Τα κίνητρα και οι επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου βοηθούν την είσοδο της ηλεκτροκίνησης στις αγορές.

Με αυτό τον τρόπο επιχειρείται μια τιμολογιακή προσέγγιση στις τιμές μεταξύ των συμβατικών αυτοκινήτων με τα ηλεκτρικά. Αρκετά κράτη θέλουν να πάνε ένα βήμα πιο πέρα, προσφέροντας παρόμοια φορολογικά κίνητρα για να υποστηρίξουν τη νέα αγορά οχημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου (FCEV), ώστε και αυτά να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της πράσινης ανάπτυξης.

Η Κίνα πρωτοπορεί επιθυμώντας να εκμεταλλευτεί τη θέση της ως ο μεγαλύτερος παραγωγός υδρογόνου στον κόσμο. Στοχεύει να κυκλοφορούν 50.000 FCEV μέχρι το 2025 και προσφέρει σήμερα επιδοτήσεις σε κατασκευαστές αυτοκινήτων υδρογόνου, σύμφωνα με την Daxue Consulting. Στην αρχή αυτής της δεκαετίας, η κυβέρνηση της Κίνας πρόσφερε ένα πολύ μεγάλο ποσό σε πόλεις που εμπλέκονται στην παραγωγή και προώθηση οχημάτων που κινούνται με υδρογόνο, ενώ διέθεσε και ένα μεγάλο ποσό σε αυτές που κατάφεραν να υλοποιήσουν τους στόχους προώθησης.

Στις ΗΠΑ, ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού περιλάμβανε πολλά μέτρα για την τόνωση του τομέα των οχημάτων υδρογόνου, συμπεριλαμβανομένης της έκπτωσης φόρου επένδυσης 30% για έργα κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων κυψελών καυσίμου (FCEV), υποδομών και παραγωγής υδρογόνου. Φυσικά στις επιχειρήσεις υπάρχει μείωση της τιμής κτήσης ενός αυτοκινήτου υδρογόνου κατά 7.500 δολάρια.

Στην ΕΕ ο κανονισμός για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων έχει θεσπίσει ένα κοινό πλαίσιο για την ανάπτυξη σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου. Υπάρχει δέσμευση από όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ να έχουν τουλάχιστον έναν σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου (HRS) κάθε 200 χιλιόμετρα στο κεντρικό οδικό δίκτυο μέχρι το τέλος του 2030 και τουλάχιστον ένα HRS σε κάθε αστικό κόμβο μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Στο πλαίσιο της Πράσινης Συμφωνίας, η ΕΕ θα παράσχει χρηματοδοτική στήριξη άνω των 352 εκατομμυρίων ευρώ σε 26 έργα υποδομής για να συμβάλει στη δημιουργία ενός περιβαλλοντικά βιώσιμου δικτύου μεταφορών.

Για την προώθηση και την ανάπτυξη των σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου, αλλά και των πωλήσεων αυτοκινήτων με το συγκεκριμένο καύσιμο, η Γαλλία δεν χρεώνει φόρο κτήσης σε εμπορικά FCEV και προσφέρει επιχορήγηση 4.000 ευρώ για να συμβάλει στην αντιστάθμιση του υψηλότερου κόστους τους, ενώ η Γερμανία προσφέρει επιχορηγήσεις αξίας έως και 80% του πρόσθετου κόστους επένδυσης, έως 25 εκατομμύρια ευρώ κατ’ ανώτατο όριο ανά εταιρεία.

Εν τω μεταξύ, η Ολλανδία επιτρέπει στις επιχειρήσεις να αφαιρούν το 40% του επενδυτικού κόστους σε οχήματα με υδρογόνο από τα φορολογητέα κέρδη.

Το σίγουρο είναι ότι τα επόμενα χρόνια, μαζί με την ηλεκτροκίνηση, θα μπει στη ζωή μας και η υδρογονοκίνηση και η μία θα συμπληρώνει την άλλη στην προσπάθεια μείωσης των ρύπων, αλλά και στην πραγματοποίηση μετακινήσεων με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Διαβάστε ακόμα

Ερευνα Βloomberg: Γιατί η πρόωρη μείωση στα επιτόκια θα ήταν μεγαλύτερο λάθος για την ΕΚΤ (γραφήματα)

Μπιλ Γκέιτς: Σε μόλις 4 μετοχές έχει το 82% του επενδυτικού χαρτοφυλακίου του ύψους $42 δισ. – Ποιες είναι

ΕΛΣΤΑΤ: Στο 10,4% η ανεργία τον Ιανουάριο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ