Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε 828.484 αυτοκίνητα στην Ευρώπη το 2023, αύξηση 8% σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά 13%. Αν και η ανάπτυξη της Toyota υπολείπεται της αγοράς, εντούτοις διατήρησε ένα προβάδισμα σχεδόν 100.000 αυτοκινήτων έναντι της Audi, που βρίσκεται στην τρίτη θέση, και ήταν μακράν η μη ευρωπαϊκή μάρκα με τις καλύτερες πωλήσεις. Στην πρώτη θέση παρέμεινε για μια ακόμα χρονιά η Volkswagen.

«Όλα έχουν να κάνουν με την υβριδική τεχνολογία», δήλωσε ο Felipe Munoz, παγκόσμιος αναλυτής αυτοκινήτων στην JATO Dynamics. «Ξεκίνησαν με αυτή πριν από περισσότερα από 20 χρόνια και τώρα αποδεικνύεται η καλύτερη λύση για πολλούς καταναλωτές που δεν θέλουν να ανησυχούν για τη φόρτιση της υποδομής και ταυτόχρονα θέλουν να ξοδέψουν λιγότερα για καύσιμα».

Περίπου το 70% των πωλήσεων της Toyota στην Ευρώπη είναι «εξηλεκτρισμένα», που σημαίνει πλήρως υβριδικά, plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Στη Δυτική Ευρώπη το ποσοστό αγγίζει το 100%. Η συντριπτική πλειονότητα είναι πλήρως υβριδικά, αφού το μοναδικό αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota, το bZ4X, είχε μόλις 17.381 πωλήσεις το 2023, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce. Οι plug-in υβριδικές προσφορές πέρυσι περιορίστηκαν στο RAV4, αν και το νέο C-HR θα έχει αυτή την επιλογή φέτος.

Τα τρία best-seller της Toyota στην Ευρώπη είναι το B-SUV Yaris Cross, το γνωστό και μη εξαιρετέο Yaris και η Corolla σε εκδόσεις sedan και station όλα ως επί το πλείστον με υβριδική τεχνολογία. Ο Tom Fux, επικεφαλής πωλήσεων της Toyota Europe, δήλωσε ότι τα υβριδικά είναι «ένα ουσιαστικό μέρος της ελκυστικότητας της Toyota».

«Στην αρχή, ήταν ένα εξειδικευμένο προϊόν», ανέφερε στο Automotive News Europe, μνημονεύοντας τα πρώτα υβριδικά μοντέλα Prius. «Όταν παρουσιάσαμε υβριδικά Corolla και Yaris σύντομα έγιναν οι εκδόσεις μας με τις καλύτερες πωλήσεις λόγω των πλεονεκτημάτων στην κατανάλωση καυσίμου χωρίς συμβιβασμούς στη συνολική εμπειρία».

Μολονότι η Toyota ήταν πιο αργή στο λανσάρισμα μιας πλήρους σειράς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη σε σχέση με πολλούς ανταγωνιστές – κατάφερε ωστόσο να επιτύχει τους στόχους εκπομπών της ΕΕ σε μεγάλο βαθμό μέσω της δύναμής της σε πλήρως υβριδικά.

Κατάφερε επιπλέον να προσφέρει μια πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης, συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών, των ηλεκτρικών οχημάτων και των μη υβριδικών κινητήρων (κυρίως με το αυτοκίνητο πόλης Aygo X). Διαθέτει επίσης και αυτοκίνητο (Mirai) με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.

«Είναι αλήθεια ότι τα HEV (πλήρως υβριδικά) μας επέτρεψαν να είμαστε ηγέτης στη μείωση των εκπομπών CO2 τα τελευταία χρόνια, αλλά κοιτάζουμε προς το μέλλον», δήλωσε ο Fux. Η Toyota θα έχει 15 μοντέλα μηδενικών εκπομπών στην ευρωπαϊκή γκάμα της το 2026, συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρικών κινητήρων μπαταρίας και κυψελών καυσίμου.

Καθώς οι ευρωπαϊκοί στόχοι εκπομπών γίνονται σταδιακά αυστηρότεροι ενόψει της εντολής μηδενικών εκπομπών έως το 2035, η Toyota θα πρέπει να πουλήσει περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα, παρόλο που τα plug-in υβριδικά μοντέλα της έχουν μερικές από τις χαμηλότερες εκπομπές στην κατηγορία τους.

«Η δέσμευση σε μια στρατηγική BEV είναι πιο δύσκολη εάν είσαι μια παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία που πουλάει 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο από ό, τι εάν επικεντρώνεσαι στην Ευρώπη», δήλωσε ο Romain Gillet, επικεφαλής αναλυτής ευρωπαϊκών κινητήρων στην S&P Global στο Παρίσι.

«Σαφώς, σε κάποιο σημείο η Toyota θα πρέπει να αρχίσουν να επιταχύνει τα BEV στην Ευρώπη, αλλά προς το παρόν μπορεί ακόμα να επιτύχει τους στόχους εκπομπών της ΕΕ και για το 2025 απλώς αυξάνοντας περαιτέρω το υβριδικό της μείγμα». Ήδη, το Yaris είναι διαθέσιμο μόνο ως υβριδικό σε πολλές χώρες της Δυτικής Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας και της Γερμανίας.

Στην Ευρώπη, η Toyota έχει αυξήσει κατά εκατοντάδες χιλιάδες τις πωλήσεις της από τα μέσα της δεκαετίας του 2010 με βασικά νέα μοντέλα στις μεγαλύτερες κατηγορίες της αγοράς.

Το crossover C-HR γνωρίζει μεγάλη επιτυχία από το λανσάρισμά του το 2017, με εμφάνιση που διαψεύδει τη φήμη της Toyota για συντηρητικό σχεδιασμό. Συνέχισε να καταγράφει περισσότερες από 100.000 πωλήσεις το 2023 -έκτο στη δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία της Ευρώπης-, παρά το γεγονός ότι ήταν το τελευταίο έτος του κύκλου ζωής του.

Η δεύτερη γενιά C-HR που ήδη πωλείται, έχει υψηλότερους στόχους όγκου πωλήσεων και για πρώτη φορά μια plug-in υβριδική επιλογή. «Το C-HR ήταν ένα σημείο καμπής για την Toyota, φέρνοντας μια νέα σχεδιαστική γλώσσα στη γκάμα», δήλωσε ο Fux.

Στην κατηγορία των B-SUV, τη μεγαλύτερη της Ευρώπης, το Yaris Cross ανέβηκε γρήγορα κοντά στην κορυφή, καταλαμβάνοντας τη 2η θέση το 2023 με 176.685 πωλήσεις, γεγονός που το καθιστά το best-seller της Toyota στην Ευρώπη συνολικά. «Το Yaris Cross συνέβαλε αποφασιστικά στην επιτυχία των πωλήσεών μας», δήλωσε ο Fux.

Δύο άλλα νέα μοντέλα, το μεσαίο SUV Corolla Cross και το αυτοκίνητο πόλης Aygo X, έχουν επίσης συμβάλλει στην αύξηση των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας. Το Corolla Cross συνεισέφερε 31.541 πωλήσεις το 2023, την πρώτη πλήρη χρονιά του στην αγορά. Το Aygo X αναμένεται να αυξήσει τις πωλήσεις, καθώς ανταγωνιστές όπως η Peugeot και η Citroen αποχωρούν από την κατηγορία. Με 85.847 πωλήσεις το 2023, το Aygo X πούλησε όσο η προηγούμενη γενιά Aygo σε μια κατηγορία που ήταν σταθερή ή μειούμενη.

Τα μοντέλα της Toyota εμφανίζονται 48 φορές στις 10 κορυφαίες λίστες πωλήσεων των 30 ευρωπαϊκών χωρών που παρακολουθεί η Dataforce – τις περισσότερες από οποιαδήποτε μάρκα.

Η Toyota δραστηριοποιείται σε 52 ευρωπαϊκές χώρες και ο Fux δήλωσε ότι ήταν μεταξύ των τριών κορυφαίων εμπορικών σημάτων σε 14 από αυτές τις αγορές και το best-seller σε έξι.

Διαβάστε ακόμη 

Τραγωδία στη Γλυφάδα – Οικογένεια Καρνέση: Οι ενδοοικογενειακές κόντρες και η «κατάρα» των Πεταλιών 

Ποινικός Κώδικας: Αυστηροποιούνται οι ποινές – Τι θα ισχύει για αποφυλάκιση και βραχιολάκι (πίνακες)

Eurobank: Νέο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου – Δίνει έως 180.000 ευρώ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ