Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας αργού πετρελαίου στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 25% του παγκόσμιου όγκου εισαγωγών αργού πετρελαίου.

Από το 2010 έως το 2020, οι εισαγωγές αργού της Κίνας αυξήθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό 8,5% και ήταν ο βασικός μοχλός ζήτησης τόσο για αργό πετρέλαιο όσο και για τη ζήτηση αργού τάνκερ.

Σύμφωνα με τη Γενική Διοίκηση Τελωνείων της Κίνας (GACC), οι όγκοι αργού πετρελαίου τον Ιούλιο ανήλθαν σε 34,1 εκατομμύρια τόνους μειωμένοι κατά 9,2% σε σύγκριση με το 2021 και 27,2% χαμηλότεροι από τον Ιούλιο του 2020. Οι όγκοι από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο μειώθηκαν κατά 3,9% φέτος σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021, η οποία ήταν ήδη μειωμένη κατά 5,7% έναντι του 2020.

Σύμφωνα με την BIMCO οι θαλάσσιοι όγκοι έχουν μειωθεί παρόμοια, ωστόσο, τα τονομίλια του εμπορίου των dirty tankers μειώθηκαν κατά 9,6% τους πρώτους επτά μήνες του 2022 σε σύγκριση με πέρυσι, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Signal Ocean.

Σε σύγκριση με το 2021, η Κίνα ευνόησε φέτος τις εισαγωγές από τον Περσικό Κόλπο, τη Νοτιοανατολική Ασία και τη Ρωσία έναντι του αργού από τη Βραζιλία, τις ΗΠΑ και τη Δυτική Αφρική. Κατά μέσο όρο, οι μεγαλύτερες συναλλαγές έχουν αντικατασταθεί από μικρότερες.

Τα VLCC και τα Suezmaxe έχουν και τα δύο μείωση στα τονομίλια κατά περίπου 10% από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο, ενώ τα Aframaxe επωφελήθηκαν από το αυξημένο εμπόριο με τη Ρωσία και τα τονομίλια αυξήθηκαν κατά 1,5%.

«Η ζήτηση αργού πετρελαίου στην Κίνα έχει υποφέρει από τη χαμηλή τοπική ζήτηση λόγω των lockdown για την COVID-19. Ένας συνδυασμός υψηλών αποθεμάτων, το ανώτατο όριο στις τιμές λιανικής της βενζίνης και του ντίζελ όταν το αργό φτάσει τα 80 δολάρια ΗΠΑ/βαρέλι και χαμηλότερες ποσοστώσεις εξαγωγών (μέχρι στιγμής 39% χαμηλότερες από το 2021) που αποθαρρύνουν τα διυλιστήρια να αυξήσουν την παραγωγή έχουν επίσης πλήξει τη ζήτηση για αργό πετρέλαιο», λέει ο επικεφαλής αναλυτής ναυτιλίας της BIMCO, Niels Rasmussen.

Διαβάστε ακόμα:

Performance Shipping Inc: Αποκτά το LR Aframax tanker «P. Aliki»

Qualship21: Διάκριση για 16 πλοία της Laskaridis Shipping από την αμερικανική Ακτοφυλακή

Anemoi Marine Technologies: Η αιολική ενέργεια πρόωσης κερδίζει έδαφος στη ναυτιλία