Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία υπέστη ένα από τα χειρότερα έτη της σε όγκο πωλήσεων το 2022, αλλά οι πωλήσεις αναμένεται να αυξηθούν το 2023, σύμφωνα με τρεις ειδικούς αναλυτές.

Η Dataforce ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων αναμένεται να αυξηθούν κατά 13%, σε 12,7 εκατομμύρια μονάδες, στις 30 χώρες που περιλαμβάνουν την ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισλανδία, τη Νορβηγία και την Ελβετία. Τα κέρδη αναμένονται από τις πωλήσεις σε εταιρείες ενοικίασης, την αντιμετώπιση της περιορισμένης ζήτησης από ιδιώτες αγοραστές και τις αυξημένες ταξινομήσεις εμπόρων και κατασκευαστών, δήλωσε η Dataforce.

Ο όμιλος των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, ACEA, δήλωσε την Τρίτη ότι οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων αναμένεται να αυξηθούν κατά 5% στις 26 χώρες της ΕΕ στις 9,8 εκατομμύρια μονάδες. Νωρίτερα τον περασμένο μήνα, η LMC Automotive δήλωσε ότι οι πωλήσεις στη Δυτική Ευρώπη θα αυξηθούν κατά 7,8% το 2023, στα 10,95 εκατομμύρια.

Ωστόσο, τόσο η ACEA όσο και η Dataforce σημείωσαν ότι ακόμη και με τις αναμενόμενες αυξήσεις, οι πωλήσεις θα παραμείνουν πολύ κάτω από τα προ-πανδημικά επίπεδα του 2019. Ο Benjamin Kibies της Dataforce ανέφερε σε ενημερωτικό σημείωμα ότι οι εγγραφές για το 2023 προβλέπεται να είναι 19% χαμηλότερες από το 2019, ενώ ο Sigrid de Vries, ο γενικός διευθυντής της ACEA, είπε ότι το σύνολο του 2023 θα είναι κατά 25% χαμηλότερο σε σχέση με το 2019.

«Είμαστε ακόμα σε μια κατάσταση κρίσης», είπε ο de Vries την Τρίτη σε εκδήλωση στις Βρυξέλλες όπου ο νέος πρόεδρος της ACEA Luca de Meo, CEO του ομίλου της Renault, παρουσίασε τις πολιτικές θέσεις της ένωσης.

Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 4,1% το 2022, ανακοίνωσε η ACEA τον περασμένο μήνα, με τις πωλήσεις στις χώρες της ΕΕ να μειώνονται κατά 4,6%. Μολαταύτα, οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες κατέγραψαν ισχυρά κέρδη, καθώς έδωσαν προτεραιότητα στην παραγωγή μοντέλων με υψηλά περιθώρια κέρδους λόγω των ελλείψεων ημιαγωγών.

Η Dataforce είπε ότι οι πωλήσεις θα αυξηθούν το 2023 παρά τις «κάθε άλλο παρά υποστηρικτικές» οικονομικές συνθήκες, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης των τιμών της ενέργειας. Η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση είναι πιθανό να προέλθει από τις πωλήσεις σε εταιρείες ενοικίασης, οι οποίες δεν έχουν ακόμη αναπληρώσει πλήρως τους στόλους τους από το 2020, όταν ο τουρισμός σχεδόν εξαφανίστηκε λόγω των περιορισμών της πανδημίας. «Οι εταιρείες ενοικίασης θα αδράξουν την ευκαιρία να αναπληρώσουν τους στόλους τους καθώς η ζήτηση από άλλα κανάλια μειώνεται», δήλωσε η Dataforce.

Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να πουλήσουν σχεδόν οποιοδήποτε αυτοκίνητο μπορούσαν να κατασκευάσουν τους τελευταίους 18 μήνες λόγω της σοβαρής έλλειψης ημιαγωγών, ο ανταγωνισμός αναμένεται να ενταθεί το 2023, δήλωσε η Dataforce. Η έλλειψη ημιαγωγών μειώνεται ακολουθώντας τη μείωση της ζήτησης για ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης μειώνεται, ενώ την ίδια στιγμή κινεζικές μάρκες όπως η MG και η BYD ασκούν σοβαρή πίεση στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με την Dataforce αυτό που θα στηρίξει κυρίως την ανάπτυξη στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου μέσα στο 2023 είναι ο τεράστιος όγκος παραγγελιών που εκκρεμεί, αξίας σχεδόν ενός ολόκληρου έτους,

Η LMC εξέφρασε παρόμοια εκτίμηση, γράφοντας ωστόσο ότι η υπάρχουσα ζήτηση θα ενισχύσει τις πωλήσεις στις αρχές του έτους, αλλά ότι η αναμενόμενη διολίσθηση της οικονομίας του πρώτου εξαμήνου «σε περίοδο ύφεσης» θα γίνει αισθητή στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. «Τα νοικοκυριά συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν την πληθωριστική πίεση και το αυξημένο κόστος χρηματοδότησης, το οποίο θα επηρεάσει την επιθυμία ή την δυνατότητά τους τους να αγοράσουν αντικείμενα μεγάλης αξίας», δήλωσε η LMC.

Η Dataforce προβλέπει επίσης ότι ένας τομέας που θα δει πιο αργή ανάπτυξη είναι τα ηλεκτροκίνητα, δηλαδή τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά οχήματα. Παρά την εισροή νέων μοντέλων οι τιμές των EV παραμένουν υψηλές και η υποδομή φόρτισης συνεχίζει να καθυστερεί. Ένας άλλος παράγοντας είναι ότι θα αυξηθεί η παραγωγή αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης προκειμένου να καλυφθεί η εκκρεμής ζήτηση.

Διαβάστε ακόμη 

Τουρισμός: Μπαράζ 5άστερων επενδύσεων σε όλη την Ελλάδα (pics)

Αχιλλέας Αγγελόπουλος (Κύκνος): Η ιστορική εταιρεία μετασχηματίζεται σε βιομηχανία τροφίμων

Πώς και γιατί ξέσπασε σκληρή κόντρα για τα διόδια