ρύπων δημιουργεί νέες προκλήσεις στην ηλεκτροκίνηση.

Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ACEA, Oliver Zipse αναφέρει σε ανακοίνωσή του τα εξής:

«Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται στον δρόμο προς την ουδετερότητα του κλίματος. Θεωρούμε την προστασία του κλίματος πολύ περισσότερο από μια οικολογική δέσμευση. Αυτό που διακυβεύεται εδώ είναι το οικονομικό μέλλον της Ευρώπης. Βρισκόμαστε σε έναν αγώνα για να αναπτύξουμε τις επόμενες ανακαλύψεις στην καινοτομία, με τη μείωση – τεχνολογίες και προϊόντα που επιτρέπουν περαιτέρω ανάπτυξη, ελαχιστοποιώντας παράλληλα τον αντίκτυπο στη φύση και το κλίμα.

Για τον σκοπό αυτό, είναι ζωτικής σημασίας να διασφαλιστεί ότι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα έχουν πρόσβαση σε ένα επαρκώς ανεπτυγμένο δίκτυο υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού. Αυτό καλύπτει τρεις τομείς: δημόσια σημεία φόρτισης, ιδιωτικά σημεία φόρτισης που απαιτούνται στο σπίτι και σημεία φόρτισης στους χώρους εργασίας. Αυτό απαιτεί μια πανευρωπαϊκή προσπάθεια με δεσμευτικούς και μετρήσιμους στόχους. Τα υφιστάμενα προγράμματα της ΕΕ και οι νέες πρωτοβουλίες πρέπει επειγόντως να ενοποιηθούν για να χρηματοδοτήσουν και να υποστηρίξουν αυτό το τεράστιο έργο.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα χρειαστούν τουλάχιστον τρία εκατομμύρια σημεία φόρτισης δημόσιων αυτοκινήτων έως το 2030 – συμπεριλαμβανομένων ενός εκατομμυρίου έως το 2024 – για την επίτευξη των στόχων στόλου CO2 που συμφωνήθηκαν το 2019 για επιβατικά αυτοκίνητα και φορτηγά.

Θα χρειαστούν δέκα φορές περισσότεροι σταθμοί φόρτισης σε ιδιωτικές και εργασιακές ρυθμίσεις. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να εξασφαλιστεί επαρκής πρόσβαση για τουλάχιστον 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα που αναμένουμε να δούμε στους δρόμους της Ευρώπης έως το 2030 με τους τρέχοντες στόχους.

Διαβάστε τη συνέχεια του κειμένου στο newsauto

Απόρρητο Απόρρητο