Η απελευθέρωση τόσο μεγάλων ποσοτήτων λιπάσματος στην Ερυθρά Θάλασσα από τη βύθιση του φορτηγού πλοίου Rubymar, που είναι εγγεγραμμένο στο Μπελίζ κι είναι το πρώτο πλοίο που χάνεται από τότε που οι Χούθι άρχισαν να χτυπούν εμπορικά πλοία αποτελεί σοβαρή απειλή για τη θαλάσσια ζωή.

Η υπερφόρτωση θρεπτικών ουσιών μπορεί να διεγείρει τα φύκια για να να αναπτυχθούν υπερβολικά καταναλώνοντας τόσο πολύ οξυγόνο που η κανονική θαλάσσια ζωή δεν μπορεί να επιβιώσει.

Σύμφωνα με ειδικούς θα πρέπει να υιοθετηθεί επειγόντως ένα σχέδιο από τις χώρες της Ερυθράς Θάλασσας για την καθιέρωση μιας ατζέντας παρακολούθησης των μολυσμένων περιοχών στην Ερυθρά Θάλασσα, καθώς και για την υιοθέτηση μιας στρατηγικής καθαρισμού.

Ο συνολικός αντίκτυπος εξαρτάται από τον τρόπο με τον οποίο τα ωκεάνια ρεύματα εξαντλούν το λίπασμα και τον τρόπο με τον οποίο απελευθερώνεται από το χτυπημένο πλοίο.

Το οικοσύστημα της νότιας Ερυθράς Θάλασσας διαθέτει παρθένους κοραλλιογενείς υφάλους, παράκτιες μαγκρόβιες εκτάσεις και ποικίλη θαλάσσια ζωή.

Πέρυσι, η περιοχή απέφυγε μια πιθανή περιβαλλοντική καταστροφή όταν τα Ηνωμένα Έθνη απομάκρυναν περισσότερα από ένα εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου από ένα ετοιμόρροπο υπερδεξαμενόπλοιο που ήταν αγκυροβολημένο στα ανοιχτά των ακτών της Υεμένης. Αυτού του είδους η επιχείρηση μπορεί να είναι πιο δύσκολη υπό τις παρούσες συνθήκες.

Διαβάστε ακόμη

Τράπεζα Πειραιώς: Τα μηνύματα από την πρώτη ημέρα του placement – Η μεγάλη υπερκάλυψη και η «δίψα» για ελληνικά assets

Το νέο υπόσκαφο τουριστικό project του «Mr. Φρεσκούλη» στη Σέριφο (pics)

«Hydra’s Art Residencies»: Η περιπέτεια μιας στρατηγικής επένδυσης και το νέο σφυρί (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ