Σε ρότα συνεχούς ενίσχυσης του στόλου της βρίσκεται η εταιρεία φορτηγών πλοίων Load Line Marine, συμφερόντων Γιώργου Σουραβλά. Ξημερώματα Τετάρτης, σύμφωνα με πληροφορίες του Newmoney, ολοκληρώθηκε η συμφωνία για την απόκτηση του 13ου συνολικά bulk carrier, μεταφορικής ικανότητας 34.000 τόνων dw, ναυπηγήσεως 2014 σε κορεατική γιάρδα.

«Έχουμε συνολικά πλέον στόλο με 13 φορτηγά πλοία και ετοιμαζόμαστε και για άλλα. Σιγά- σιγά πάμε για επέκταση του στόλου μας» σχολίασε ο Έλληνας πλοιοκτήτης στο Newmoney.

Η εταιρεία συστάθηκε πριν 13 χρόνια. «Στην αρχή όπως όλοι, ξεκινήσαμε με ένα πλοίο. Μετά ήρθαν άλλα δύο και ακολούθησαν ναυπηγήσεις» είπε στο Newmoney: «Τρία πλοία μας είναι νεότευκτα και άλλα δύο ήταν ενός έτους όταν τα αγοράσαμε».

Τον Γιώργο Σουραβλά τον συναντήσαμε στη χριστουγεννιάτικη εκδήλωση του Lloyd’s Register, το απόγευμα της περασμένης Τετάρτης. Αφού μάς επιβεβαίωσε την αγορά του πλοίου μάς έδωσε μία εικόνα για την ναυλαγορά.

«Η ναυλαγορά σήμερα έχει ενδιαφέρον. Η Κίνα ανοίγει αφού χαλαρώνουν τα μέτρα κατά της πανδημίας» είπε αρχικώς και συνέχισε:

«Επίσης έχει ενδιαφέρον τι θα γίνει με τη μείωση της ταχύτητας πλεύσης των πλοίων -slow steaming, με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Με την εφαρμογή αυτού του μέτρου θα χρειαστούν περισσότερα πλοία. Θα υπάρξει δηλαδή μείωση διαθεσιμότητας πλοίων για να καλυφθούν οι εμπορικές διαδρομές, αφού τα υπάρχοντα θα κινούνται πιο αργά.

Από την άλλη πλευρά, ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει δημιουργήσει μία ανασφάλεια και έχει περιοριστεί η κατανάλωση».

Η συζήτηση ήρθε στα επιτόκια: «Τα επιτόκια τα παρακολουθούμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Μπορεί μέσα στον Ιανουάριο να ανέβουν και άλλο. Και με τόσο υψηλά επιτόκια είναι αμφίβολο πως βγαίνει μία επένδυση. Γιατί στις επενδύσεις στη ναυτιλία επενδύονται μεγάλα κεφάλαια».

Δεν μπορούσαμε να μην συζητήσουμε για τη νέα πραγματικότητα από 1η Ιανoυαρίου 2023 με το CII. Ανέφερε:

«Η εφαρμογή του CII -Δείκτη λειτουργικής έντασης άνθρακα για το operational performance του πλοίου, από την 1η Ιανουαρίου 2023 για τους περισσότερους τύπους πλοίων με ολική χωρητικότητα άνω των 5.000 θα αλλάξει το τοπίο της παγκόσμιας ναυτιλίας, με τα πλοία να κατατάσσονται από το Α έως το Ε ανά έτος με βάση τις εκπομπές CO2. Το CII είναι ένα ξεκίνημα. Και οι ναυλωτές και οι πλοιοκτήτες πρέπει να συνεργαστούν ώστε να μειωθούν οι ρύποι, μειώνοντας την ταχύτητα και υπολογίζοντας άλλους σημαντικούς συντελεστές. Και όχι μόνο στη ναυτιλία που είναι το σημαντικότερο κομμάτι της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας. Κλάδος ο οποίος αν και μεταφέρει το 90% του παγκόσμιου εμπορίου συμβάλλει μόλις με 3% στη μόλυνση της ατμόσφαιρας από εκπομπές αερίων. Όμως πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι και εμείς όπως όλοι πρέπει να μειώσουμε τις εκπομπές των ρύπων» και κατέληξε λέγοντας:

«Όλοι μας θέλουμε να είμαστε με καλά πλοία και καλούς συντελεστές. Όμως υπάρχει μεγάλη ανησυχία και η εφαρμογή του καινούργιου κώδικα είναι πονοκέφαλος γα όλους μας. Δεν είναι ξεκάθαρο το πως θα λειτουργήσει».

Πριν από δύο εβδομάδες η Load Line Marine τιμήθηκε με Βραβείο για την Ασφάλεια-Lloyd’s Awards.

Παραλαμβάνοντας το βραβείο ο Γιώργος Σουραβλάς είχε αναφέρει: «Έχοντας ξεκινήσει την εταιρεία με περιορισμένους οικονομικούς πόρους, το βραβείο αυτό αποτελεί σημαντικό ορόσημο για εμάς. Αυτή η υψηλού κύρους αναγνώριση σηματοδοτεί τη συνεχή δέσμευση και τη συνεπή προσήλωση της εταιρείας μας στα υψηλότερα πρότυπα ναυτικής ασφάλειας και περιβαλλοντικής διαχείρισης» για να προσθέσει: «Τώρα που έχω τον λόγο και που βρίσκομαι ανάμεσα σε τόσους διακεκριμένους καλεσμένους της ναυτιλιακής κοινότητας, θα ήθελα να απευθύνω μια προειδοποίηση. Τα επόμενα χρόνια, η ναυτιλιακή βιομηχανία θα υποστεί μνημειώδεις αλλαγές προς την κατεύθυνση της μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Η ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα θα πρέπει να συνεχίσει να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας προτεραιοτήτων κάθε ναυτιλιακής εταιρείας, ανεξάρτητα από τα οφέλη που σχετίζονται με την απαλλαγή από τον άνθρακα».

Διαβάστε ακόμη

Μπρουμίδης (Vodafone Ελλάδας): Συνεχίζουμε τις επενδύσεις, πρόβλημα το ενεργειακό κόστος

«Πρόθυμη» η Μαρία Σπυράκη να αρθεί η κοινοβουλευτική της ασυλία – Στον «πρωινό καφέ» οι αποφάσεις του Μαξίμου

Έρευνα και στην Ελλάδα για την Καϊλή