Οι ταξινομήσεις στις αγορές της ΕΕ, της ΕΖΕΣ και του Ηνωμένου Βασιλείου αυξήθηκαν κατά 16% τον περασμένο μήνα στις 964.932, σύμφωνα με την ανακοίνωση της  ACEA, του επίσημου συνδέσμου των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι, παρόλο που η ανάκαμψη συνεχίζεται, οι παραδόσεις κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους παραμένουν περίπου κατά 20% κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλες τις κατηγορίες (μαζικές, premium και πολυτελείας) συνέχισαν να δημοσιεύουν ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα, παρά το γεγονός ότι ο πληθωρισμός παραμένει ακόμα σε υψηλά επίπεδα και οι ανησυχίες για τις οικονομικές προοπτικές βαθαίνουν.

Πρόκειται για ένα παράδοξο που εξηγείται από το γεγονός ότι η ισχυρή ζήτηση που παρατηρήθηκε μετά τη λήξη των lock-down ήρθε απέναντι σε μια αντίστοιχα ισχνή προσφορά εξαιτίας της κρίσης των ημιαγωγών και του πολέμου στην Ουκρανία, που είχαν ως αποτέλεσμα να διαταραχθεί σοβαρά η εφοδιαστική αλυσίδα.

Το άμεσο αποτέλεσμα αουτού ήταν η σημαντική αύξηση των τιμών των αυτοκινήτων και του περιθωρίου κέρδους των αυτοκινητοβιομηχανιών οι οποίες εμφανίζουν σημαντικά κέρδη με λιγότερες πωλήσεις.

Ωστόσο με τη σταδιακή αποκατάσταση στις αλυσίδες εφοδιασμού όλο και περισσότερα αυτοκίνητα μπαίνουν στην αγορά κάτι που αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε πίεση των μέχρι τώρα υψηλών κερδών των κατασκευαστών. Ήδη οι επενδυτές προεξοφλούν ότι έρχονται δυσκολότεροι καιροί για την αυτοκινητοβιομηχανία.

«Είναι πιθανό να υπάρξει μεγάλη αστάθεια τους επόμενους 12 μήνες, καθώς τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα προσπαθούν να κερδίσουν έδαφος και η Tesla συνεχίζει να προσθέτει πίεση στις τιμές», δήλωσε ο Felipe Munoz, αναλυτής της JATO Dynamics.

«Υπάρχουν απειλές για την ανάπτυξη που έρχονται ως αποτέλεσμα των πληθωριστικών και γεωπολιτικών πιέσεων και σε αυτές συμπεριλάβετε τον επερχόμενο πόλεμο τιμών, πολλοί πελάτες είναι πιθανό να καθυστερήσουν την αγορά και να περιμένουν».

Επιπλέον, οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι αναθεώρησαν επί τα χείρω τις προοπτικές για τον πληθωρισμό αυτή την εβδομάδα και τα υψηλότερα επιτόκια έχουν ήδη καταστήσει τη χρηματοδότηση ενός οχήματος πιο ακριβή.

Από την άλλη πλευρά, οι περικοπές των τιμών από την Tesla πιέζουν σοβαρά τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις τιμές των αυτοκινήτων τους και να θυσιάσουν τα ισχυρά περιθώρια κέρδους που απολάμβαναν τα τελευταία χρόνια, εστιάζοντας σε πιο ακριβά μοντέλα .

Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα σημείωσαν αύξηση σχεδόν 50% στις ταξινομήσεις σε σύγκριση με τον Απρίλιο του περασμένου έτους, ενώ οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 15%.  Οι παραγγελίες για πετρελαιοκίνητα οχήματα μειώθηκαν κατά σχεδόν 1%.

Διαβάστε ακόμη 

Εκλογές 2023 – Αποτελέσματα: Tι οδήγησε τον ΣΥΡΙΖΑ στη συντριπτική ήττα – Με τον Τσίπρα στις επόμενες εκλογές

Ιστορική νίκη Μητσοτάκη – ΝΔ 40,79%, ΣΥΡΙΖΑ 20,07% – Θρίαμβος ΝΔ με 20 μονάδες διαφορά στο 99% της Επικράτειας

Χρηματιστήριο Αθηνών: Πώς διαβάζει το αποτέλεσμα της κάλπης – Η επόμενη ημέρα, τα νέα ρεκόρ και ο αστερίσκος

Εκλογές 2023

Εκλογές 2023: Όλες οι ειδήσεις για τα αποτελέσματα των εκλογών

Αποτελέσματα εκλογών 2023: Δείτε LIVE μέσω διαδραστικού χάρτη όλα τα αποτελέσματα της επικράτειας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ