Από τις σημαντικότερες ειδήσεις των τελευταίων ημερών που αφορά τη ναυτιλία ήταν η ανακοίνωση της Κίνας ότι τόσο οι εισαγωγές όσο και οι εξαγωγές μειώθηκαν τον Νοέμβριο 2022, με τον μεγαλύτερο ρυθμό από τον Φεβρουάριο του 2020.

Πιο συγκεκριμένα, οι εξαγωγές συρρικνώθηκαν κατά 8,7% σε ετήσια βάση, κυρίως λόγω της ασθενέστερης εξωτερικής ζήτησης και της επιδεινούμενης επιδημίας Covid που διέκοψε την παραγωγή και εξάλειψε τη ζήτηση στο εσωτερικό.

Σύμφωνα με την ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers: «η αγορά χύδην ξηρού φορτίου παρέμεινε σχεδόν σταθερή, με τον δείκτη BDI να αυξάνεται κατά 5% σε εβδομαδιαία βάση. Η χαλάρωση των μέτρων για την Covid στην Κίνα αύξησε τις ελπίδες για την αγορά Capesize, κλείνοντας την εβδομάδα στις 1.683 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 11% σε εβδομαδιαία βάση. Για τα υπόλοιπα τμήματα, ήταν μια σταθερή εβδομάδα, με το Panamax να κερδίζει μόνο 3% και να κλείνει την εβδομάδα στις 1.659 μονάδες, ενώ το Supramax και το Handyzise έκλεισαν την εβδομάδα ελαφρώς χαμηλότερα (1% κάτω) σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στις 1.152 και 732 μονάδες αντίστοιχα» και συνεχίζει:

«Σε συνέχεια της ανάλυσης που κάναμε την προηγούμενη εβδομάδα για την πορεία των τιμών μεταχειρισμένων πλοίων και των ναύλων των τελευταίων τριών ετών, αναλύουμε σήμερα τη μεταβολή των τιμών μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου από τα υψηλά 3ετίας καθώς και από τον Οκτώβριο του 2021, όταν οι μέσες τιμές χρονοναύλωσης άγγιξαν επίπεδα που είχαν να παρατηρηθούν από το 2008 σε όλα τα τμήματα ξηρού φορτίου χύδην φορτίου.

Είναι αξιοσημείωτο ότι οι μέσες τιμές χρονοναύλωσης από τα υψηλά του Οκτωβρίου έχουν μειωθεί, καθώς η ναύλωση 5 δρομολογίων για τα Cape είναι περίπου 85% χαμηλότερη, για τα Panamax είναι 63% χαμηλότερη και η χρονοναύλωση για 10 δρομολόγια για τα Supramax και για επτά δρομολογίων για τα Handysize είναι 68% και 64% χαμηλότερη αντίστοιχα.

Οι τιμές των μεταχειρισμένων έχουν μειωθεί σημαντικά από τα υψηλά 3 ετών, που καταγράφηκαν τον Ιούνιο και τον Ιούλιο του 2022, με τα 20ετή και 15ετή Handy να απεικονίζουν τη μεγαλύτερη πτώση κατά 35% και 30% αντίστοιχα, ενώ οι τιμές των μεταχειρισμένων Supramax 5 ετών σημείωσαν τη μικρότερη πτώση κατά 14%. Όλα τα τμήματα, σε όλες τις ηλικιακές κατηγορίες, έχουν χάσει από 20% έως 25%».

Παρά τη σημαντική μείωση των ναύλων χύδην ξηρού φορτίου από τον Οκτώβριο του 2021, η πτώση των τιμών των μεταχειρισμένων πλοίων ακολούθησε με πολύ μικρότερη ένταση από την αναμενόμενη. Γιατί συμβαίνει αυτό; Λοιπόν, καθώς ο τομέας του ξηρού χύδην φορτίου έχει σημειώσει σημαντικό ράλι τα τελευταία 3 χρόνια, πολλοί πλοιοκτήτες έχουν κερδίσει αρκετά μετρητά που τους κάνουν πιο επιλεκτικούς στις πωλήσεις και δεν είναι πρόθυμοι να πουλήσουν πλοία σε χαμηλότερες αποτιμήσεις.

Η αίσθηση της αγοράς είναι ότι η επαναλειτουργία της Κίνας εντός του 2023 θα τονώσει το θαλάσσιο εμπόριο χύδην φορτίου, οδηγώντας τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα από ό,τι σήμερα.

Διαβάστε ακόμη

Μαγικές νύχτες στις πιο εκθαμβωτικές όπερες στον κόσμο

Συγκρότημα Κουρή: Ξανά στο σφυρί το στρατηγείο των «Αυριανή» και «Κανάλι 29» στον Ταύρο

Η Ελλάδα μηδένισε τις εισαγωγές ρωσικού αερίου τον Νοέμβριο