Ο «σκοτεινός στόλος» δεξαμενόπλοιων  που μεταφέρει «απαγορευμένο πετρέλαιο» αυξάνει συνεχώς.  Μόλις τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες η αύξηση έφθασε το 3,5% αφού 16 νεοπωληθέντα  δεξαμενόπλοια προστέθηκαν στα υπάρχοντα 440 πλοία που μεταφέρουν ρωσικό, ιρανικό και βενεζουελάνικο πετρέλαιο.

Υπογραμμίζοντας την πολυπλοκότητα των κυρώσεων και των πολυάριθμων Εξαιρέσεων  που επιτρέπουν τη νόμιμη παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών, τουλάχιστον 25% των δεξαμενόπλοιων του σκοτεινού στόλου  καλύπτονται από δυτικούς ασφαλιστικές εταιρείες δυτικών συμφερόντων  και το 58% είναι  ταξινομημένα από ευρωπαϊκούς, βρετανικούς, σκανδιναβικούς ή αμερικανικούς νηογνώμονες.

Τα επικαιροποιημένα στοιχεία καταρτίστηκαν από τη Lloyd’s List χρησιμοποιώντας στοιχεία από Lloyd’s List Intelligence και δείχνουν ότι υπάρχουν 456 δεξαμενόπλοια των 67,2 εκατομμυρίων  dwt που ανταποκρίνονται στον ορισμό του dark fleet trading.

Αυτό αντιπροσωπεύει το 10,3% του του διεθνούς στόλου δεξαμενόπλοιων. Οι δυτικές κυρώσεις απαγορεύουν τους παρόχους θαλάσσιων υπηρεσιών, όπως οι πλοιοκτήτες, χρηματοδότες, ναυλωτές, έμποροι πετρελαίου και ασφαλιστές από τη μεταφορά   ρωσικού  πετρελαίου σε τρίτες χώρες, εκτός εάν το φορτίο πωλείται σε ή κάτω από ένα ανώτατο όριο τιμών.

Οι νηογνώμονες εξαιρούνται από το ανώτατο όριο τιμών του ρωσικού πετρελαίου πράγμα που σημαίνει ότι συνέχισαν να παρέχουν υπηρεσίες σε δεξαμενόπλοια στις εν λόγω συναλλαγές.

Η Lloyd’s Register, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, ταξινόμησε σχεδόν το 25% του σκοτεινού στόλου ως μετρούμενο με βάση το νεκρό βάρος-DWT, όπως έδειξαν τα στοιχεία, σχεδόν διπλάσιος αριθμός από τον δεύτερο  μεγαλύτερος πάροχο  υπηρεσιών ταξινόμησης, είναι ο νορβηγικός νηογνώμονας  DNV.

Ο Lloyd’s Register είναι η τέταρτη μεγαλύτερη εταιρεία ταξινόμησης στον κόσμο το 2022, με 348,5 εκατ. Ο κλάδος NK είναι ο μεγαλύτερος με τους ABS και DNV να είναι οι δεύτεροι και τρίτοι μεγαλύτεροι αντίστοιχα.

Το Lloyd’s Register καλύπτει περίπου 102 πλοία που εμπορεύονται αυτές τις αγορές, παρά την απόσυρση των υπηρεσιών του πλοία που ελέγχονται από τη Ρωσία.

Δεν υπάρχει καμία υπόνοια ότι το Lloyd’s Register ή οποιοδήποτε εταιρείες κατηγορίας παραβιάζουν τις κυρώσεις. Η Lloyd’s List ορίζει ένα δεξαμενόπλοιο ως μέρος του σκοτεινού στόλου. αν είναι ηλικίας 15 ετών και άνω, ανώνυμης ιδιοκτησίας και/ή έχει εταιρική δομή σχεδιασμένη  να αποκρύψει την ανακάλυψη της πραγματικής ιδιοκτησίας, αποκλειστικά αναπτύσσεται σε εγκεκριμένες συναλλαγές πετρελαίου  και συμμετέχει σε μία ή περισσότερες από τις παραπλανητικές ναυτιλιακές πρακτικές που περιγράφονται στις οδηγίες του Στέιτ Ντιπάρτμεντ των ΗΠΑ που εκδόθηκαν το Μάιο 2020.

Τα στοιχεία δεν περιλαμβάνουν τα δεξαμενόπλοια που παρακολουθούνται σε κυβερνητικά ελεγχόμενες ναυτιλιακές οντότητες, όπως Sovcomflot της Ρωσίας, ή η ιρανική National Iranian Tanker Co, καθώς και εκείνα στα οποία έχουν ήδη επιβληθεί κυρώσεις.

Διαβάστε ακόμη

Oxford Economics: Γιατί η Ελλάδα δεν θα βιώσει ένα νέο 2015 – Τι προβλέπει για τις εκλογές

Σχεδόν σε 1,7 δισ. ευρώ οι προσφορές για την επανέκδοση του 10ετούς ομολόγου – Αντλήθηκαν 300 εκατ. ευρώ

Οικογένεια Νίκα: Άλλαξε χέρια με 2,5 εκατ. ευρώ το ακίνητο της Στησιχόρου (pic) (upd)