Η ανακοίνωση των προδιαγραφών του Euro 7 έχει αναβληθεί αρκετές φορές, ενώ άλλες τόσες φορές, έπειτα και από τις αντιδράσεις των κατασκευαστών, έχουν αναθεωρηθεί.

Τώρα, οι ειδικοί της ΕΕ, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους, έχουν καταλήξει στις προτάσεις τους. Οι οποίες περιλαμβάνουν μειωμένες κατά 35% εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) -σε αντίθεση με το Euro 6 θα ισχύουν τα ίδια όρια για κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου (60 mg ανά χιλιόμετρο)- καθώς και ένα ανώτατο όριο εκπομπής CO (μονοξειδίου του άνθρακα) της τάξης των 50 mg το χιλιόμετρο. Τόσο για τους κινητήρες βενζίνης όσο και για τους diesel.

Παράλληλα έχει προβλεφθεί και μια μείωση κατά 13% της εκπομπής μικροσωματιδίων, ενώ για πρώτη φορά υπάρχει και πρόβλεψη για τη μείωση των μικροσωματιδίων που προέρχονται από τα φρένα -και μάλιστα κατά 27%- με ταυτόχρονη μείωση και των αυτών που προέρχονται από την τριβή των ελαστικών.

Σημαντική αλλαγή είναι ότι ενώ με βάση το Euro 6 τα καινούργια μοντέλα θα πρέπει να πληρούν τις προδιαγραφές για πέντε χρόνια ή για 100.000 χιλιόμετρα, με το Euro 7 οι τιμές αυτές αυξάνονται σε 7 χρόνια και 200.000 χιλιόμετρα.

Ακόμα πιο σημαντικό το γεγονός πως καταργείται και ο συντελεστής διόρθωσης μεταξύ εργαστηριακών μετρήσεων και πράξης -π.χ. για τα NOx είναι 1,43 οπότε τα 80 mg στο εργαστήριο αντιστοιχούσαν σε 114 στο δρόμο- ενώ η θερμοκρασία κανονικής λειτουργίας του συστήματος εξευγενισμού των καυσαερίων έχει αυξηθεί στους 45 βαθμούς Κελσίου. Μεγαλύτερη κατά 7 βαθμούς σε σχέση με τις τρέχουσες διατάξεις.

Το κόστος τήρησης των νέων προδιαγραφών υπολογίζεται από 90 έως 150 ευρώ ανά αυτοκίνητο. Στο εργοστάσιο, αν και οι κατασκευαστές κάνουν λόγο για σημαντικά μεγαλύτερο κόστος, που βέβαια όποιο και αν είναι τελικά θα φτάσει πολλαπλάσιο στον τελικό καταναλωτή που θα πρέπει να βάλει ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Τι θα ισχύει για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Το ενδιαφέρον είναι πως οι προδιαγραφές Euro 7 και σε αντίθεση με ότι περιμένει κανείς αφορούν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όχι, βέβαια σε ό,τι έχει σχέση με τις εκπομπές αέριων ρύπων αλλά με τα μικρό-σωματίδια από τα φρένα και τα λάστιχά τους.

Επίσης, προβλέπονται και συγκεκριμένες προδιαγραφές για τις μπαταρίες και την κατάσταση φόρτισής τους με την πάροδο των χρόνων. Έτσι μετά από 5 χρόνια ή 100.000 χιλιόμετρα η μπαταρία θα πρέπει να έχει τουλάχιστον το 80% της αρχικής της χωρητικότητας και μετά από 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα το 70%.

Οι τιμές αυτές πάντως δε θα προβληματίσουν ιδιαίτερα τους κατασκευαστές καθώς σε επίπεδο οχταετίες και χιλιομέτρων είναι στην ουσία ίδιες με αυτές που δίνουν και ως εγγύηση.

Ο στόχος της ΕΕ είναι το Euro 7 να ισχύσει από τον Ιούλιο του 2025, ενώ παρά το ότι οι τελικές προτάσεις είναι σημαντικά πιο ήπιες από τις αρχικές οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να διαμαρτύρονται μιας και τις θεωρούν και πάλι αυστηρές. Ειδικά για τα φορτηγά και λεωφορεία, όπου οι μειώσεις ρύπων φτάνουν έως και το 56%!

Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις, σύμφωνα με το newsauto, από την άλλη διαμαρτύρονται πως είναι υπερβολικά light και δεν ενισχύουν τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση.

Αυτοί που σίγουρα τρίβουν τα χέρια τους είναι οι εταιρείες που κατασκευάζουν καταλυτικούς μετατροπείς, φρένα και λάστιχα που θα είναι συμβατά με τις νέες απαιτήσεις.

Διαβάστε ακόμη

Η «υποκλοπάrtis» και τα γεμιστά, το τέλος ενός super (market) φλερτ, το χρυσό ακίνητο της Ελληνίς, μια… υπεξαίρεση, ένα ξεκαθάρισμα και η Αλλατίνη 

Melody Nelson: Ένα… «πολυεθνικό» 25μετρο yacht στο σφυρί – Πώς βρέθηκε στην Ελλάδα (pics) 

Τα καλύτερα ski resorts της Ευρώπης. Κρυμμένα διαμάντια των Αλπεων και απέραντες πίστες