Ζημιογόνος συνεχίζει να είναι η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων και το βλέμμα πλέον είναι στραμμένο στις αντιδράσεις που θα προκαλέσει στην παγκόσμια οικονομία η αύξηση της τιμής του φυσικού αερίου. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με αναλυτές η αύξηση των τιμών στον τομέα του φυσικού αερίου είναι πιθανό να μειώσει την αύξηση της ζήτησης για LNG και LPG. Η εξέλιξη αυτή πιθανόν να είναι μια ευκαιρία για τους παραγωγούς αργού πετρελαίου να ανακτήσουν μέρος της χαμένης ζήτησης των τελευταίων δύο ετών.

Υπάρχουν χώρες που έχουν τη δυνατότητα να αυξήσουν την παραγωγή ενέργειας με βάση το πετρέλαιο, προκειμένου να συμβαδίσουν με την αυξανόμενη ζήτηση και την περιορισμένη χρήση αερίου.

Η αύξηση του ενδιαφέροντος για αργό πετρέλαιο και βαρύ μαζούτ θα μπορέσει να δώσει μια πρόσθετη ώθηση στην αγορά των δεξαμενόπλοιων κατά τη χειμερινή περίοδο.

Εκτός από αυτό, οι τελευταίες εκτιμήσεις για τη ζήτηση πετρελαίου είναι ανοδικές για το 2022, καθώς ο ΟΠΕΚ έχει δηλώσει ότι αναμένει ότι η ζήτηση πετρελαίου θα ξεπεράσει τα στοιχεία του 2019 το επόμενο έτος (περίπου 100,8 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως), ενώ ο ΙΕΑ είναι λιγότερο αισιόδοξος, αλλά εξακολουθεί να πιστεύει ότι η ανάκαμψη θα είναι ισχυρό το επόμενο έτος, φτάνοντας τα 99,4 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, που είναι κοντά στα επίπεδα πριν από την πανδημία.

Την εβδομάδα 20-26 Σεπτεμβρίου 2021 σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research ο BDTI- δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil αυξήθηκε κατά 1% από τις 608 μονάδες στις 614. Ο μέσος όρος είναι οι 606 μονάδες ενώ το 2020 έκλεισε με μέσο όρο τις 722 μονάδες.

Ανοδική πορεία έχει και ο BCTI-δείκτης για τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν βενζίνη, κηροζίνη, αμόλυβδη βενζίνη και ντίζελ «άσπρο». Αυξήθηκε κατά 1,9% από τις 480 μονάδες στις 489. Ο μέσος όρος είναι οι 503 μονάδες ενώ το 2020 η ναυλαγορά έκλεισε με μέσο όρο τις 586 μονάδες.

Η πίεση μειώνεται όμως συνεχίζεται στα VLCC δεξαμενόπλοια και η χασούρα παραμένει μεγάλη. Πιο συγκεκριμένα, ένα VLCC μπαίνει μέσα κάθε μέρα κατά 6.981 δολάρια από 9.555 δολάρια, ποσοστό μείωσης της ζημιάς 26,9%. Οι εφοπλιστές συνεχίζουν να «βάζουν βαθιά το χέρι» στα ταμεία της εταιρείας για να συνεχίσουν τα πλοία να ταξιδεύουν και να βρίσκονται ενεργά στην αγορά ενόψει της πολυπόθητης αναστροφής του κλίματος.

Για τα Suezmax οι ζημιές αυξήθηκαν κατά 9,6%. Το αρνητικό πρόσημο έφθασε στα 4.060. δολάρια την ημέρα από 3.705 μία εβδομάδα νωρίτερα.

Για τα Aframax η ημερήσια χασούρα στα ναύλα μειώθηκε σημαντικότατα κατά 141,4% από τα 522 δολάρια την ημέρα στα 216 δολάρια.

Διαβάστε ακόμη

Οι κουβέντες της ΑΒ με τον Μασούτη, το «φιλικό» διαζύγιο της ΑΒΑΞ στον Λίβανο, η ανάσα της Lamda και το πρότζεκτ Κουτσιανά μετά την Apivita

United Group: Η «νέα» NOVA, η πλατφόρμα EON και η εμπορική αντεπίθεση

To 2022 ξεκινά το νέο mega project των 100 εκατ. ευρώ στο Φάληρο