Εντυπωσιακή αύξηση κερδών πάνω από 350% σημείωσε η εισηγμένη στη χρηματιστηριακή αγορά του NYSE, Tsakos Energy Navigation συμφερόντων του δρ Νίκου Τσάκου το α΄εξάμηνο του 2023 φτάνοντας τα 237 εκατ. δολάρια με τα μακροπρόθεσμα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς να παραμένουν ισχυρά.

Επίσης:

  • $138 εκατ. σε μέρισμα κοινών μετοχών και εξαγορά προνομιούχων μετοχών μέχρι στιγμής το 2023
  • Νέες ναυλώσεις που εξασφάλισαν πάνω από 1,5 δισ. δολάρια σε ανεκτέλεστο υπόλοιπο εσόδων στόλου
  • Πρόγραμμα ναυπήγησης 10 πράσινων πλοίων σε καλό δρόμο
  • Τέσσερα aframaxes διπλού καυσίμου θα είναι και θα παραδοθούν από τον Σεπτέμβριο του 2023 έως το πρώτο τρίμηνο του 2024

Με τις αγορές δεξαμενόπλοιων να παραμένουν ισχυρές, κυρίως λόγω της ευνοϊκής προσφοράς και ζήτησης και τις ευνοϊκές εμπορικές διαταραχές που προκλήθηκαν από τον πόλεμο στην Ουκρανία που συνεχίζεται και χωρίς σημάδια ύφεσης, η TEN, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, πραγματοποίησε έσοδα από ταξίδια ύψους 482,7 δολ. εκατ. από 366,4 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περίοδο του 2022 ή 32% υψηλότερα.

Τα λειτουργικά έσοδα υπερτετραπλασιάστηκαν σε 281,7 εκατ. δολάρια, τα οποία περιλάμβαναν κέρδη από πωλήσεις πλοίων ύψους 81,2 εκατ. δολαρίων μετά την έγκαιρη πώληση οκτώ παλαιότερων δεξαμενόπλοιων προϊόντων MR και handysize κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Στο πλαίσιο των ενισχυμένων αναγκών μεταφοράς για μεγάλες αποστάσεις και με ένα ακόμη σημαντικό τμήμα του στόλου να δραστηριοποιείται σε spot συναλλαγές, η χρησιμοποίηση του στόλου κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 ανήλθε στο ισχυρό 95,3%, παρά το γεγονός ότι έξι πλοία, συμπεριλαμβανομένων δύο δεξαμενόπλοιων DP2 shuttle, υποβλήθηκαν σε δεξαμενισμό κατά τη διάρκεια της περιόδου.

  • Ο μέσος όρος ημερήσιας χρονοναύλωσης κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 έφτασε τα 40.182 δολάρια, 64% υψηλότερα από 24.529 δολάρια το πρώτο εξάμηνο του 2022.
  • Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων τόκων, φόρων αποσβέσεων και αποσβέσεων (EBITDA) διπλασιάστηκαν σε 275,2 εκατ. δολάρια από 133,3 εκατ. δολάρια το πρώτο εξάμηνο του 2022, σημειώνοντας αύξηση 107%.
  • Οι θετικές επιδόσεις του στόλου και τα ελεύθερα ταμειακά διαθέσιμα που προέκυψαν από τις πωλήσεις πλοίων, είχαν ως αποτέλεσμα τα ταμειακά διαθέσιμα της TEN αποθέματα να αυξηθούν σε 534,1 εκατομμύρια δολάρια στις 30 Ιουνίου 2023.
  • Το τραπεζικό χρέος κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους συνέχισε την πτωτική του πορεία και διακανονίστηκε στα 1,38 δισεκατομμύρια δολάρια στις 30 Ιουνίου 2023, 35 εκατομμύρια δολάρια χαμηλότερα από το επίπεδο της 31ης Δεκεμβρίου 2022.
  • Οι τόκοι και τα χρηματοοικονομικά έξοδα κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 ανήλθαν σε 48,8 εκατ. δολάρια, επηρεαζόμενα από τη συνεχιζόμενη άνοδοτων επιτοκίων παγκοσμίως και τα νέα δάνεια για την απόκτηση του δεξαμενόπλοιου DP2 shuttle Porto και του VLCC Dias I κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Το κόστος αυτό μετριάστηκε με τα έσοδα από τόκους για τους πρώτους έξι μήνες του 2023 που αυξήθηκαν σε περίπου 7,0 εκατ. δολάρια από 0,4 εκατ. δολάρια το ίδιο περίοδο του 2022.
  • Τα ημερήσια λειτουργικά έξοδα ανά σκάφος κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 ήταν κατά μέσο όρο 9.349 δολάρια
  • Οι αποσβέσεις και τα έξοδα απόσβεσης ανήλθαν σε 70,4 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με 67,5 εκατ. δολάρια.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΆ ΑΠΟΤΕΛΈΣΜΑΤΑ ΤΟΥ 2ΟΥ ΤΡΙΜΉΝΟΥ 2023

Η TEN, ενώ λειτούργησε κατά μέσο όρο επτά πλοία λιγότερα από ό,τι το δεύτερο τρίμηνο του 2022, παρήγαγε 4,8 εκατ. δολάρια περισσότερα έσοδα από ταξίδια σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους και έφτασαν τα 221,4 εκατ. δολάρια

Τα προκύπτοντα λειτουργικά έσοδα σκαρφάλωσαν στα 82,6 εκατ. δολάρια, 25,2 εκατ. δολάρια υψηλότερα από το 2022 αντίστοιχο τρίμηνο. Τα καθαρά έσοδα παρουσίασαν αύξηση 31% και έφτασαν τα 60,6 εκατ. δολάρια από 46,2 εκατ. δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του 2022, το οποίο περιλάμβανε επίσης ένα μικρό κέρδος 0,3 εκατ. δολάρια από την πώληση πλοίων.

Το προσαρμοσμένο EBITDA για το δεύτερο τρίμηνο του 2023 κατέγραψε αύξηση 32% από το 2022 αντίστοιχη περίοδο και διαμορφώθηκε στα 120,2 εκατ. δολάρια.

Η χρησιμοποίηση του στόλου, παρά τον αριθμό των προγραμματισμένων αποξηλώσεων, παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα στο 94,2% σε σύγκριση με το έναντι 93,6% το δεύτερο τρίμηνο του 2022.

Ο ημερήσιος μέσος όρος του ΤΚΕ ανά πλοίο , ακολουθώντας τη δυναμική της αγοράς, αυξήθηκε σε 38.353 δολάρια από $29.278, ήτοι 31% υψηλότερα από το δεύτερο τρίμηνο του 2022, ενώ τα λειτουργικά έξοδα περιορίστηκαν σε 9.492 δολάρια ανά πλοίο ανά ημέρα.

Συνολικά, τα έξοδα ταξιδιού κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2023 μειώθηκαν κατά 38% περίπου από το 2022 δεύτερο τρίμηνο λόγω των χαμηλότερων δαπανών καυσίμων, ενώ τα συνολικά λειτουργικά έξοδα των πλοίων παρέμειναν περίπου στα στα ίδια επίπεδα με το δεύτερο τρίμηνο του 2022, όπως και οι αποσβέσεις.

Οι τόκοι και τα χρηματοοικονομικά έξοδα κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2023, συνεχίζοντας να επηρεάζονται από τα υψηλά επιτόκια παγκοσμίως, διαμορφώθηκαν σε 24,3 εκατ. δολάρια, τα οποία επίσης μετριάστηκαν από τα έσοδα από τόκους που ανήλθαν σε 4,1 εκατ. δολάρια από μόλις 0,2 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2022.

Διαβάστε ακόμη

Eurostat: Υποβαθμίζεται στο 0,1% η ανάπτυξη ευρωζώνης το β’ τρίμηνο

Το όνειδος και οι ευθύνες για τον φόνο στο πλοίο, Μητσοτάκης στη ΔΕΘ μόνο ομιλία και συνέντευξη, ο Αντρέα, η Κλαούντια και η Avramar

Αν. Ανδρεάδης (Sani/ Ikos): Η πρόβλεψη για πάνω από 20 δισ. τουριστικές εισπράξεις φέτος και το στρατηγικό ρίσκο για το 2024

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ