Το πλοίο που χτύπησε και κατέστρεψε μια γέφυρα της Βαλτιμόρης το πρωί της Τρίτης έχει βεβαρημένο ιστορικό, συμπεριλαμβανομένης τουλάχιστον μιας προηγούμενης σύγκρουσης και προβλημάτων πρόωσης.

Δεν είναι ακόμη σαφές τι προκάλεσε την πρόσκρουση του Dali στη γέφυρα Francis Scott Key, αλλά βίντεο έδειξε ότι σχεδόν όλα τα φώτα του έσβησαν λίγο πριν από τη σύγκρουση. Το περιστατικό αποδεικνύεται εξαιρετικά προβληματικό για τη ναυτιλία σε ένα από τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ, αλλά και για τις οδικές μεταφορές, καθώς διέκοψε έναν βασικό κόμβο στον κύριο αυτοκινητόδρομο που περικλείει τη Βαλτιμόρη.

Σύμφωνα με το VesselFinder, το Dali προσέκρουσε σε πέτρινο τοίχο ελλιμενισμού στο λιμάνι της Αμβέρσας το 2016 κατά τη διάρκεια ελιγμών απομάκρυνσης από το αγκυροβόλιο. Το πλοίο, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2015, υπέστη ζημιές στην πρύμνη και την πλώρη του, αλλά παρέμεινε εν πλω. Στη συνέχεια το πλοίο επισκευάστηκε.

Η Washington Post ανέφερε ότι το πλοίο πουλήθηκε στην Grace Ocean Private Ltd. με έδρα τη Σιγκαπούρη μετά από αυτό το ατύχημα.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, πρόσφατα είχαν δημιουργηθεί ερωτήματα όσον αφορά τη λειτουργία του πλοίου. Τον περασμένο Ιούνιο, μια επιθεώρηση ρουτίνας στη Χιλή, διαπίστωσε ζητήματα που αφορούσαν ορισμένα από τα όργανα μέτρησης και τα θερμόμετρα που συνδέονται με την πρόωση και τα βοηθητικά μηχανήματα του Dali, σύμφωνα με την Tokyo MoU, μια οργάνωση που προωθεί την ασφαλή ναυτιλία. Τα ζητήματα αυτά δεν αποτελούσαν λόγο για την κράτηση του πλοίου, που πλέει υπό τη σημαία της Σιγκαπούρης, ενώ δεν έγινε εξακρίβωση των προβλημάτων.

Μια τυπική εξέταση του πλοίου από την αμερικανική ακτοφυλακή πέρυσι δεν διαπίστωσε ελλείψεις, σύμφωνα με τη βάση ναυτιλιακών δεδομένων Equasis.

Τα αρχεία υποδεικνύουν ότι η δομική ακεραιότητα του Dali και η λειτουργικότητα του εξοπλισμού του ήταν πιστοποιημένη κατά τη στιγμή του περιστατικού στη Βαλτιμόρη, ανέφερε η κυβέρνηση της Σιγκαπούρης σε ανακοίνωσή της.

Το πλοίο πέρασε επίσης δύο ξεχωριστές επιθεωρήσεις σε ξένα λιμάνια τον Ιούνιο και τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους, αν και ένα ελαττωματικό όργανο παρακολούθησης της πίεσης των καυσίμων διορθώθηκε πριν το πλοίο αναχωρήσει από το λιμάνι.

Το Dali διαχειρίζεται η Synergy Marine και είναι ναυλωμένο από τον δανέζικο ναυτιλιακό κολοσσό A.P. Moller-Maersk A/S. Εκπρόσωπος της Synergy Marine με έδρα το Λονδίνο δήλωσε ότι το πλοίο είχε περίπου 4.900 εμπορευματοκιβώτια φορτωμένα τη στιγμή του ατυχήματος.

Διαβάστε ακόμη

Κεφάλαια 52 δισ. ευρώ την περίοδο 2024 – 2026 στον κλάδο των κατασκευών

Εφορία: Προς παράταση έως 2 Απρίλιου οι πληρωμές φόρων και δόσεων

Moody’s: Ισχυρό το 2023 για τις ελληνικές τράπεζες – Οι εκτιμήσεις για τη φετινή χρονιά (πίνακας)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ