Η Honda ανακοίνωσε τα σχέδιά της στη CES για το λανσάρισμα μιας νέας παγκόσμιας σειράς αποκλειστικών ηλεκτρικών οχημάτων. Η γκάμα των ηλεκτρικών οχημάτων της Honda Σειρά 0 θα βασίζεται σε δύο πρωτότυπα οχήματα που παρουσίασε στην έκθεση.

Τα δύο πρωτότυπα –το Saloon και το Space-Hub– θα είναι τα μοντέλα για τη σχεδιαστική και μηχανολογική προσέγγιση της Honda για τα οχήματα παραγωγής. Το πρώτο όχημα της Honda Σειράς 0 θα βρίσκεται πολύ κοντά σχεδιαστικά στο πρωτότυπο Saloon.

Ένα όχημα παραγωγής βασισμένο στο πρωτότυπο Saloon θα κάνει το ντεμπούτο του στις ΗΠΑ το 2026. Στη συνέχεια θα κυκλοφορήσει στην Ιαπωνία, την Ευρώπη και άλλες αγορές. Ο Toshihiro Mibe, CEO της Honda, περιέγραψε νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Honda 0 ως «λεπτά, ελαφριά και έξυπνα».

Η χάραξη  της πορείας της στην αγορά EV είναι ένα σημαντικό βήμα για τη Honda, τον μεγαλύτερο κατασκευαστή βενζινοκινητήρων -συμπεριλαμβανομένων των κοπτικών γκαζόν, γεννητριών και άλλων προϊόντων- στον κόσμο.

Η Honda θέλει να γίνει ουδέτερη ως προς τον άνθρακα μέχρι το 2050. Σχεδιάζει να εισάγει 30 ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως έως το 2030 και να έχει μια πλήρως ηλεκτροκίνητη γκάμα που θα περιλαμβάνει ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου έως το 2040.

Η ιαπωνική εταιρεία σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει μια λεπτή πλατφόρμα EV που επιτρέπει χαμηλό ύψος δαπέδου για πιο καλύτερη αεροδυναμική απόδοση και ενσωματώνει λογισμικό για τη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη.

Η Honda παρουσίασε επίσης ένα φωτιζόμενο σήμα «H» που θα χρησιμοποιήσει στα EV επόμενης γενιάς, συμπεριλαμβανομένης της Σειράς 0. Είναι μια πιο μοντέρνα εκδοχή του κλασικού σήματος της εταιρείας που έκανε το ντεμπούτο του το 1981. Η εταιρεία δήλωσε ότι το νέο σήμα εξέφρασε την αποφασιστικότητά της να υποστεί μια ιστορική μεταμόρφωση, καθώς και την ικανότητα να ανταποκρίνεται σε νέες προκλήσεις και διαρκή τεχνολογική πρόοδο.

Το Saloon είναι ένα φουτουριστικό, χαμηλό sedan με σιλουέτα που μοιάζει με στέισον βάγκον και μπροστινό μέρος που μοιάζει με μυρμηγκοφάγο. Είναι το κορυφαίο πρωτότυπο μοντέλο της Honda Σειράς 0. Βασίζεται σε μια νέα ηλεκτρική πλατφόρμα μπαταρίας και έχει ευρύχωρο εσωτερικό που η Honda λέει ότι υλοποιεί τη φιλοσοφία της «man maximum/machine minimum».

Η Honda δήλωσε ότι η διεπαφή ανθρώπου-μηχανής θα παρέχει διαισθητικό χειρισμό, εξαιρετική ορατότητα και σπορ θέση οδήγησης. Το Saloon θα διαθέτει επίσης νέα τεχνολογία steer-by-wire και συστήματα ελέγχου κίνησης.

Το Space-Hub, το οποίο μοιάζει με crossover με ένα γιγαντιαίο τετράγωνο πίσω μέρος, θα προσφέρει ευέλικτο εσωτερικό χώρο. Η Honda το βλέπει ως έναν «κόμβο» που θα συνδέει τους ανθρώπους μεταξύ τους και με τον έξω κόσμο. Η Honda Σειρά 0 θα προσφέρει επίσης νέες εξελίξεις στην αυτόνομη οδήγηση, τις συνδεδεμένες τεχνολογίες, τις επιδόσεις και την αποδοτικότητα της μπαταρίας.

Τα ηλεκτρικά οχήματα της Honda Σειράς 0 θα χρησιμοποιούν μια έκδοση του προηγμένου συστήματος υποβοήθησης οδηγού Sensing Elite της Honda που βρίσκεται στο Honda Legend που πωλείται στην Ιαπωνία. Θεωρείται από την εταιρεία ότι έχει δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3.

Η μετάβαση από το επίπεδο 2 στο επίπεδο 3 μεταφέρει τον έλεγχο από τον οδηγό στο όχημα, αλλά εξακολουθεί να μην χαρακτηρίζεται ως πλήρως αυτόνομο. Η Honda δήλωσε ότι στο τέλος της δεκαετίας θα εξοπλίσει τα οχήματα της Honda Σειράς 0 με τα χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης επόμενης γενιάς και ότι θα κάνει την τεχνολογία διαθέσιμη σε πιο προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα.

Αυτό το σύνολο χαρακτηριστικών αναπτύσσεται και θα διαθέτει προηγμένη τεχνολογία AI ανίχνευσης, αναγνώρισης και παρακολούθησης οδηγού για την επίτευξη πιο «ανθρώπινων, φυσικών και υψηλής ακρίβειας προβλέψεων κινδύνου». Η Honda δήλωσε ότι το προηγμένο σύστημα θα επεκτείνει την εφαρμογή ορισμένων λειτουργιών hands-off για χρήση σε αυτοκινητόδρομους.

Τα μοντέλα της Honda Σειράς 0 θα διαθέτουν ηλεκτρικά μοτέρ σε κάθε άξονα με έμφαση στη βέλτιστη απόδοση. Θα έχουν επίσης μπαταρία υψηλής πυκνότητας με μεγάλη εμβέλεια και μικρό μέγεθος.

Η Honda υποστηρίζει ότι τα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν στο τέλος της δεκαετίας θα είναι σε θέση να ανακτήσουν το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας σε 10 έως 15 λεπτά. Ένας ακόμα στόχος της Honda είναι να ελαχιστοποιήσει την υποβάθμιση της χωρητικότητας της μπαταρίας σε λιγότερο από 10% μετά από 10 χρόνια χρήσης.

Τα ηλεκτρικά οχήματα της Honda Σειράς 0 θα χρησιμοποιούν AI για να μάθουν τις προτιμήσεις και τα μοτίβα οδήγησης του χρήστη και να λάβουν αποφάσεις που θα βελτιώσουν την εμπειρία κτήσης.

Η Honda εξελίσσει τη δική της ηλεκτρική πλατφόρμα μπαταρίας, που ονομάζεται e:Architecture. Θα επενδύσει 4,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε έναν κόμβο EV στο Οχάιο, ο οποίος περιλαμβάνει ένα νέο εργοστάσιο μπαταριών ως μέρος μιας κοινοπραξίας 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την LG Energy Solution. Το πρώτο e:Architecture EV αναμένεται να είναι ένα μεσαίου έως μεγάλου μεγέθους ηλεκτρικό crossover που θα κυκλοφορήσει το 2025.

Διαβάστε ακόμη

Οι Αμερικανοί ετοιμάζουν βαλίτσες για Ελλάδα και το 2024 (πίνακας)

Grecotel: «Δυνατή» σεζόν και το 2024 παρά τη γεωπολιτική αστάθεια (pic)

10 αγαπημένα επαρχιακά ζαχαροπλαστεία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ