Τα ψώνια τους στο σούπερ μάρκετ θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν οι επιβάτες του μετρό στους σταθμούς της γραμμής 4.

όΟως δήλωσε ο Νίκος Κουρέτας, αντιπρόεδρος Δ.Σ. και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, μιλώντας στο συνέδριο «Smart Cities – City Connect Conference 2022», μια πρωτότυπη συνεργασία με σούπερ μάρκετ εξετάζει να ενσωματώσει στη Γραμμή 4 η Αττικό Μετρό.

Η εν λόγω καινοτομία έχει ήδη εφαρμοστεί στο μετρό του Λονδίνου, σύμφωνα με τον κ. Κουρέτα.

Η διαδικασία

Συγκεκριμένα:

1. Επιλέγονται συγκεκριμένοι σταθμοί κοντά σε σούπερ μάρκετ.

2. Σε αυτούς τους σταθμούς, στον χώρο εισιτηρίων, τοποθετούνται μεταλλικά ντουλάπια (lockers) με ηλεκτρονικές κλειδαριές.

3. Ο επιβάτης (π.χ. ένας εργαζόμενος όταν φεύγει από τη δουλειά του) παραγγέλνει ηλεκτρονικά μέσω εφαρμογής ό,τι θέλει από σούπερ μάρκετ που βρίσκεται κοντά στον σταθμό προορισμού του και πληρώνει με κάρτα.

4. Το σύστημα επιστρέφει στον επιβάτη έναν αριθμό locker και έναν τριψήφιο κωδικό.

5. Το σούπερ μάρκετ εκτελεί την παραγγελία και μεταφέρει με όχημα (van) τις σακούλες με τα ψώνια στον κοντινότερο σταθμό και τα τοποθετεί στα αντίστοιχα lockers.

6. Ο επιβάτης, βγαίνοντας από τον σταθμό, πηγαίνει στο συγκεκριμένο locker, πληκτρολογεί τον τριψήφιο κωδικό και παραλαμβάνει τα ψώνια του.

Οι μεταφορές του μέλλοντος

Γενικότερα στην παρουσίασή του, ο κ. Κουρέτας ανέφερε ότι η τεχνολογία και το Internet of Things θα αλλάξουν πολύ τις μεταφορές στο μέλλον, ενώ παρουσίασε και τις νέες έξυπνες τεχνολογίες που χρησιμοποιεί ήδη ή εξετάζει η εταιρεία.

«Θα υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση και ένωση όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς», δήλωσε, διευκρινίζοντας ότι θα υπάρξουν αλλαγές:

  • Ως προς την ασφάλεια.
  • Ως προς την ευκολία της χρήσης.
  • Περιβαλλοντικές (μείωση ρύπανσης και θορύβου).
  • Ως προς την ταχύτητα μετακίνησης.

Ο CEO της Αττικό Μετρό παρουσίασε τις νέες έξυπνες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στα έργα του μετρό:

Τεχνολογία BIM (Building Information Modelling)

Είναι μια σύγχρονη τεχνολογία, που χρησιμοποιείται στην κατασκευή της Γραμμής 4 -το πρώτο δημόσιο έργο στην Ελλάδα στο οποίο χρησιμοποιείται πλήρως η εν λόγω τεχνολογία.

Όπως εξήγησε ο κ. Κουρέτας, η Γραμμή 4 θα υλοποιηθεί δύο φορές: μία στο μοντέλο ΒΙΜ και μία στην πράξη, ενώ το κόστος του προγράμματος ανέρχεται στο 1% του συνολικού έργου, δηλαδή όταν η γραμμή κοστίζει περίπου €1,3 δισ., το κόστος είναι περίπου €130 εκατ.

Επιστροφή ενέργειας

Με βάση αυτό το νέο σύστημα, το οποίο ήδη έχει ξεκινήσει, κάθε φορά που φρενάρει το μετρό, οι κινητήρες γίνονται γεννήτριες και επιστρέφουν την ενέργεια για χρήση από τη ΔΕΗ, εξοικονομώντας έως ένα πρόσθετο 12% από την αρχική ενέργεια.

CBTC

Ένα νέο σύστημα σηματοδότησης, δηλαδή τρόπος αποφυγής σύγκρουσης τρένων.

Πληροφόρηση για την πληρότητα των βαγονιών

Πληροφορίες πληρότητας των βαγονιών απεικονίζονται σε οθόνες πάνω από τις θύρες αποβαθρών, ώστε οι επιβάτες να επιλέγουν να μπουν στα βαγόνια με τους λιγότερους επιβάτες.

Τρένα χωρίς οδηγό

Όπως ανέφερε ο κ. Κουρέτας, τα τρένα θα είναι χωρίς οδηγό (driverless), αυξάνοντας την ασφάλεια.
PSD Πύλες

Τα Πετάσματα – Θύρες Αποβαθρών (PSD) απομονώνουν τις αποβάθρες από τις τροχιές και τα τρένα και ανοίγουν μόνο, όταν το τρένο σταματήσει ακριβώς από πίσω τους, ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος πτώσης στις γραμμές. Στην Ελλάδα, το πρώτο έργο με τις εν λόγω θύρες θα είναι το μετρό Θεσσαλονίκης.

Κάμερες CCTV

Με εξελιγμένες δυνατότητες ασφάλειας

Αυτοματισμοί & Κυβερνοασφάλεια

Συστήματα που ελέγχουν τις μηχανολογικές εγκαταστάσεις (BACS), τις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις (PRCS) και τις εγκαταστάσεις ασθενών ρευμάτων (ICMS)

Διαβάστε ακόμα:

Φυσικό αέριο: Πώς θα αποφευχθεί το χειρότερο σενάριο – Έκτακτα σχέδια καταρτίζει η Ευρώπη

Πώς είδαν Deutsche Bank, JP Morgan, Goldman Sachs τα αποτελέσματα της Eurobank

Πώς προχωρά η συγχώνευση Nova-Wind – Συνεχίζονται οι επενδύσεις της United Group