Τη δεύτερη και τελευταία δόση της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι με ανάδοχο την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-GMR, ενέκρινε πρόσφατα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Πρόκειται για τα 80 εκατ. ευρώ που απέμεναν για να καλύψουν το σύνολο της χρηματοδότησης του έργου που αναλογεί στο κράτος και ανήλθε συνολικά στο ποσό των 180 εκατ. ευρώ με αρωγό την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ).

Η τελευταία υπέγραψε τη σχετική δανειακή σύμβαση πριν ένα χρόνο, χορηγώντας τους πόρους που θα καλύψουν της ανάπτυξη του νέου αεροδρομίου, συνολικού ύψους 517 εκατ. ευρώ.

Το δάνειο πρόκειται να αποπληρωθεί στην ΕΤΕπ σε 28 χρόνια με την ελληνική εταιρεία να διατηρεί ποσοστό 32,5% στην εταιρεία παραχώρησης του έργου.

Η παραχωρησιούχος κοινοπραξία είχε λάβει την πρώτη δόση των 100 εκατ. ευρώ από τον περασμένο Οκτώβριο.

Ήδη μάλιστα προχωρούν οι πρόδρομες εργασίες του έργου ώστε σύντομα ο ανάδοχος να κάνει την εκκίνηση του  κυρίως κατασκευαστικού αντικειμένου.

Αυτή την περίοδο δημιουργούνται οι εργοταξιακοί χώροι της κατασκευής και έχουν ξεκινήσει οι βασικές χωματουργικές εργασίες, που θα στρώσουν το έδαφος για το νέο τέρμιναλ του αεροδρομίου.

Συνεχίζονται παράλληλα οι αρχαιολογικές εργασίες αλλά και οι απαραίτητες εγκρίσεις μελετών, ώστε το έργο, παρά τις μικρές αποκλίσεις λόγω πανδημίας, να μην αλλάξει χρονοδιάγραμμα.

Η επένδυση για την κατασκευή του αεροδρομίου θα χρηματοδοτηθεί από το ομολογιακό ύψους μισού δις. ευρώ που σύναψε πέρσι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Από το συνολικό ποσό της χρηματοδοτικής συμβολής του δημοσίου προβλέπεται ότι θα παρακρατηθεί το 5% ως εγγύηση καλής εκτελέσεως ή θα προσκομιστεί ισόποση εγγυητική επιστολή από τράπεζας.

Διαβάστε ακόμη:

«Κρας τεστ» στα stress tests των τραπεζών: Οι διαφορές μεταξύ του 2018 και του 2021

Jumbo: Είχε απορρίψει το click away, υιοθέτησε το click inside και ανακάλεσε (upd)

Στουρνάρας: Οι προϋποθέσεις που θα φέρουν ανάπτυξη 3,5% σε ετήσια βάση την επόμενη 10ετία