Από την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου ισχύουν οι αλλαγές στις βεβαιώσεις μετακίνησης εργαζομένων. Το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων είχε ανακοινώσει πως «λόγω των έκτακτων καιρικών φαινομένων που επικρατούν σε όλη τη χώρα, το μεταβατικό διάστημα εφαρμογής και χρήσεως των νέων εντύπων Βεβαίωσης Κίνησης τόσο των εργαζομένων όσο και των αυτοαπασχολούμενων, ελεύθερων επαγγελματιών, επιτηδευματιών, καθώς και των μελών διοίκησης, επεκτείνεται μέχρι και την 19/2/2021 και ώρα 06:00».

Οι νέες βεβαιώσεις μετακίνησεις

Από τα νέα έντυπα «Βεβαίωσης Κίνησης Εργαζομένων» αποκλείονται όσοι εργαζόμενοι βρίσκονται:

  • σε καθεστώς αναστολής σύμβασης εργασίας
  • σε τηλεργασία
  • σε νόμιμη άδεια

Οι τρεις αυτές κατηγορίες εργαζομένων (αναστολή, τηλεργασία, άδεια) μπορούν να μετακινούνται μόνο μέσω της χρήσης των έξι ειδικών κατηγοριών, που επιτρέπουν την κατ’ εξαίρεση μετακίνηση πολιτών με αποστολή SMS στο 13033.

Ποιους αφορούν

Τα έντυπα για τους εργαζομένους που δεν έχουν τεθεί σε αναστολή σύμβασης, ούτε σε τηλεργασία και δεν κάνουν χρήση κανονικής άδειας, θα εκδίδονται μέσω του «ΕΡΓΑΝΗ» από την επιχείρηση του εργαζομένου. Οι βεβαιώσεις χορηγούνται αφενός ηλεκτρονικά από τη διεύθυνση https://eservices.yeka.gr/ του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και αφετέρου από τον ιστότοπο https://forma.gov.gr, κατόπιν υπεύθυνης δήλωσης – αίτησης του εργοδότη, η οποία χορηγείται αποκλειστικά στους εργαζομένους που παρέχουν με αυτοπρόσωπη παρουσία την εργασία τους στην επιχείρηση/εργοδότη.

Οι κλειστές επιχειρήσεις μπορούν να χορηγούν τις αντίστοιχες βεβαιώσεις μόνο σε όσους εργαζομένους απασχολούνται σε επιτρεπόμενες δραστηριότητές τους.

Ελεύθεροι επαγγελματίες

Με το νέο έντυπο μέσω της «ΕΡΓΑΝΗ» ή από τον ιστότοπο https://forma.gov.gr μπορούν επίσης να μετακινούνται οι αυτοαπασχολούμενοι χωρίς εργοδότη, οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι επιτηδευματίες. Σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει υποχρεωτικά το έντυπο να συνοδεύεται από τη φορολογική ταυτότητά τους, η οποία παρέχεται μέσω του TAXISnet (στοιχεία Μητρώου Φυσικού Προσώπου και Επιχειρηματικής Δραστηριότητας).

Πώς γίνεται ο έλεγχος των δηλωθέντων στοιχείων

Ο έλεγχος των δηλωθέντων στοιχείων για τυχόν παραβάσεις επιδιώκεται να γίνεται ηλεκτρονικά με επιτόπια και σε πραγματικό χρόνο πρόσβασης των ελεγκτών (αστυνομικών ή και Επιθεωρητών Εργασίας) στα στοιχεία τηλεργασίας και αναστολών.

Για παράδειγμα, από τα στοιχεία του εντύπου της μετακίνησης ενός εργαζομένου θα μπορεί να διασταυρώνεται ο ΑΦΜ της επιχείρησης και του εργαζομένου μέσω «ΕΡΓΑΝΗΣ» για να διαπιστωθεί αν είναι σε κανονικό καθεστώς εργασίας, οπότε μπορεί να μετακινείται για λόγους εργασίας, ή αν είναι σε τηλεργασία ή σε αναστολή, οπότε σε αυτή την περίπτωση θα έχει κυρώσεις για ψευδή δήλωση.

Διαβάστε ακόμη: