Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει συντάξει προσχέδιο που επιτρέπει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης τα οποία θα λειτουργούν μόνο με κλιματικά ουδέτερα συνθετικά καύσιμα, σε μια προσπάθεια να επιλύσει τη διαμάχη με τη Γερμανία για τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην ΕΕ από το 2035.

Το προσχέδιο πρότασης, το οποίο είδε το Reuters την Τρίτη, προτείνει τη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση για αυτοκίνητα που μπορούν να κινούνται μόνο με καύσιμα ουδέτερα σε άνθρακα.

Σύμφωνα με το προσχέδιο, τέτοια οχήματα θα πρέπει να χρησιμοποιούν τεχνολογία που θα αποκλείει τη χρήση συμβατικών καυσίμων. Μια τέτοια τεχνολογία θα μπορούσε να περιλαμβάνει ειδικούς αισθητήρες που δεν θα επέτρεπαν την εκκίνηση του αυτοκινήτου εάν τροφοδοτούνταν από καύσιμα που δεν είναι ουδέτερα σε άνθρακα.

Η πρόταση φιλοδοξεί να προσφέρει έναν οδικό χάρτη στις αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να συνεχίσουν να πωλούν οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035, ημερομηνία κατά τηνν οποία η ΕΕ θέλει να απαγορεύσει την πώληση νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2.

Μετά από μήνες διαπραγματεύσεων, οι χώρες της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συμφώνησαν στον συγκεκριμένο τον νόμο πέρυσι. Ωστόσο, το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας εξέπληξε πολλές χώρες της ΕΕ αλλά και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όταν πριν από λίγο καιρό υπέβαλε σοβαρές ενστάσεις για τον νόμο, λίγες μόνο ημέρες πριν από την τελική ψηφοφορία που θα οριστικοποιούσε την έναρξη της απαγόρευσης.

Βασική απαίτηση του γερμανικού υπουργείου Μεταφορών είναι να επιτρέψει η ΕΕ τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με συνθετικά καύσιμα μετά το 2035. Την Τρίτη δήλωσε ότι βρίσκεται σε επαφή με την Επιτροπή για να προσπαθήσει να βρει λύση σε ένα ζήτημα που παρακολουθεί στενά η ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας .

«Μας ενδιαφέρει μια γρήγορη διευκρίνιση, αλλά πρέπει να είναι συνεκτική και δεσμευτική. Αυτή τη στιγμή το εξετάζουμε προσεκτικά», είπε ένας εκπρόσωπος του υπουργείου.

Πηγές που γνωρίζουν το θέμα λένε ότι η προϋπόθεση της Επιτροπής ότι τα αυτοκίνητα πρέπει να μπορούν να «αναγνωρίζουν» τα ουδέτερα σε CO2 καύσιμα από τα ορυκτά καύσιμα δεν προκάλεσε ιδιαίτερο ενθουσιαμό στη Γερμανία, διότι θα ανάγκαζε σε μεγάλο βαθμό τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναπτύξουν νέους κινητήρες.

Σύμφωνα πάντως με τις ίδιες πηγές που μίλησαν στο Reuters, o Γερμανός υπουργός Μεταφορών, Volker Wissing, δεν ήθελε να απορρίψει εντελώς την πρόταση της Επιτροπής αλλά μάλλον να κάνει κάποιες βελτιώσεις σε αυτήν ώστε να βρεθεί συμβιβαστική λύση. Στόχος είναι οι δύο πλευρές να καταλήξουν σε μία συμφωνία μέχρι τη σύνοδο κορυφής της ΕΕ που θα γίνει αύριο, Πέμπτη.

Εκπρόσωπος της Κομισιόν αρνήθηκε να σχολιάσει το προσχέδιο του εγγράφου, αλλά αναφέρθηκε στα σχόλια του επικεφαλής της ΕΕ για την κλιματική πολιτική, Frans Timmermans, ο οποίος είπε την περασμένη εβδομάδα πως οποιαδήποτε λύση πρέπει να να είναι σύμφωνη με τον νόμο της σταδιακής κατάργησης του 2035 που συμφωνήθηκε πέρυσι. «Οι συνομιλίες βρίσκονται σε εξέλιξη μεταξύ της Επιτροπής και των γερμανικών αρχών», είπε ο εκπρόσωπος της ΕΕ.

Τα συνθετικά καύσιμα δεν παράγονται ακόμη σε μαζική κλίμακα. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε την Τρίτη από το Ινστιτούτο Κλιματικής Έρευνας του Πότσνταμ διαπίστωσε ότι όλα τα προγραμματισμένα έργα για την παραγωγή συνθετικών καυσίμων παγκοσμίως θα παράγουν καύσιμα που θα μπορούν να καλύψουν το 10% της ζήτησης της Γερμανίας για χρήση στην αεροπορία, τη ναυτιλία και τα χημικά τα επόμενα χρόνια.

Διαβάστε ακόμη

Γιατί η ακρίβεια μένει αφού ο πληθωρισμός «φεύγει»

Η Αλβανία θέλει να γίνει το νέο Ελ Ντοράντο για επενδύσεις σε ακίνητα και τουρισμό (pics)

«Ανηφορίζει» προς Κολωνάκι η ΛΑΜΨΑ: «Πράσινο» για τη νέα boutique μονάδα στο διατηρητέο της Ζαλοκώστα