Η Toyota πούλησε περισσότερα επιβατικά οχήματα από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία το 2023, ξεπερνώντας τη Volkswagen, και αναδείχθηκε ως η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο για τέταρτη συνεχή χρονιά.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις, συμπεριλαμβανομένων εκείνων των θυγατρικών εταιρειών Daihatsu και Hino, αυξήθηκαν κατά 7,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σε ένα ρεκόρ 11,2 εκατομμυρίων οχημάτων το 2023, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία σήμερα.

Tα αυτοκίνητα που βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής, αυξήθηκαν κατά 8,6% σε 11,5 εκατομμύρια μονάδες. Οι παραδόσεις της VW αυξήθηκαν κατά 12% σε 9,24 εκατομμύρια μονάδες το 2023.

«Η Toyota έχει περάσει από το τα προβλήματα με τις αλυσίδες εφοδιασμού το περασμένο καλοκαίρι στο να πουλάει ό,τι κατασκευάζει», δήλωσε ο ανώτερος αναλυτής αυτοκινήτων του Bloomberg Intelligence, Tatsuo Yoshida.

Παρά το γεγονός ότι έμεινε πίσω στη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα, η ανάκαμψη των αλυσίδων εφοδιασμού και η σταθερή ζήτηση στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη πέρυσι βοήθησαν την Toyota να αυξήσει την παραγωγή και να αποκομίσει κέρδη από το εξωτερικό. Εν τω μεταξύ, η ζήτηση για υβριδικά αυτοκίνητα στην Ιαπωνία παραμένει υψηλή και σταθερή στο μεγαλύτερο μέρος του κόσμου.

Ενώ τα στοιχεία του 2023 για το σύνολο του έτους εδραιώνουν την κυριαρχία της Toyota, ήταν η κινεζική BYD που αναμφισβήτητα προκάλεσε τον μεγαλύτερο θόρυβο πέρυσι, όταν ξεπέρασε την Tesla του Έλον Μασκ και έγινε ο κορυφαίος κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο. Η BYD με έδρα τη Shenzhen, η οποία πωλεί μόνο EV και plug-in υβριδικά, πούλησε περίπου 3,02 εκατομμύρια μονάδες το 2023.

Η Toyota, συγκριτικά, πούλησε 104.018 EVs με μπαταρία. Αρχικά η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία είχε ως στόχο να πουλήσει 202.000 μονάδες κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους που λήγει τον Μάρτιο, αλλά μείωσε τον στόχο αυτό σε 123.000 τον Νοέμβριο, επικαλούμενη ζητήματα ζήτησης και προσφοράς.

Η Tesla παρέδωσε 1,81 εκατομμύρια οχήματα πέρυσι.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Toyota, Koji Sato, έχει υποσχεθεί ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα είναι σε θέση να πωλεί 1,5 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία ετησίως μέχρι το 2026 και 3,5 εκατομμύρια μέχρι το 2030.

Τη Δευτέρα, η αυτοκινητοβιομηχανία ανέστειλε τις αποστολές 10 μοντέλων  έπειτα από εσωτερική έρευνα που αποκάλυψε ότι ένας από τους προμηθευτές της, η Toyota Industries παραποιούσε τα αποτελέσματα δοκιμών για να αποκτήσει πιστοποίηση για τα οχήματά της.

Οι αποκαλύψεις προστέθηκαν σε ένα σκάνδαλο που έγινε γνωστό τον Δεκέμβριο, όταν αποκαλύφθηκε ότι η Daihatsu, η οποία πωλεί και προμηθεύει δημοφιλή ελαφριά φορτηγά, βρέθηκε να έχει παραποιήσει αποτελέσματα δοκιμών ασφάλειας σύγκρουσης που χρονολογούνται από το 1989.

Επιπλέον, η Honda ανακοίνωσε ότι η παγκόσμια παραγωγή της αυξήθηκε κατά 8,2% στα 4,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα, παρά τις κακές επιδόσεις στην Ασία. Οι ετήσιες πωλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας αυξήθηκαν κατά 5,6% σε περίπου 4 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αύξηση για πρώτη φορά εδώ και επτά χρόνια χάρη στην ισχυρή ζήτηση στις ΗΠΑ.

Η Nissan εν τω μεταξύ, δήλωσε ότι η παγκόσμια παραγωγή έκανε άλμα περίπου 6% στα 3,4 εκατομμύρια οχήματα.

Διαβάστε ακόμη

Ρεύμα: Χρεώσεις ακόμη και κάτω από 11 λεπτά την κιλοβατώρα ετοιμάζουν οι πάροχοι για τα σταθερά συμβόλαια

Ελον Μασκ: Η Neuralink έκανε την πρώτη πετυχημένη εμφύτευση τσιπ εγκεφάλου σε ασθενή (tweet)

Πράσινο υδρογόνο: Έρχεται παραγωγή και από πλωτά φωτοβολταϊκά (γράφημα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ