Την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης που ταλανίζει την Ευρώπη αλλά και όλο τον κόσμο, σχολίασε ο υπουργός Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας στο Open και την εκπομπή «Ώρα Ελλάδος». «Αυτό που συμβαίνει σε επίπεδο Ευρώπης και σε επίπεδο κόσμου είναι πρωτόγνωρο. Έχουμε μία τεράστια ενεργειακή κρίση η οποία μαίνεται και η οποία αυτή τη στιγμή ίσως είναι η μεγαλύτερη απειλή για την παγκόσμια οικονομία η οποία δείχνει να ανακάμπτει μετά την υγειονομική κρίση από την πανδημία», συμπλήρωσε.

«Βλέπουμε τις τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας να είναι σε πρωτόγνωρα υψηλά επίπεδα και στη χώρα μας. Θα σας πω ένα παράδειγμα. Στην αρχή του φετινού χρόνου η τιμή χονδρικής στην Ελλάδα ήταν περίπου 50 ευρώ η Μεγαβατώρα και τις πρώτες μέρες του Νοεμβρίου έχει ξεπεράσει τα 209 ευρώ. Δηλαδή έχει τετραπλασιαστεί για να το πω έτσι. Αυτό θα είχε μεγάλο αντίκτυπο στους λογαριασμούς αν εμείς ως κυβέρνηση δεν προσπαθούσαμε, δεν στεκόμασταν δίπλα στους πολίτες και δεν προχωρούσαμε σε αυτή την επιδότηση στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ώστε να απορροφήσουμε ένα μεγάλο κομμάτι αυτής της ανατίμησης», σημειώνει.

36 ευρώ το μήνα η επιβάρυνση αν δεν δινόταν επιδότηση

«Να πούμε ότι είχαμε ξεκινήσει με εννέα ευρώ επιδότηση ανά μήνα, αυτό διπλασιάστηκε στα 18 ευρώ το μήνα Οκτώβριο και αναγκαζόμαστε τώρα να το υπερδιπλασιάσουμε στα 39 ευρώ και στα 45 ευρώ αντίστοιχα για τους δικαιούχους ΚΟΤ ώστε να μπορέσουμε να απορροφήσουμε το μεγαλύτερο μέρος της ανατίμησης ένα 80-90% ώστε σε μηνιαία βάση ο καταναλωτής για τις 300 πρώτες κιλοβατώρες να μη δει μία αύξηση που να είναι 3-4 ευρώ», τόνισε.

«Αν είχαμε μείνει μόνο στα εννέα ευρώ η επιβάρυνση θα ήταν στα 36 ευρώ το μήνα», τόνισε.

«Σκεφτόμαστε από τον Ιανουάριο και μετά να εφαρμόσουμε ένα σταθερό αλγόριθμό, ένα σταθερό μηχανισμό όπου ανάλογα με τις τιμές ηλεκτρικής ενέργειας να προσδιορίζεται και η τιμή της επιδότησης του λογαριασμού», είπε και πρόσθεσε: «Για όλους τους λογαριασμούς. Η επιδότηση δεν αφορά μόνο τη ΔΕΗ, αφορά όλους τους παρόχους».

Διαβάστε ακόμη

Προς παράταση το πρόγραμμα επιδότησης παγίων δαπανών

Οι ταχυδρόμοι και διανομείς των ΕΛΤΑ γίνονται ψηφιακοί – Στη μάχη του last mile

Ο CEO της Lancia ανακοινώνει τα πλάνα της εταιρείας για αναβίωση στην ευρωπαϊκή αγορά