Σε φουλ ρυθμούς λειτουργεί το εμπορικό  λιμάνι του Πειραιά. Με στόχο να κερδηθεί ο χαμένος χρόνος, η ΣΕΠ-Cosco έβαλε έξτρα πόστες-ομοχειρίες  ενώ  εργάζονται και έξτρα τελωνειακή υπάλληλοι στις πύλες  για την απρόσκοπτη είσοδο και έξοδο των εμπορευμάτων.

Τουλάχιστον 10 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άλλαξαν δρομολόγια στη διάρκεια που το λιμάνι ήταν κλειστό.

Ο Anming Zhang διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ αλλά και της ΣΕΠ-Cosco μιλώντας χθες στη διάρκεια της συνάντησης  φορέων των παραγωγικών τάξεων, των  σωματείων των λιμενεργατών του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής  Γιάννη Πλακιωτάκη και του υφυπουργού Κώστα Κατσαφάδου επεσήμανε:

«Ελπίζουμε ότι μετά την  συνάντηση μας, η DPort και οι εργαζόμενοι μπορούν να συζητήσουν την νέα ΣΣΕ με επιμέλεια, ειρήνη και λογική. Η Ελλάδα είναι η κοιτίδα του δυτικού πολιτισμού και πηγή του ορθολογισμού. Πιστεύω ότι εφόσον υπάρχει λογική, σίγουρα θα υπάρξουν αμοιβαία επωφελή αποτελέσματα. Εν τω μεταξύ, πρέπει να κρατήσει το λιμάνι ανοιχτό με κανονική τάξη παραγωγής. Αυτό είναι το κοινό μας συμφέρον και κοινή ευθύνη όλων μας».

Έκρουσε τον κώδωνα  του κινδύνου αφού,  όπως είπε, από το 2020 τα φορτία που εξυπηρετούνται στο λιμάνι του Πειραιά μειώνονται:

«Το 2019 το λιμάνι μας έγινε για πρώτη φορά το μεγαλύτερο της Μεσογείου στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, αλλά από το αμέσως επόμενο έτος το 2020, μέχρι και φέτος, μέχρι και τώρα, μειώνονται συνεχώς τα φορτία που σημαίνει ότι το κοινό μας συμφέρον βλάπτεται. Αυτή η συγκυρία μάς έχει ανάγκη όλους. Είναι αναγκαία η κοινή δράση για να προστατέψουμε τα κοινά μας συμφέροντα. Ελπίζω όλοι οι παρευρισκόμενοι ενωμένοι να συμμορφωθούν με τον νόμο και την τάξη, για το κοινό καλό και ένα καλύτερο λιμάνι. Οι Κινέζοι λένε «βρισκόμαστε στο ίδιο καράβι και μοιραζόμαστε  την ίδια μοίρα. Πρέπει να τα σκεφτούμε όλοι».

Ο Anming Zhang αναφέρθηκε σε όλα τα ζητήματα:

Για το  θέμα της υγείας και της ασφάλειας ανέφερε:  «Από την πρώτη ημέρα της διοίκησης της Cosco στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες 2 και 3 πριν από 12 χρόνια, η υγεία και ασφάλεια όλων των εργαζομένων πάντα αποτελούσε πρωταρχική σκέψη και προτεραιότητα αφού αποτελεί βασικό στοιχείο και της δικής μας φιλοσοφίας.  Η εργασία προϋποθέτει   συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας και αποτελεί  κοινή προσδοκία όλων μας όλοι οι εργαζόμενοι να προσέρχονται στην εργασία τους  με θετική διάθεση και να επιστρέφουν στο σπιτικό τους ικανοποιημένοι και πάνω απ’ όλα ασφαλείς

Τα περασμένα χρόνια το λιμάνι του Πειραιά αναπτύχθηκε σημαντικά αλλά τα δυο τελευταία περιστατικά με τα ατυχήματα προκάλεσαν μεγάλη λύπη και σε εμάς.

Για να μην ξανασυμβεί παρόμοια τραγωδία, η COSCO και ΣΕΠ συνεχίζουν και προσπαθούν με κάθε τρόπο τη βελτίωση της υγιεινής και της ασφάλειας με  επιμονή, συνέπεια και πράξεις.

Για την ΣΣΕ  μεταξύ της DPort Services,  και των εργαζομένων της τόνισε:  «Πρέπει να είναι ξεκάθαρο ότι η ΣΕΠ δεν κατέχει εργοδοτική θέση ώστε να ορίζει ΣΣΕ προς τους εργαζομένους της. Αυτό αποτελεί δικαιοδοσία της DPort, η οποία τηρεί με απόλυτη συνέπεια τις μισθολογικές και θεσμικές ή μη υποχρεώσεις της προς τους εργαζόμενους της, ακολουθώντας απολύτως τα όσα έχουν συμφωνηθεί σχετικά με τις αποδοχές και πάσης φύσης δώρα και επιδόματα, καθώς και κάθε πρόσθετη αμοιβή εργασίας (αμοιβή νυχτερινής εργασίας, αμοιβή Κυριακών, Αργιών, αμοιβή για εκτός έδρας εργασία, αμοιβή αναπληρωματικής εβδομαδιαίας ανάπαυσης, αμοιβή υπερωριακής απασχόλησης, κλπ). σε επίπεδο μάλιστα υψηλότερο των νόμιμων αποδοχών που ισχύουν για την Ελληνική επικράτεια» και προσέθεσε:

«Δικλείδα ασφαλείας δε για την απόλυτη τήρηση των παραπάνω όρων είναι οι σταθεροί ετήσιοι έλεγχοι από επίσημους Φορείς, αλλά και ανεξάρτητους φορείς, όπως η εταιρεία PriceWaterhouseCoopers (PwC), μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες, αν όχι η μεγαλύτερη στον κόσμο,  παροχής υπηρεσιών λογιστικής, τήρησης βιβλίων και ελέγχου και παροχής φορολογικών συμβουλών, η οποία έχει ορισθεί από εμάς στην ΣΕΠ, να ελέγχει τα μισθολογικά στοιχεία, τις φορολογικές και ασφαλιστικές της υποχρεώσεις της DPort και οι οποίοι έχουν τεκμηριωμένα αποδείξει, ότι σε όλο αυτό το διάστημα της συνεργασίας μας με την εταιρεία DPort ουδέποτε έχει επισημανθεί οτιδήποτε μεμπτό» και κατέληξε λέγοντας:

«Πέραν τούτου, πρέπει να διευκρινιστεί ότι η σύμβαση της εταιρείας ΣΕΠ και της DPort Services είναι σύμβαση παροχής υπηρεσιών με σκοπό την φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων στο ΣΕΜΠΟ, και η DPort αποφασίζει τον αριθμό των εργαζομένων που απασχολεί και προσλαμβάνει, την διοίκηση, τις αμοιβές εφόσον αυτές είναι καθόλα νόμιμες και καταβάλλονται σύμφωνα με την εργατική νομοθεσία στους εργαζομένους».

Όπως  υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος τόσο της ΟΛΠ ΑΕ όσο και της ΣΕΠ-Cosco «κοινός μας στόχος είναι η ανάπτυξη και η ευημερία του λιμανιού. Είναι σαφές σε όλους μας ότι η αύξηση στη διακίνηση των φορτίων, δεν ευνοεί μόνο τους επενδυτές, αλλά ευνοεί και όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, όπως και τους παραγωγικούς και τους οικονομικούς φορείς που είναι σήμερα εδώ, αλλά και τους εργαζόμενους και τις οικογένειες τους» και προσέθεσε:

«Όταν όλοι μας, εταιρείες και εργαζόμενοι λειτουργούμε ενωμένα και προσφέρουμε από κοινού υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους διεθνείς και εχγώριους  πελάτες μας, θα καταφέρουμε να αναπτύξουμε περαιτέρω την διαμετακομιστική, ναυτιλιακή, σιδηροδρομική και οδική βιομηχανία, που θα φέρουν ακόμα πιο μεγάλη ευημερία στην περιοχή του Πειραιά, όπως το πετύχαμε τα τελευταία 12 χρόνια. Μόνο με αυτό το τρόπο, όλοι μαζί, οι εταιρείες, οι εργαζόμενοι και οι οικογένειες τους θα κερδίσουν. Αντιθέτως, εάν φροντίσουμε να πληγεί η ανταγωνιστικότητα του λιμανιού, θα χάσουμε με βεβαιότητα όλοι μας. Όλοι γνωρίζουμε τι έχουν προκαλέσει παρόμοιες καταστάσεις που έχουν συμβεί σε άλλες βιομηχανίες στο παρελθόν».

Διαβάστε ακόμη

Πλειστηριασμοί: Ηχηρά σφυριά για ακίνητα σε Μύκονο, Σύρο και Θησείο (pics)

Ο ανασχηματισμός, το Tinos Beach, ο αρχιτέκτων του Frontier, οι κόντρες για τα ακίνητα και τα 3Β για το Yabanaki

Τι «ψάχνει» το ΝΑΤΟ στην Ελλάδα – Τα 4 νέα project (pic + χάρτης)