Οι Γάλλοι καταναλωτές αγοράζουν λιγότερα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και οικιακής χρήσης, καθώς οι τιμές των προϊόντων που παράγονται από μεγάλες εταιρείες όπως η P&G και η Unilever αυξάνονται κατακόρυφα, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η εταιρεία NielsenIQ για το Reuters.

Η αλλαγή στις αγοραστικές συνήθειες θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα νέο πεδίο μάχης για τους εκπροσώπους του λιανικού εμπορίου, τους πολιτικούς και τις βιομηχανίες καταναλωτικών αγαθών που εδώ και μήνες βρίσκονται σε αντιπαράθεση για τις τιμές των τροφίμων.

Τα στοιχεία έδειξαν ότι ο συνολικός όγκος πωλήσεων για αφρόλουτρα, ταμπόν, προϊόντα πλύσης πιάτων, απορρυπαντικά πλυντηρίων και χαρτί τουαλέτας μειώθηκε το έτος που έληξε στις 17 Σεπτεμβρίου. Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ για τα είδη σε καθεμία από αυτές τις κατηγορίες κατέγραψαν απότομη αύξηση μέχρι στιγμής τον Σεπτέμβριο σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

«Όπου υπάρχουν καλές εναλλακτικές λύσεις ιδιωτικής ετικέτας, παρατηρείται μεγάλη στροφή προς αυτές», δήλωσε ο Αντόν Ντελμπάρ, επικεφαλής οικονομολόγος του ομίλου λιανικού εμπορίου Eurocommerce.

«Αυτό που βλέπουμε επίσης είναι ότι κάποιοι άνθρωποι τρώνε πραγματικά λιγότερο, κάνουν λιγότερα ντους, καθαρίζουν λιγότερο το σπίτι τους ή χρησιμοποιούν λιγότερα προϊόντα  για το πλυντήριο πιάτων ή το πλυντήριο ρούχων».

Η κυβέρνηση του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν καλείται να αντιμετωπίσει την ακρίβεια στα τρόφιμα καταθέτοντας την Τετάρτη τον ετήσιο προϋπολογισμό και προωθώντας νομοθεσία για την επίσπευση των ετήσιων διαπραγματεύσεων μεταξύ των παραγωγών τροφίμων και των σούπερ μάρκετ. Κυβερνητκοί αξιωματούχοι ελπίζουν ότι οι μειώσεις των τιμών θα μπορούσαν να τεθούν σε ισχύ από τις 15 Ιανουαρίου και όχι από την 1η Μαρτίου ως συνήθως.

Οι παραγωγοί τροφίμων όπως η Nestle και η Pepsico έχουν επικριθεί από τα σούπερ μάρκετ και τους πολιτικούς για τη μη «συνεργασία» τους  στις διαπραγματεύσεις για την τιμολόγηση και για τη μείωση του μεγέθους των συσκευασιών των προϊόντων (shrinkflation).

Η Carrefour η οποία είναι υπ’ αριθμόν 2 επιχείρηση σούπερ μάρκετ της Γαλλίας, έβαλε την περασμένη εβδομάδα ετικέτες shrinkflation σε προϊόντα που μικραίνουν τις συσκευασίες χωρίς να μειώνουν τις τιμές.

Διαβάστε ακόμη

Το ΤΧΣ πάτησε το «κουμπί» της εξόδου από τις τράπεζες – Το premium της Eurobank και οι επόμενες κινήσεις

Τεχνητή νοημοσύνη: Ποιος billionaire επενδύει €200 εκατ. στη γαλλική AI Push

Μήνυμα IEA: Περισσότερα χρήματα και λιγότερη πολιτική για μηδενικές καθαρές εκπομπές άνθρακα (tweet)

Για όλες τις υπόλοιπεςειδήσειςτης επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφθείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ