Ο γαλλικός μεταφορέας CMA CGM είναι έτοιμος να ξεπεράσει τη Maersk Line ως ο δεύτερος μεγαλύτερος διαχειριστής τακτικών γραμμών στον κόσμο, με τις επιθετικές παραγγελίες νέων πλοίων και τις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων, σύμφωνα με έκθεση της Alphaliner.

Ο σημερινός στόλος της CMA CGM περιλαμβάνει 625 πλοία χωρητικότητας 3,49 εκατομμυρίων TEUs, ενώ έχει παραγγείλει 122 πλοία χωρητικότητας 1,24 εκατομμυρίων TEUs.

Συγκριτικά, ο στόλος της Maersk Line, ο οποίος ανέρχεται σε 4,14 εκατομμύρια TEUs, έχει υπό κατασκευή μόλις 32 πλοία των 400.000 TEUs. Εάν η δανέζικη εταιρεία, η οποία εκτοπίστηκε από τη Mediterranean Shipping Company (MSC) στην κορυφή της κατάταξης των τακτικών γραμμών το 2022, δεν αποκτήσει περισσότερα πλοία, μέχρι το 2026 θα διαθέτει μόλις 4,54 εκατομμύρια TEUs όταν όλα τα νέα πλοία της θα είναι έτοιμα, ενώ η CMA CGM θα ξεπεράσει τη Maersk Line με 4,73 εκατομμύρια TEUs.

Σύμφωνα με την  Alphaliner  «στα μέσα Ιουλίου, το βιβλίο παραγγελιών της γαλλικής γραμμής ανέρχεται στο 35,5% της χωρητικότητας του υπάρχοντος στόλου του αερομεταφορέα. Σε αντίθεση με την MSC, η οποία επιτάχυνε την επέκταση του στόλου της μέσω νεότευκτων πλοίων και μέσω ενός απολύτως μαζικού προγράμματος αγοράς μεταχειρισμένων πλοίων, η CMA CGM ακολούθησε μια κάπως διαφορετική προσέγγιση και προμηθεύτηκε επίσης πολυάριθμα πλοία μεσαίου μεγέθους μέσω ενός παλιρροϊκού κύματος ναυλώσεων. Αυτό περιλαμβάνει τόσο πλοία από την αγορά spot όσο και νέα χωρητικότητα που θα ενταχθούν στον μεταφορέα κατά την παράδοσή τους».

Ο στόλος που διαχειρίζεται η  CMA CGM ξεπέρασε για πρώτη φορά το όριο του 1 εκατομμυρίου TEU τον Ιούλιο του 2009 και χρειάστηκαν πέντε χρόνια για να περάσει ο μεταφορέας το ορόσημο των 2 εκατομμυρίων TEU τον Ιούλιο του 2016.

Τότε, η εξαγορά της Neptune Orient Lines (APL) από την CMA CGM εκτόξευσε τον στόλο τακτικών γραμμών του ομίλου από 1,79 εκατομμύρια TEUs σε 2,34 εκατομμύρια TEUs.

Όπως και η MSC, η CMA CGM ξεκίνησε ενεργές αγορές μεταχειρισμένων πλοίων όταν οι ναύλοι άρχισαν να ανεβαίνουν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα το 2020. Η γαλλική εταιρεία έχει αγοράσει 427.000 TEUs πλοίων όλων των μεγεθών. Η CMA CGM έχει επίσης δεσμευτεί για 170 ναυλώσεις πλοίων από τις αρχές του 2023 και είναι ο πιο επιθετικός ναυλωτής μεταξύ των εταιρειών τακτικών γραμμών.

Σε μια αποδυναμωμένη αγορά, η CMA CGM θα μπορούσε κάλλιστα να αποχωριστεί τα παλαιότερα, λιγότερο αποδοτικά πλοία το 2024, όταν λήγουν οι ναυλώσεις. Η εταιρεία έχει προγραμματίσει να παραλάβει περίπου 500.000 TEUs νεότευκτων πλοίων από τώρα μέχρι το τέλος του 2024.

Το 2025, οι προσθήκες στόλου θα είναι σχετικά χαμηλές, μόλις 200.000 TEUs, πριν διπλασιαστούν σε 400.000 TEUs το 2026. Υποθέτοντας ότι το μισό βιβλίο παραγγελιών της CMA CGM προορίζεται για ανάπτυξη και το μισό για αντικατάσταση του στόλου, ο στόλος του μεταφορέα θα σταθεροποιηθεί στα 4,2 εκατομμύρια TEUs στα τέλη του 2026.

Με τις ίδιες παραδοχές, η Maersk θα εξακολουθούσε να προηγείται ελαφρώς με 4,34 εκατομμύρια TEUs, αλλά η δανέζικη εταιρεία έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι δεν σχεδιάζει να αυξήσει το στόλο της πέραν των 4,14 εκατομμυρίων TEUs που είναι σήμερα. Η Maersk Line έχει τονίσει ότι τα νεότευκτα πλοία της στοχεύουν στην αντικατάσταση της χωρητικότητας που λειτουργεί με συμβατικά καύσιμα με πιο σύγχρονα, φιλικά προς το περιβάλλον πλοία που κινούνται με πράσινη μεθανόλη.

Διαβάστε ακόμα

Γιάννης Λουμάκης (Uni Systems): Το διεθνές στοίχημα της «αρχαιότερης» στην Ελλάδα εταιρείας πληροφορικής (pic)

MyProperty: Aυτόματη διόρθωση και υποβολή Ε9 για τα 2 στα 3 ακίνητα

Φορολογικές δηλώσεις: «Τέλος χρόνου» για την έκπτωση φόρου και για επανένταξη στις 72 και 120 δόσεις

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ