Σημαντική ενίσχυση των μεγεθών της πέτυχε η «Γερμανός», στην πρώτη χρονιά δραστηριότητας της ως ανεξάρτητη θυγατρική εταιρεία του Ομίλου ΟΤΕ.

Με βάση την ετήσια οικονομική έκθεση που δημοσιοποίησε η εταιρεία, ο κύκλος εργασιών το 2021 ανήλθε στα 386,3 εκατ. ευρώ (+42% σε σχέση με τα 271 εκατ. ευρώ το 2020), τα λειτουργικά κέρδη προ χρηματοοικονομικών και επενδυτικών δραστηριοτήτων, αποσβέσεων και απομειώσεων διαμορφώθηκαν σε 36,18 εκατ. ευρώ, ενώ τα λειτουργικά κέρδη προ χρηματοοικονομικών και επενδυτικών δραστηριοτήτων έφθασαν τα 22,84 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω αξιοποίησης της σύμβασης διάσπασης μέσω απόσχισης του επιχειρηματικού κλάδου καταστημάτων του ΟΤΕ και της COSMOTE και την απορρόφηση του από την ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΑΒΕΕ.

Τέλος, η προ φόρων κερδοφορία διαμορφώθηκε στα 21,5 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 4,8 εκατ. ευρώ το 2020.

Σε λειτουργικό επίπεδο, στην περσινή χρονιά πραγματοποιήθηκαν λίγο πάνω από 18 εκατομμύρια συναλλαγές στα καταστήματα του δικτύου καταστημάτων ΓΕΡΜΑΝΟΣ, μειωμένες κατά 5% σε σχέση με το 2020. Οι εισπράξεις λογαριασμών μειώθηκαν κατά 6% και αντίστοιχα οι αποδείξεις συνολικά κατά 5%. Οι συναλλαγές στον ιστότοπο της εταιρείας «germanos.gr» κατέγραψαν μια μικρή αύξηση 0,7% (126.506 συναλλαγές το 2021 σε σχέση με 125.569 συναλλαγές το 2020).

Αντίστοιχα, οι συνολικές συνδέσεις κινητής (φωνής και data) μέσω της εταιρείας έφτασαν τις 235.000, αγγίζοντας την παραγωγή του 2020. Αξιοσημείωτη ήταν η πορεία των οικιακών φορητοτήτων φωνής, οι οποίες παρουσίασαν αύξηση 11%. Όσον αφορά τη σταθερή τηλεφωνία, οι συνδέσεις Broadband υψηλών ταχυτήτων (VDSL) αυξήθηκαν κατά 18%, ξεπερνώντας τις 80.000 συνδέσεις.

Η παραγωγή νέων συνδέσεων Cosmote TV αυξήθηκε κατά 22%, ξεπερνώντας τις 50 χιλιάδες. Επίσης στην οικονομική χρήση αναφέρεται πως η ΓΕΡΜΑΝΟΣ διατήρησε την ηγετική θέση στις πωλήσεις των smartphones με μερίδιο αγοράς άνω του 25% και κέρδισε μερίδιο σε σημαντικές κατηγορίες όπως τα Laptop, τα tablet και οι τηλεοράσεις.

Οι επενδύσεις σε καταστήματα – service center

Για το δίκτυο καταστημάτων, έμφαση δίνεται στο νέο concept των G prime boutique που αφορά σε μικρότερης επιφάνειας καταστήματα, με σκοπό την αναβάθμιση των περιφερειακών σημείων πώλησης. Όπως σημειώνεται, το νέο concept δίνει έμφαση στην ψηφιακή και αναβαθμισμένη αισθητικά εμπειρία του πελάτη. Εφαρμογή του νέου concept G prime boutique έγινε μέσα στο έτος σε 8 καταστήματα (Ξάνθη, Καρλόβασι Σάμου, Κηφισιά, Ιωάννινα, Σητεία, Μυτιλήνη, Ασπρόπυργο και Πειραιά).

Εξίσου σημαντική ήταν και η επένδυση που πραγματοποιήθηκε για τη μεταστέγαση του επισκευαστικού κέντρου «G service center» σε νέες εγκαταστάσεις 1.100 τ.μ. στην Πάρνηθα, Με την επένδυση αυτή το νέο G service center παρέχει πλέον τη δυνατότητα αύξησης του επιπέδου επισκευών στην κατηγορία των κινητών, με νέους κατασκευαστές και ανοίγει προοπτικές για in-house service σε νέες κατηγορίες όπως wearables, scooters, hoverboards κ.α.

Οι στόχοι του 2022

Όπως είχε αναφερθεί και στο ετήσιο συνέδριο συνεργατών της ΓΕΡΜΑΝΟΣ τον περασμένο Φεβρουάριο, η ανάπτυξη και η άριστη εμπειρία πελάτη μέσω σύγκλισης ψηφιακού και φυσικού κόσμου, παραμένουν βασικές προτεραιότητες της αλυσίδας για τη νέα χρονιά. Δίνεται, επίσης, έμφαση στην παροχή ολοκληρωμένων λύσεων προς τον πελάτη, με συνδυασμό υπηρεσίας και προϊόντος, που διευκολύνουν την καθημερινότητά του.

Ως εκ τούτου, θα συνεχίζει να επενδύει στο ανθρωποκεντρικό προφίλ, στην ενδυνάμωση της εικόνας των καταστημάτων συνεχίζοντας το πλάνο ανάπτυξής τους, στην ενίσχυση της επισκεψιμότητας των καταστημάτων, καθώς και στην ενίσχυση της εικόνας της μάρκας.

Προχωρά η Cosmote Payments

Σε ότι αφορά στη νέα δραστηριότητα του Ομίλου ΟΤΕ, το πλάνο για την Cosmote Payments προβλέπει πως το ντεμπούτο του ΟΤΕ στην αγορά των ηλεκτρονικών πληρωμών θα πραγματοποιηθεί μέσα στους επόμενους λίγους μήνες.

Ήδη, η Cosmote Payments μέσα στο 2021 διέθεσε για πρώτη φορά εμπορικές υπηρεσίες εκκαθάρισης ηλεκτρονικών πληρωμών (acquiring services), τόσο σε ηλεκτρονικό όσο και φυσικό επίπεδο, εξυπηρετώντας τις ανάγκες του Ομίλου ΟΤΕ, ενώ ταυτόχρονα έθεσε σε λειτουργία σε κλειστό παραγωγικό περιβάλλον την εφαρμογή που σχετίζεται με την έκδοση του ηλεκτρονικού χρήματος (e-wallet services).

Πέρυσι η εταιρεία εμφάνισε κύκλο εργασιών 3,6 εκατ. ευρώ και ζημιές 1,5 εκατ. ευρώ λόγω του υψηλού αρχικού λειτουργικού κόστους.

Διαβάστε ακόμη

Το καλοκαίρι της μεγάλης ταλαιπωρίας στα αεροδρόμια (pics + vids)

«Κυκλώνας» Πούτιν δοκιμάζει την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας

Ίβο Ναϊντένοφ: Η μεγάλη πρόκληση μετά την ενσωμάτωση της Chipita στην Mondelez International