Στην ετήσια γενική της συνέλευση την Τετάρτη, η μεγαλύτερη σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο υπεραμύνθηκε των θέσεών της και τόνισε ότι θα εμμείνει σε εναλλακτικές τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων των κυψελών καυσίμου και των πλήρως υβριδικών οχημάτων, που τις τελευταίες δύο δεκαετίες την έχουν καταστήσει στην αυτοκινητοβιομηχανία με τον πιο «καθαρό» στόλο στον κόσμο.

Κάποτε αγαπημένη στους περιβαλλοντολόγους για το υβριδικό Prius αρχικά (και τα πολλά υβριδικά μοντέλα στη συνέχεια), που έγινε δημοφιλές πριν από περισσότερες από δύο δεκαετίες, η Toyota έχει δεχτεί κριτική από ορισμένους επενδυτές αλλά και περιβαλλοντικές οργανώσεις επειδή δεν προχωρά σε πιο γρήγορη κατάργηση των αυτοκινήτων που διαθέτουν και θερμικό κινητήρα.

«Ο στόχος μας είναι η ουδετερότητα του άνθρακα», είπε ο επικεφαλής του τμήματος Τεχνολογίας της Toyota, Masahiko Maeda, στη γενική συνέλευση, απαντώντας σε ερωτήσεις που υποβλήθηκαν από το δανέζικο συνταξιοδοτικό ταμείο AkademikerPension, το οποίο ζήτησε επίσης από την Toyota να απόσχει από πιέσεις που υπονομεύουν τη μετάβαση στα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.

«Οι πελάτες έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν. Θα πρέπει να είναι διαθέσιμη μια ποικιλία επιλογών και η αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα πρέπει να τις περιορίσει» είπε ο Maeda.

Η πρώτη γενιά του υβριδικού Prius έγινε πολύ αγαπητή ανάμεσα στους περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένους. Εκτοτε κάθε γενιά Prius γίνεται ολοένα και πιο καθαρή αλλά και πιο δημοφιλής γενικώς

Η Toyota υποστηρίζει ότι τα υβριδικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να έχουν νόημα σε αγορές όπου οι υποδομές δεν είναι έτοιμες να υποστηρίξουν μια ταχύτερη μετάβαση στα EV και διερευνά τη βιωσιμότητα των πράσινων καυσίμων για αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένου του υδρογόνου.

Υπάρχει ένα χάσμα μεταξύ της Toyota, η οποία προσεγγίζει την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα με «ρεαλιστικό» τρόπο, και των περιβαλλοντικών ομάδων που ζητούν άμεση δράση, δήλωσε ο Seiji Sugiura, αναλυτής στο Tokai Tokyo Research Institute. Οι θέσεις τους πάντως δεν είναι αντιδιαμετρικά αντίθετες, είπε, προσθέτοντας ότι η Toyota εργάζεται για να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από το στάδιο της παραγωγής.

Η εταιρεία πέρυσι δεσμεύτηκε να δαπανήσει 60 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2030 για τον εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων της, τα μισά από τα οποία προορίζονται για την ανάπτυξη αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Μόλις πριν από λίγο καιρό, άλλωστε η Toyota παρουσίασε επισήμως το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής bZ4X.

Ωστόσο, η Toyota αναμένει ότι οι ετήσιες πωλήσεις δικών της αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα φτάσουν το πολύ έως τα 3,5 εκατομμύρια οχήματα μέχρι το τέλος της δεκαετίας, ή περίπου το ένα τρίτο των τρεχουσών πωλήσεων.

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Toyota έχει τον κωδικό bZ (bellow Zero) και θεωρείται ήδη ένα από τα πιο αποδοτικά αμιγώς ηλεκτρικά SUV στην αγορά

Αξίζει να σημειώσουμε ότι και η Nissan, ένας από τους πρωτοπόρους στην μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με το Leaf, κάνει επίσης μια πιο μεθοδική μετάβαση προς το πλήρη εξηλεκτρισμό. Σε μια πρόσφατη συνέντευξη στο Automotive News Europe, ο επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, Guillaume Cartier, είπε ότι η εταιρεία ανανεώνει τη γκάμα της με έναν συνδυασμό οχημάτων που περιλαμβάνουν πλήρως ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης και την υβριδική τεχνολογία e-Power.

Η Toyota -η οποία το 2021 πούλησε 10,5 εκατομμύρια οχήματα, ξεπερνώντας κατά πολύ τον πλησιέστερο ανταγωνιστικό όμιλο Volkswagen, έχει επανειλημμένα μειώσει την παραγωγή της φέτος, ως απότοκο της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών αλλά και του πολέμου στην Ουκρανία.

Μάλιστα, ο επικεφαλής του ομίλου αγορών της, Kazunari Kumakura δήλωσε ότι αναμένει πως η έλλειψη σε ημιαγωγούς θα συνεχιστεί, αν και –όπως είπε- υπάρχουν κάποια σημάδια βελτίωσης.

Διαβάστε ακόμη

Ισχυρή άνοδος για τις εταιρείες του Γ. Περιστέρη – Κοντά στο 10% το ράλι για την ΤΕΝΕΡΓ, στο +5% η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Η Ευρώπη κινδυνεύει να ξεμείνει από φυσικό αέριο τον χειμώνα αν κλείσει ο Nord Stream

Μητσοτάκης για Τουρκία: Να είναι ανοιχτοί οι δίαυλοι επικοινωνίας, να επανέλθουμε σε «ήρεμα νερά»