Το αφεντικό της Mercedes-Benz κάλεσε τις Βρυξέλλες να μειώσουν τους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει το ενδεχόμενο αύξησης των εισαγωγικών δασμών εν μέσω έρευνας για τις επιδοτήσεις του Πεκίνου για την αυτοκινητοβιομηχανία του, σύμφωνα με τους Financial Times.

Ο αυξημένος ανταγωνισμός από την Κίνα θα βοηθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης να παράγουν καλύτερα αυτοκίνητα μακροπρόθεσμα, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Ola Källenius, προσθέτοντας ότι ο προστατευτισμός «πηγαίνει σε λάθος δρόμο».

«Μην αυξάνετε τους δασμούς. Είμαι αντίθετος, νομίζω ότι κάντε το αντίστροφο: πάρτε τους δασμούς που έχουμε και μειώστε τους», δήλωσε στους Financial Times. Οι κινεζικές εταιρείες που επιθυμούν να εξάγουν στην Ευρώπη ήταν μια «φυσική εξέλιξη του ανταγωνισμού και πρέπει να αντιμετωπιστεί με καλύτερο προϊόν, καλύτερη τεχνολογία, μεγαλύτερη ευελιξία», πρόσθεσε. «Αυτή είναι η οικονομία της αγοράς. Αφήστε τον ανταγωνισμό να εξελιχθεί».

Η Επιτροπή διερευνά εάν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες λαμβάνουν επιδοτήσεις από το Πεκίνο που τους επιτρέπουν να μειώσουν τις τιμές στα οχήματα που εξάγονται στην Ευρώπη, υποτιμώντας τους κατασκευαστές της περιοχής, σύμφωνα με τους FT.

Οι γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Stellantis και η Renault, οι οποίες δεν έχουν μεγάλες επιχειρήσεις στην Κίνα, έχουν μιλήσει για την απειλή των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, η έρευνα αντιμετώπισε αντιδράσεις από γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες που εξαρτώνται από την Κίνα για σημαντικό μέρος των πωλήσεων και των κερδών τους.

Τα γερμανικά στελέχη φοβούνται πιθανά αντίποινα από το Πεκίνο και τους Κινέζους καταναλωτές σε μια εποχή που τοπικές μάρκες όπως η BYD έχουν ήδη αρπάξει μερίδιο αγοράς από δυτικούς κατεστημένους φορείς στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο. Περισσότερα από ένα στα τρία αυτοκίνητα Mercedes-Benz πωλούνται στην Κίνα, ενώ η χώρα αντιπροσώπευε το 40% των πωλήσεων αυτοκινήτων της Volkswagen πέρυσι.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες Geely και SAIC, οι οποίες ελέγχονται από το κινεζικό κράτος, κατέχουν το ένα πέμπτο των μετοχών της Mercedes-Benz. «Δεν ζητήσαμε αυτή [την έρευνα]», δήλωσε ο Källenius. «Εμείς ως εταιρείες δεν ζητάμε προστασία και πιστεύω ότι οι καλύτερες κινεζικές εταιρείες δεν ζητούν προστασία. Θέλουν να ανταγωνιστούν στον κόσμο όπως όλοι οι άλλοι».

Υπερασπιζόμενος πλήρως τις ανοικτές αγορές, είπε: «Έχει ανοίξει αγορές που έχει οδηγήσει σε αύξηση του πλούτου, ειδικά στο οικονομικό θαύμα της Κίνας, που έχει βγάλει εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους από τη φτώχεια. «Αν πιστεύουμε ότι ο προστατευτισμός είναι αυτό που μας δίνει μακροπρόθεσμη επιτυχία, πιστεύω ότι η ιστορία μας λέει ότι αυτό δεν ισχύει».

Προς το παρόν, τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπόκεινται σε δασμό 10% όταν εισάγονται στην Ευρώπη. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πληρώνουν 15% όταν εξάγουν στην Κίνα, γεγονός που αποτελεί μέρος του λόγου για τον οποίο τα περισσότερα γερμανικά μοντέλα που πωλούνται στην Κίνα κατασκευάζονται στη χώρα.

Διαβάστε ακόμη

JP Morgan: Γιατί έρχονται αναβαθμίσεις για την Εθνική Τράπεζα (πίνακας)

ΕΕ: Καμπανάκι για ισχυρές οικονομικές απώλειες από την κλιματική αλλαγή – Νέο σχέδιο δράσης από την Κομισιόν (tweet)

«Grand Ocean»: Ένα μυθικό-πριγκιπικό γιοτ που βγαίνει στο σφυρί για 15 εκατ. δολ. (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ