Παρά την ενεργειακή κρίση και την επιστροφή πολλών χωρών στη χρήση άνθρακα και πετρελαίου, η ναυτιλιακή βιομηχανία παραμένει προσηλωμένη στον στόχο της για μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Η ναυτιλιακή εταιρεία με πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου Berge Bulk, με έδρα τη Σιγκαπούρη, ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμφωνίες με την Anemoi Marine Technologies Ltd – παγκόσμιο ηγέτη στην υποβοηθούμενη από αιολική πρόωση για εμπορικά πλοία – για την προμήθεια και τοποθέτηση των Anemoi Rotor Sails σε δύο πλοία.

Το πρώτο σκάφος, το Berge Neblina, μεταφορικής ικανότητας 388.000 τόνων DW ναυπηγήσεως 2012, μετασκευάστηκε μέσα στο 2022 ώστε να είναι wind ready. Η δομική ολοκλήρωση που απαιτείται πριν από την εγκατάσταση της αιολικής τεχνολογίας πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια ενός προγραμματισμένου δεξαμενισμού. Τέσσερα από τα μεγάλα πτυσσόμενα Rotor Sails της Anemoi θα εγκατασταθούν για τη βελτίωση της απόδοσης του κάθε πλοίου. Τα πτυσσόμενα πανιά ρότορα μπορούν να χαμηλώσουν από την κατακόρυφο για να μετριαστούν οι επιπτώσεις στο ρεύμα αέρα και στις λειτουργίες χειρισμού φορτίου.

Το σύστημα αξιοποιεί την αιολική ενέργεια για την υποβοήθηση της πρόωσης των πλοίων βελτιώνοντας την αποδοτικότητά τους, μειώνοντας την κατανάλωση των καυσίμων και ταυτόχρονα μειώνοντας τα κόστη λειτουργίας. Παράλληλα μειώνονται και οι εκπεμπόμενοι ρύποι των πλοίων, λόγω της μικρότερης κατανάλωσης καυσίμων».

Τα στροφεία κατά τη φόρτωση του φορτηγού πλοίου, μετακινούνται, αυτοκινούμενα από τη θέση τους πάνω στο κατάστρωμα και αφήνουν ελεύθερο χώρο για τους γερανούς να φορτώνουν και ξεφορτώνουν τα αμπάρια.
Το πρώτο παγκοσμίως, φορτηγό πλοίο το οποίο χρησιμοποίησε, το 2018, αιολική ενέργεια πρόωσης ήταν ελληνόκτητο. Άλλη μία πρωτοπορία των Ελλήνων στη ναυτιλία και στην καινοτομία.

Πρόκειται για το φορτηγό M/V Afros, συνολικής χωρητικότητας 64.000 τόνων DW. Το διαχειρίζεται η ελληνική διαχειρίστρια ναυτιλιακή εταιρεία Blue Planet Shipping, με έδρα τον Πειραιά.

Στο μεταξύ η A.P. Moller – Maersk υπέγραψε συμφωνία με την Debo Energy στην Κίνα για την προμήθεια πράσινης μεθανόλης ως καυσίμου για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της στη Νότια Κορέα. Η Debo Energy σχεδιάζει να ξεκινήσει την εμπορική παραγωγή πράσινης μεθανόλης τον Σεπτέμβριο του 2024, με αγορά 200.000 τόνων ετησίως από τη δανική εταιρεία.

Επιπλέον, ο αμερικανικός νηογνώμονας ABS έχει αναθέσει σύμβαση για τη διερεύνηση των εμποδίων στην υιοθέτηση προηγμένης πυρηνικής πρόωσης σε εμπορικά πλοία από το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ. Σύμφωνα με τον ABS, το πεδίο εφαρμογής του ερευνητικού έργου θα αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της υιοθέτησης νέας τεχνολογίας αντιδραστήρων σε εμπορικές ναυτιλιακές εφαρμογές και θα αναπτύξει μια συμβουλευτική βιομηχανία για την εμπορική χρήση της σύγχρονης πυρηνικής ενέργειας.

Διαβάστε ακόμα:

ΔΕΠΑ Υποδομών: Άνοιξε ο δρόμος για την οριστική πώληση στην ITALGAS

Τα δύο φρέσκα γκάλοπ μετά τα γεγονότα, η Τράπεζα Κύπρου και το βαρύ πυροβολικό, η μέρα των ΕΛΠΕ και οι εξελίξεις στη Euromedica

Ελλάδα: 4ος πιο ελκυστικός προορισμός διεθνώς για εκατομμυριούχους που… αναζητούν νέα πατρίδα (πίνακας)