H Γαλλία είναι ανοικτή να μειώσει το μερίδιό της 15% στην Renault SA για να βελτιώσει την εταιρική της σχέση με την Nissan Motor Co. αφού οι συνομιλίες της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τη Fiat Chrysler NV κατέρρευσε απότομα αυτό νωρίτερα αυτό το μήνα – αλλά δεν θέλει να το κάνει σύντομα.

Ωστόσο, μια μέρα αφού ανακοίνωσε ότι το κράτος είναι έτοιμο να εξετάσει το ενδεχόμενο μείωσης της συμμετοχής της στη Renault, ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών έσπευσε, στο περιθώριο του G20 στην Ιαπωνία, να προσθέσει ότι πρόκειται για ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο και ότι η προτεραιότητά του είναι να ενισχύσει τη συμμαχία Renault-Nissan και να προστατεύσει θέσεις εργασίας και χώρους στη Γαλλία .

«Στην ημερήσια διάταξη υπάρχουν: η ενίσχυση της συμμαχίας και η προστασία των θέσεων εργασίας, καθώς και των βιομηχανικών και ερευνητικών εγκαταστάσεων», ανέφερε ο Bruno Le Maire. «Το δεύτερο βήμα θα είναι η ενοποίηση – μόνο εάν συμμετάσχουν όλα τα μέρη».

Τα σχόλια Le Maire έπονται της κατάρρευσης των συζητήσεων μεταξύ της Fiat και της Renault για τη δημιουργία μιας παγκόσμιας μονάδας κατασκευής αυτοκινήτων. Οι συνομιλίες τερματίστηκαν απότομα, όταν η Fiat απέσυρε την προσφορά της, αφού η Γαλλία ζήτησε περισσότερο χρόνο για να επισφραγίσει τη συμφωνία, με στόχο να εξασφαλίσει και τη στήριξη της Nissan.

Το μερίδιο του γαλλικού Δημοσίου στη Renault είναι ανέκαθεν πηγή παραπόνων από την πλευρά της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Nissan επιδιώκει να έχει πιο ενεργό ρόλο στην εταιρική σχέση της με τη Renault που κρατά εδώ και δυο δεκαετίες, δεδομένου ότι ο Carlos Ghosn, επικεφαλής της συμμαχίας μέχρι πρότινος, συνελήφθη στην Ιαπωνία κατηγορούμενος οικονομικά εγκλήματα, τα οποία ο ίδιος αρνείται.

Η Nissan θα προτιμούσε μια πλήρη απεμπλοκή από τη συμμαχία, λόγω του γεγονότος ότι το γαλλικό Δημόσιο έχει συμμετοχή στην εταιρεία και δεν είναι απόλυτα σαφές αν η μείωση του γαλλικού μεριδίου είναι κάτι που θα το αλλάξει αυτό, σύμφωνα με πηγή που έχει γνώση των εξελίξεων.

Παράλληλα, ο Le Maire επέμεινε ότι είναι στην αρμοδιότητα της διοίκησης της Renault και της Nissan να καθορίσουν το πώς θα ενισχύσουν τη μεταξύ τους σχέση τους και ότι δεν είναι δικός του ρόλος να συναντηθεί με τον CEO της Nissan κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του στην Ιαπωνία.

«Όλες οι επιλογές βρίσκονται στο τραπέζι», είπε, προσθέτοντας ότι «το δεύτερο βήμα θα είναι η βιομηχανική ενοποίηση» εν μέσω πιέσεων για την κατασκευή περισσότερων ηλεκτρικών και αυτόνομων αυτοκινήτων. «Για να φτάσουμε στην επιτυχία, πρέπει να το κάνουμε μαζί – η Renault και η Nissan, η Γαλλία και η Ιαπωνία», είπε χαρακτηριστικά.