Ναυτιλία

Η Βαλένθια έριξε το λιμάνι του Πειραιά στην 5η θέση της Ευρώπης

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Το μεγάλο λιμάνι έχασε δύο θέσεις και στην παγκόσμια κατάταξη και τώρα βρίσκεται στην 29η - Το λιμάνι της Σαγκάης παραμένει στην κορυφή για 12η συνεχόμενη χρονιά

Δύο θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη έχασε το λιμάνι του Πειραιά, το 2021 πέφτοντας στην 29η θέση από την 27η που βρισκόταν το 2020.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner είναι το μοναδικό λιμάνι από όσα βρίσκονται στην 30άδα που καταγράφει μείωση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για δύο συνεχόμενες χρονιές,  το 2020-2021. Σύμφωνα με την έρευνα, από το λιμάνι τα ου Πειραιά διακινήθηκαν 5,3 εκατομμύρια «κουτιά» το 2021 έναντι  5,4 το 2020 και 5,6 εκατομμύρια το 2019. Στην Ευρώπη ο Πειραιάς,  έπεσε από την 4η στη 5η θέση αφού τον προσπέρασε η Βαλένθια με 5,6 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια.

Το 2020 ο Πειραιάς κέρδισε στο νήμα τους Ισπανούς κατά 300 χιλ. κουτιά. Πιο συγκεκριμένα, διαχειρίστηκε 5,5 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια έναντι των 5,415 εκατ. του λιμανιού της Βαλένθια.

Το λιμάνι της Σαγκάης παραμένει στην κορυφή για 12η συνεχόμενη χρονιά με τη Σιγκαπούρη στη δεύτερη. Ακολουθούν τέσσερα ακόμα κινεζικά λιμάνια. Στην πρώτη 10άδα τα επτά λιμάνια είναι κινεζικά ενώ υπάρχει  ένα κορεατικό, το Μπουσάν, ένα αμερικανικό το Λος Άντζελες και η Σιγκαπούρη. Στην Ευρώπη πρώτο λιμάνια παραμένει για μία ακόμη χρονιά το Ρότερνταμ.

Ο ζωτικός χώρος του Πειραιά έχει εξαντληθεί λόγω των πολλών φορτίων, όπως συμβαίνει σε μεγάλα διεθνή λιμάνια. Αρκετά πλοία άλλαξαν δρομολόγιο, παρακάμπτοντας τον Πειραιά, τόσο λόγω της συμφόρησης, όσο και λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων και σε δεύτερο πλάνο, των κακών καιρικών συνθηκών.

Η κατασκευή της προβλήτας IV εμφανίζεται πλέον ως επιτακτική, ώστε το λιμάνι να μπορέσει να δεχθεί και να εξυπηρετήσει περισσότερα φορτία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συζητήσεις για την έγκριση του έργου της κατασκευής της προβλήτας IV έχουν παγώσει για μία ακόμη φορά, παρά τις διπλωματικές επαφές, το έντονο ενδιαφέρον της κυβέρνησης του Πεκίνου και των ενεργειών της κινεζικής πρεσβείας στην Αθήνα.

Η απάντηση που παίρνουν οι Κινέζοι είναι ότι το έργο δεν είναι ώριμο για να γίνει.

Διαβάστε ακόμα:

Στο Χάρκοβο οι ρωσικές δυνάμεις – Εκκενώνεται το Προξενείο Μαριούπολης, επιχείρηση εξόδου Ελλήνων

Lamda: Τα έσοδα των 250 εκατ. ευρώ φέτος από τις πρώτες 3 οικιστικές περιοχές του Ελληνικού και η υπερβάλλουσα ζήτηση για το mall (pics)

Νέο σενάριο για περισσότερες δόσεις στην Επιστρεπτέα Προκαταβολή