Οι ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 14% τον Οκτώβριο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους, σε 1,04 εκατομμύρια μονάδες, σύμφωνα με στοιχεία της ένωσης των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών ACEA, αλλά αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι οι κατασκευαστές προσπαθούν να καλύψουν τις εκκρεμείς παραγγελίες από προηγούμενα έτη.

Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 30%, στις 158.439, ξεπερνώντας τους πετρελαιοκινητήρες, των οποίων οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 15%, στις 109.998. Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 8%, στις 354.409. Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών αυξήθηκαν κατά 2%, στις 89.079 και οι πλήρως υβριδικές ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 33%, στις 298.390. Οι εγγραφές αφορούν τις αγορές της ΕΕ, της ΕΖΕΣ και του Ηνωμένου Βασιλείου.

Τα προηγούμενα χρόνια των διαταραχών στην αλυσίδα εφοδιασμού έχουν αφήσει την αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης με πολλές εκκρεμείς παραγγελίες που έχουν ενισχύσει τις πωλήσεις μολονότι εντωμεταξύ οι οικονομικές προοπτικές αποδυναμώθηκαν. Ενώ η ευρωζώνη είναι πιθανό να αποφύγει την ύφεση, η καταναλωτική ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα έχει δείξει αποκλιμάκωση και η μεγαλύτερη οικονομία της περιοχής, η Γερμανία, έχει παραμείνει στάσιμη.

Στη Γαλλία, όπου οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 22% τον Οκτώβριο, οι κρατικές επιδοτήσεις αντισταθμίζουν την αδύναμη ζήτηση και υποστηρίζουν τη μετάβαση της χώρας στα ηλεκτρικά οχήματα.

Η αύξηση των πωλήσεων στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης, μειώθηκε σε λιγότερο από 5% τον Οκτώβριο, αφού το Βερολίνο τερμάτισε τις κρατικές επιδοτήσεις για αγορές και μισθώσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων εκεί αυξήθηκαν κατά 4,3%. Έδρα της Volkswagen, της BMW, της Mercedes-Benz και του μοναδικού ευρωπαϊκού κόμβου παραγωγής της Tesla, η Γερμανία αντιμετωπίζει μεγαλύτερη αβεβαιότητα σχετικά με τις πράσινες πρωτοβουλίες της, αφού η πρωτοφανής αδυναμία να κλείσει ο προϋπολογισμός θέτει σε κίνδυνο ορισμένα σχέδια δαπανών για το κλίμα.

Οι επιπτώσεις για την αυτοκινητοβιομηχανία παραμένουν ασαφείς, αλλά θα μπορούσε να επηρεάσει τις μελλοντικές επενδύσεις στη βιομηχανία ημιαγωγών της χώρας και την ανάπτυξη σταθμών φόρτισης, εξελίξεις που θα μπορούσαν να εμποδίσουν τη γρήγορη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.

Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εξακολουθεί να προετοιμάζεται για την πιθανότητα επιδείνωσης των εμπορικών όρων με την Κίνα, αφού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε έρευνα σχετικά με την υποστήριξη του Πεκίνου στην Tesla, την BYD και άλλες τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η έρευνα, στην οποία ελέγχονται επίσης η BMW και άλλοι δυτικοί κατασκευαστές που εξάγουν ηλεκτρικά οχήματα στην ΕΕ από την Κίνα, αναμένεται να διαρκέσει περίπου ένα χρόνο και ανάλογα με τα συμπεράσματά της θα μπορούσαν να επιβληθούν πρόσθετοι εισαγωγικοί δασμοί στα κινεζικής κατασκευής αυτοκίνητα και φυσικά αντίποινα από την Κίνα.

Διαβάστε ακόμη

Eurostat: 2,4% ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη, 3% στην Ελλάδα τον Νοέμβριο

JP Morgan: Overweight για το Χ.Α. μεταξύ των αναδυόμενων αγορών της Ευρώπης – Τop pick η Alpha Bank

Πετρέλαιο: Προκαταρκτική συμφωνία του ΟΠΕΚ+ για μείωση άνω του 1 εκατ. βαρελιών ημερησίως

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ