Η καθυστέρηση λήψης μέτρων από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό-ΙΜΟ θα αυξήσει το κόστος για την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και θα
οδηγήσει στη λήψη περιφερειακών μέτρων όπως συνέβη με την ΕΕ και το EU-ETS και τις ΗΠΑ στην εμφάνιση διαφορετικών επιπέδων αλληλεπικαλυπτόμενων περιφερειακών κανονισμών, σύμφωνα με τη Διάσκεψη του ΟΗΕ για το εμπόριο και την ανάπτυξη.

Η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD) πραγματοποίησε επισκόπηση από εμπειρογνώμονες των τεχνικών και οικονομικών
στοιχείων των προτάσεων για τη μεσοπρόθεσμη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου μέτρων που υποβλήθηκαν στον ΙΜΟ.

“Η καθυστέρηση δράσης θα δημιουργήσει μεγαλύτερο κόστος και θα υπονομεύσει τη νομική ασφάλεια που απαιτείται για να δοθούν κίνητρα για επενδύσεις και να αναληφθεί άμεση δράση σε τομείς μειωμένης εκπομπής αερίων, καυσίμων και υποδομών δεξαμενισμού” αναφέρεται στα συμπεράσματα.

Τα πορίσματά της περιλάμβαναν εκτιμήσεις επιπτώσεων από τα κράτη-μέλη των κρατών μελών και διεθνείς ναυτιλιακές ενώσεις όπως το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο.

Η UNCTAD θα ενημερώσει τη Σύνοδο για τη Ναυτιλία τον επόμενο μήνα όταν ο ΙΜΟ θα επανεξετάσει στην Επιτροπή Προστασίας του Περιβάλλοντος τη στρατηγική για τα αέρια του θερμοκηπίου και θα συζητήσει μέτρα που βασίζονται στην αγορά και τεχνικά μέτρα.

“Η ναυτιλιακή βιομηχανία απαιτεί ένα σαφές, ομοιόμορφο και προβλέψιμο κανονιστικό πλαίσιο με ελάχιστη αβεβαιότητα. Η καθυστέρηση της υιοθέτηση των μεσοπρόθεσμων ή μακροπρόθεσμων μέτρων του ΙΜΟ που αποσκοπούν στη διαχείριση των ναυτιλιακών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα θα θέσει σε κίνδυνο την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές και θα μπορούσε να οδηγήσει στην εμφάνιση διαφορετικών επιπέδων αλληλοεπικαλυπτόμενων κανονισμών” επισημάνθηκε στη Διάσκεψη.

O κίνδυνος κατακερματισμένων περιφερειακών ρυθμίσεων έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια με την Ευρωπαϊκή Ένωση να υιοθετεί νέες νομοθετικές ρυθμίσεις για τη μείωση των ναυτιλιακών εκπομπών ενώ αρκετές προτάσεις έχουν υποβληθεί από γερουσιαστές των ΗΠΑ για τη φορολόγηση των εκπομπών CO2 της ναυτιλίας.

Εν τω μεταξύ, τόσο οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής της ΕΕ όσο και των ΗΠΑ έχουν ξεκαθαρίσει ότι θα προσαρμόσουν αυτούς τους κανονισμούς εάν ο ΙΜΟ υιοθετήσει στόχους που θεωρούνται αρκετά φιλόδοξοι.

 

Διαβάστε ακόμη

Στα 700 εκατ. ευρώ η αξία των projects της Prodea Investments – Τα επόμενα βήματα

Γιώργος Προκοπίου: Το «μπρα ντε φερ» με τον Μπερλουσκόνι για τη Villa Cristina στο Πορτοφίνο (pics)

Η Ζωή είναι τεφλόν (αλλά όχι και οι άλλοι), ο «μουτζούρης» και οι Αραβες, τα ρεκόρ της Πάρου και η Lamda στη μαρίνα της Κέρκυρας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ