Επιχειρήσεις

Κοτζαμανίδης (Entersoft): Δύναμη «πυρός» 15 εκατ. ευρώ φέτος για εξαγορές και νέα προϊόντα

  • Στέλιος Μορφίδης


Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Entersoft αποκάλυψε πως η εταιρεία βρίσκεται διαρκώς σε συζητήσεις και διαπραγματεύσεις με άλλες εταιρείες.

Τη στρατηγική που συνδυάζει ραγδαία οργανική ανάπτυξη μαζί με εξαγορές θα συνεχίσει και φέτος η Entersoft, η οποία διαθέτει γι αυτό το σκοπό μία «δύναμη πυρός» γύρω στα 15 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της κ. Αντώνη Κοτζαμανίδη.

Μάλιστα στη χθεσινή ΓΣ των μετόχων ο κ. Κοτζαμανίδης προανήγγειλε και εξαγορά της Entersoft στη ρουμάνικη αγορά, όπου έχει παρουσία, με στόχο να ενισχυθεί η εκεί παρουσία. Σημειώνεται πως απ’ τις πωλήσεις στο εξωτερικό ο όμιλος, όπως είπε ο κ. Κοτζαμανίδης αντλεί σήμερα το 15% των συνολικών εσόδων του.

Τόνισε δε πως οι προοπτικές ανάπτυξης είναι πολύ μεγάλες για την εταιρεία σημειώνοντας που συνεχίζονται έως σήμερα οι ρυθμοί να είναι αυτοί που καταγράφησαν στα αποτελέσματα α’ τριμήνου που είχε ανακοινώσει η εισηγμένη. Υπενθυμίζεται πως στο α’ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης η εταιρεία είχε αύξηση εσόδων 52,1% (στα 6,375 εκατ. ευρώ) και αύξηση 112,6% στην προ φόρων κερδοφορία (στα 2,592 εκατ. ευρώ ) σε σχέση με πέρυσι έχοντας ενσωματώσει και τα αποτελέσματα από τις πρόσφατες εξαγορές της δραστηριότητας Plexis ERP και της εταιρείας Optimum, ενώ η εταιρεία Wedia έχει ενοποιηθεί μόνο για το μήνα Μάρτιο.

«Η εταιρεία δεν έχει δανεισμό αλλά εγκεκριμένες πιστωτικές γραμμές που δεν έχει χρησιμοποιήσει. Επίσης έχει ταμειακά διαθέσιμα που στο τέλος του α’ τριμήνου ξεπερνούσαν τα 8 εκατ. ευρώ και τα οποία εξακολουθούν να διευρύνονται λόγω της αύξησης της κερδοφορίας. Ο συνδυασμός αυτών των δύο, δηλαδή των ταμειακών διαθεσίμων και των ανοικτών πιστωτικών γραμμών μπορεί να μας δώσει ένα ποσό γύρω στα 15 εκατ. ευρώ για νέες επενδυτικές κινήσεις, είτε στην ανάπτυξη νέων προϊόντων είτε σε εξαγορές, εφόσον βέβαια βρεθούν ευκαιρίες», σημείωσε ο κ. Κοτζαμανίδης.

Αποκάλυψε δε πως η εταιρεία βρίσκεται διαρκώς σε συζητήσεις και διαπραγματεύσεις με άλλες εταιρείες.

Ερωτηθείς απ’ το newmoney για το προφίλ αυτών των εταιρειών με τις οποίες διαπραγματεύεται η Entersoft ο κ. Κοτζαμανίδης τόνισε ότι ακολουθούν το ίδιο μοτίβο πάνω στο οποίο έχει κινηθεί έως τώρα ο όμιλος. «Κάνουμε μία συγκεκριμένη δουλειά σε έναν υποκλάδο της πληροφορικής που αφορά το λογισμικό για επιχειρήσεις και η βασική στόχευση μας είναι ΜμΕ, μεσαίες ή και μεγάλες επιχειρήσεις. Επιχειρήσεις άνω των 10 ατόμων και όχι μικρότερες. Σε αυτό το κομμάτι των επιχειρήσεων κοιτάμε εταιρείες που έχουν λύσεις λογισμικού είτε για κάθετες αγορές είτε να συμπληρώσουν την γκάμα μας. Εναλλακτικά κοιτάμε και εταιρείες που μπορεί να έχουν απαξιωμένο τεχνολογικά λογισμικό γιατί πέρασαν τα χρόνια και το λογισμικό δεν είναι upd. Όπως κάναμε πέρυσι με την Computer Life όπου πήραμε το πελατολόγιο ERP της με στόχο να τους μεταφέρουμε στο δικό μας λογισμικό. Άρα κινούμαστε στο ίδιο μοτίβο, πάντα με εταιρείες που διαθέτουν καλό πελατολόγιο, καλό μάνατζμεντ και καλές λύσεις που μπορούν να ενταχθούν στον όμιλο και να συμβάλουν τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και κερδοφορίας».

Όπως υπογράμμισε ο κ. Κοτζαμανίδης οι προοπτικές στην ελληνική αγορά είναι εξαιρετικές. «Οι αναπτυξιακές δυνατότητες της εταιρείας είναι πολύ μεγάλες. Και έχουν να κάνουν με το τεχνολογικό χάσμα που χωρίζει μικρές, μεσαίες και μεγάλες εταιρείες από τις σύγχρονες τεχνολογίες. Είμαστε κοντά 10 χρόνια από τότε που ξεκίνησε η ελληνική κρίση και ακολούθησε η πανδημία. Επομένως μιλάμε για 11 χρόνια μέσα στα οποία οι επενδύσεις των ελληνικών επιχειρήσεων σε ψηφιακά συστήματα ήταν ελάχιστες. Για το χώρο της τεχνολογίας αυτό είναι πραγματικά ένα τεράστιο διάστημα. Φανταστείτε πως πριν από 11 χρόνια δεν είχαμε καν 4G, είδαμε το cloud και την άνθηση του, τα συστήματα analytics, το ΑΙ… έχουμε μείνει πολύ πίσω».

Όπως είπε ο κ. Κοτζαμανίδης η αγορά στην οποία απευθύνεται σήμερα η Entersoft φθάνει περίπου τις 65.000 ελληνικές επιχειρήσεις. «Εκτιμούμε πως το 50% εξ αυτών έχουν τεχνολογικά συστήματα του παρελθόντος, που σχεδιάστηκαν την δεκαετία του ’90 ή στις αρχές του 2000 με άλλες τεχνολογίες και υποδομές υπόψη», υπογράμμισε.

Τόνισε δε πως γι αυτό η ελληνική αγορά αποτελεί «replacement market», μία αγορά δηλαδή προς δομική αλλαγή.

«Αυτό εξηγεί γιατί διαρκώς παίρνουμε νέους πελάτες και θα συνεχίσουμε να παίρνουμε και στο μέλλον», σημείωσε. «Ο χώρος είναι πολύ μεγάλος και είναι χώρος οργανικής ανάπτυξης κυρίως για τα συστήματα ERP και CRM που αφορούν τη βάση της αγοράς. Από εκεί και έπειτα εάν δούμε τα προϊόντα management και Logistics, τα προϊόντα enterprise mobility, ή τις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τιμολόγησης τότε μιλάμε για σχεδόν ‘παρθένες’ αγορές. Οι εταιρείες που έχουν τέτοια συστήματα δεν ξεπερνούν το 20% με 25% της αγοράς. Στο δε e-commerce ακόμα και μεγάλες επιχειρήσεις στην περίοδο της πανδημίας δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν. Και σε αυτό το κομμάτι θεωρούμε ότι θα υπάρξει μεγάλη ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια», είπε.

Ο ίδιος χαρακτήρισε «αρωγό» τόσο το Ταμείο Ανάκαμψης «που έχει ένα πολύ μεγάλο κονδύλι για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των ΜμΕ, την ηλεκτρονική τιμολόγηση κοκ» όσο και το νέο ΕΣΠΑ. «Μέχρι εκεί όμως, εμείς δεν βασιζόμαστε σε αυτό. Προτιμούμε οι επιχειρήσεις να συνειδητοποιήσουν ότι έχουν μείνει πίσω και ότι πρέπει να αλλάξουν τα συστήματα τους», τόνισε.

Διαβάστε περισσότερα

Παγκόσμια αγορά ακινήτων: Σε υψηλά 15 ετών οι τιμές – Φόβοι για νέα φούσκα

Στην ομπρέλα της Capital H ένα ξενοδοχείο με βαριά «εκδοτική» ιστορία στην καρδιά της Αθήνας

Τουρισμός: Οι τουρίστες επιστρέφουν στην Ελλάδα – «Έκρηξη» της ζήτησης για τις πτήσεις