Η Renault και η Nissan βρίσκονται στη διαδικασία της εκπόνησης σχεδίου για την αναδιάρθρωση της συμμαχίας που πιθανότατα να συμφωνηθεί τον επόμενο μήνα στο Λονδίνο. Σύμφωνα με πληροφορίες στο Reuters από άτομα που είναι σε θέση να γνωρίζουν την εξέλιξη των  συνομιλιών, οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες διαπραγματεύονται ακόμη τους όρους της συμφωνίας.

Ο πρόεδρος της Renault, Jean-Dominique Senard, δήλωσε την Τρίτη ότι είναι «σίγουρος» πως η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία και η Nissan θα καταφέρουν να καταλήξουν σε συμφωνία για μια αναδιάρθρωση της συνεργασίας. Το βασικό επίδικο ζήτημα είναι ότι καθώς η Renault προσπαθεί να αναπτύξει τις δραστηριότητές της στον εξηλεκτρισμό, ζητά από τη Nissan να επενδύσει στην επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων της, με την κωδική ονομασία Ampere.

Από την άλλη πλευρά, η Nissan ζητά από τη Renault να της πουλήσει μέρος του μεριδίου που κατέχει στην ιαπωνική εταιρεία και που ανέρχεται τώρα περίπου στο 43%, προκειμένου οι δύο εταίροι να λειτουργούν σε πιο ισότιμη βάση.

Η γαλλική κυριαρχία στη συμμαχία αποτελεί εδώ και καιρό σημείο διαμάχης για τα στελέχη της Nissan, δεδομένου ότι αντίστοιχα η ιαπωνική εταιρεία κατέχει μόνο το 15% της Renault, χωρίς δικαιώμα ψήφου.

Αν και δεν έχει επιτευχθεί συμφωνία, η Renault και η Nissan έχουν σκιαγραφήσει το σχέδιο για δύο πιθανά «παράθυρα» ανακοινώσεων τις επόμενες εβδομάδες. Το πιο πιθανό μάλιστα είναι αυτό που θέλει τις ανακοινώσεις να γίνουν στις 7 Δεκεμβρίου στο Λονδίνο. Να σημειώσουμε ότι στις 5 Δεκεμβρίου υπάρχει μια προγραμματισμένη συνάντηση στο Παρίσι των CEO της Renault, της Nissan και της Mitsubishi, του μικρότερου εταίρου στην τριμερή συμμαχία.

Εάν χρειαστεί περισσότερος χρόνος στις διαπραγματεύσεις, οι εταιρείες πιθανότατατα να συναντηθούν μια εβδομάδα αργότερα και, εφόσον φτάσουν σε συμφωνία να είναι έτοιμες για ανακοίνωση αμέσως μετά και πάλι στο Λονδίνο.

Ο Senard αρνήθηκε να σχολιάσει το χρονοδιάγραμμα οποιασδήποτε συμφωνίας. Η Nissan είπε ότι δεν θα σχολιάσει εικασίες. Η Mitsubishi επίσης αρνήθηκε να σχολιάσει. Σύμφωνα με άτομα που συμμετέχουν στις συνομιλίες. μία ακόμα πηγή ανησυχίας και ενστάσεων για τη Nissan είναι η κοινή χρήση της πνευματικής ιδιοκτησίας.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Renault και η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely δήλωσαν ότι κατέληξαν σε μία μη δεσμευτική συμφωνία για την έναρξη μιας νέας κοινοπραξίας 50:50 που θα προμηθεύει βενζινοκινητήρες και υβριδικές τεχνολογίες στις δικές τους μάρκες και ενδεχομένως σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Αυτή η συμφωνία αντιπροσωπεύει το δεύτερο μισό της αναμόρφωσης της Renault, καθώς επιδιώκει να χωρίσει τις δραστηριότητές της στους βενζινοκινητήρες, με την κωδική ονομασία «Horse», από τη μονάδα ηλεκτροκίνησης Ampere, σε μια εποχή που οι επενδυτές και οι ρυθμιστικές αρχές πιέζουν για επενδύσεις σε καθαρά ενεργειακά οχήματα. Να υπενθυμίσουμε ότι η Ευρώπη έχει ουσιαστικά απαγορεύσει την πώληση κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035.

Η Mitsubishi δεν θα αποφασίσει εάν θα επενδύσει ξεχωριστά στην Ampere έως ότου η Nissan ολοκληρώσει τις συνομιλίες της με τη Renault.

Διαβάστε ακόμη:

Μνημόνιο Συνεργασίας για την ανάπτυξη του «Κάθετου Διαδρόμου»

FTX: Το mea culpa του Σαμ Μπάνκμαν Φριντ – «Δεν έκανα απάτη, έχω μείνει με $100.000 και μια πιστωτική»

Οικονομία: Ασκήσεις θάρρους για επενδυτική βαθμίδα εν μέσω κρίσης και εκλογών (πίνακες)