Το Golf έπεσε από το top 10 των πωλήσεων για κάποιους μήνες προς το τέλος του έτους, καθώς η Volkswagen μείωσε την παραγωγή στο εργοστάσιό της στο Wolfsburg της Γερμανίας λόγω έλλειψης ημιαγωγών.

Η παραγωγή του Golf έμεινε αρκετά πίσω καθώς η VW, μαζί με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, έθεσε ως προτεραιότητα την παραγωγή μοντέλων με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους ή χαμηλές εκπομπές ρύπων, αν και συνήθως αυτά τα δύο πάνε μαζί.

Οι πωλήσεις του Golf μειώθηκαν κατά 24% στις 191.924 μονάδες στην Ευρώπη τους πρώτους 11 μήνες, σύμφωνα με την JATO Dynamics. Η συνήθως δεσπόζουσα θέση του Golf αμφισβητήθηκε από αυτοκίνητα κυρίως γαλλικών αυτοκινητοβιομηχανιών, με το low budget χάτσμπακ Dacia Sandero, που ανήκει στον όμιλο Renault, να βρίσκεται στη δεύτερη θέση μέχρι τον Νοέμβριο, με 176.650 πωλήσεις , αυξημένες κατά 18% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Το Sandero ακολούθησε κατά πόδας το Renault Clio, με 175.082 πωλήσεις έως τον Νοέμβριο, μειωμένες κατά 21%. Το Clio ήταν το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη τον Νοέμβριο, όταν το Golf τερμάτισε εκτός των δέκα best-seller.

Ο μεγάλος νικητής στο top 10 ήταν το Peugeot 2008 που τερματίζει στην 4η θέση, με 173.782 πωλήσεις, αυξημένες κατά 27%. Το 2008 ανέβηκε στην κορυφή του top 10 της Ευρώπης τον Οκτώβριο, έναν μήνα που επίσης το Golf δεν μπήκε καν στην πρώτη δεκάδα. Το Peugeot 208 βρίσκεται στην 5η θέση συνολικά με 172.613 ταξινομήσεις, μειωμένες κατά 1,5% σε σχέση με το 2020.

Το νέο Toyota Yaris κέρδισε πολύ έδαφος στις αρχές του έτους, όντας το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη τον Ιανουάριο, αλλά έως τον Νοέμβριο έπεσε στην 6η θέση, αφού οι ελλείψεις ημιαγωγών ανάγκασαν και την Toyota να δώσει προτεραιότητα σε άλλα μοντέλα κατά το δεύτερο εξάμηνο, συμπεριλαμβανομένου του Yaris Cross που κυκλοφόρησε πρόσφατα.

Το VW T-Roc εκτόπισε το Polo από την πρώτη δεκάδα με αυξημένες πωλήσεις κατά 20%, στις 168.256 μονάδες, για να τερματίσει στην 7η θέση. Το FIAT 500 είχε μια καλή χρονιά το 2021, εισχωρώντας στην πρώτη δεκάδα και στην 9η θέση με 147.695 πωλήσεις  έως τον Νοέμβριο, αυξημένες κατά 36% σε σχέση με πέρσι. Κάτι που εν πολλοίς οφείλεται στην προσθήκη της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσής του, η οποία ενίσχυσε σημαντικά τις πωλήσεις.

Μέσα στην κορυφαία δεκάδα μέχρι τον Νοέμβριο συναντάμε επίσης το Opel Corsa, στην 8η θέση, με 163.568 πωλήσεις(πτώση 8%) και το Renault Captur που κλείνει τη δεκάδα, με 145.505 πωλήσεις, μειωμένες κατά 8,2%.

Παραδοσιακά μοντέλα με ισχυρές πωλήσεις που δεν τα πήγαν όσο καλά αναμενόταν ήταν τα Ford Focus και Fiesta, κανένα από τα οποία δεν μπήκε στο top 10, πληρώνοντας και αυτά το τίμημα της έλλειψης ημιαγωγών.  Μέχρι τον Νοέμβριο, οι ταξινομήσεις του Fiesta μειώθηκαν κατά 44% στις 80.133 μονάδες,  ενώ οι πωλήσεις του Focus μειώθηκαν 45% στις 87.104 μονάδες.

Πολύ καλύτερα τα πήγε το μικρό SUV της Ford, το Puma, το οποίο πούλησε 122.529, σημειώνοντας αύξηση 17%. Η Škoda Octavia ήταν άλλο ένα -υπό κανονικές συνθήκες- ισχυρό χαρτί που τερμάτισε εκτός των κορυφαίων δέκα τους πρώτους 11 μήνες, με πωλήσεις μειωμένες κατά 20%, στις 130.270. Το 2020 βρισκόταν στην 7η θέση.

Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αναμένεται να ολοκληρώσουν τη χρονιά στις 13,9 εκατομμύρια μονάδες, αυξημένες μόλις κατά 0,2% σε σχέση με το 2020, η οποία να θυμήσουμε ότι ήταν σοβαρά πληττόμενη εξαιτίας του πρώτου κύματος της COVID-19. Η IHS Markit προβλέπει ότι το 2022 η ευρωπαϊκή αγορά θα βελτιωθεί στα 15 εκατομμύρια καθώς θα μειωθούν οι ελλείψεις ημιαγωγών, αλλά προειδοποιεί ότι άλλοι παράγοντες, όπως η γρήγορη εξάπλωση της παραλλαγής Omicron της COVID-19, θα μπορούσαν να καθυστερήσουν την επιστροφή στην κανονικότητα.

Διαβάστε ακόμα

Το τέλος της πανδημίας δεν θα το δείξει ποτέ η τηλεόραση

Σε ποιες χώρες θα είναι εμβολιασμένο το 70% του πληθυσμού έως τα μέσα του 2022