Τίτλοι τέλους «έπεσαν» στην πολυετή παρουσία της Renault στην αγορά της Ρωσίας, καθώς η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία συμφώνησε να μεταβιβάσει στη Μόσχα (έναντι ενός συμβολικού ποσού) το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών που διατηρούσε στην AvtoVaz -εταιρεία που παράγει τα θρυλικά Lada. 

Το ρωσικό χαρτοφυλάκιο της Renault υπολογίζεται σε 2,2 δισ. ευρώ και θα μεταφερθεί εξ ολοκλήρου στο ρωσικό δημόσιο. Η συναλλαγή, όπως έγινε γνωστό, πραγματοποιήθηκε έναντι ενός… αστείου ποσού, με δημοσιεύματα να κάνουν λόγο για μόλις… ένα ρούβλι.

Η απόφαση απο-επένδυσης ελήφθη εξαιτίας του εν εξελίξει πολέμου στην Ουκρανία και των συνεπαγόμενων οικονομικών κυρώσεων στη Ρωσία, με τους μετόχους της Renault να ζητούν -από την πρώτη στιγμή- την άμεση «φυγή» από τη Ρωσία.  

Ας σημειωθεί, πάντως, ότι το deal προβλέπει τη δυνατότητα επιστροφής της γαλλικής εταιρείας σε βάθος εξαετίας, μέσω της επαναγοράς των μετοχών που πουλήθηκαν στο ρωσικό δημόσιο.  Ένας όρος, ο οποίος είναι πιθανό να συμπεριληφθεί και σε άλλες συμφωνίες αποχώρησης δυτικών εταιρειών από τη Ρωσία. 

Η Renault, η οποία διατηρούσε το 68% της AvtoVaz (το υπόλοιπο ποσοστό βρίσκεται στα χέρια της αμυντικής ρωσικής βιομηχανίας Rostec State Corp.), είχε εισέλθει στη ρωσική αγορά το 2007, καταβάλλοντας το ποσό του 1 δισ. ευρώ. Πολύ γρήγορα, μάλιστα, η Ρωσία μετατράπηκε στη δεύτερη μεγαλύτερη πηγή εσόδων για τους Γάλλους.  

Όπως είναι εύλογο, επομένως, η ζημιά για τη Renault από το «ρωσικό exit» θεωρείται τεράστια, καθώς πέραν της απώλειας περιουσιακών στοιχείων αξίας 2,2 δισ. ευρώ, θα κληθεί να διαχειριστεί ένα μικρότερο περιθώριο κέρδους αλλά και αισθητά μειωμένες ταμειακές ροές. 

«Κάνουμε μια υπεύθυνη επιλογή για τους 45.000 υπαλλήλους στη Ρωσία, καθώς διατηρούμε την παρουσία του Ομίλου αλλά και τη δυνατότητα επιστροφή στη χώρα στο μέλλον» δήλωσε ο επικεφαλής της Renault, Luca de Meo. 

Στο deal μεταξύ Renaulet και Ρωσίας περιλαμβάνεται και το ιστορικό εργοστάσιο της Lada, το οποίο χτίστηκε τη δεκαετίας του 1930 και το οποίο βρίσκεται κοντά στις όχθες του ποταμού Βόλγα, στα προάστια της Μόσχας. 

Η μονάδα παραγωγής θα περιέλθει στην κυριότητα του δήμου, ο οποίος σκοπεύει να επαναφέρει την παραγωγή τα θρυλικά αυτοκίνητα  Moskvich, τα οποία κυκλοφορούσαν ευρέως επί σοβιετικής εποχής. 

Διαβάστε ακόμη:

Εαρινές προβλέψεις Κομισιόν: 3,5% ανάπτυξη και 6,3% πληθωρισμός στην Ελλάδα το 2022

Ο «πυρετός» της χρυσής λίρας: Πόσα τεμάχια αγόρασαν οι Έλληνες – Γιατί «φρέναραν» οι πωλήσεις

Ιντρακάτ: O πράσινος πυλώνας του 1,6 GW μαγνήτης για την ΒC Partners