Ο Γιώργος Προκοπίου είναι  ο Έλληνας πλοιοκτήτης που παραμένει συνεχώς στο προσκήνιο τόσο το ελληνικό με την υπόθεση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά όσο και διεθνώς με τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και τα δεξαμενόπλοια, συμβάλλοντας στην αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης που πλήττει την Ευρώπη στην προσπάθειά της να απεξαρτηθεί  από τη Ρωσία.

Η Γερμανία  που αντιμετωπίζει τα σοβαρότερα ενεργειακά προβλήτα από την ημέρα που η Ρωσία έσφιξε τις στρόφιγγες παροχής  φυσικού αερίου  άρχισε τις εμπορικές συμφωνίες με τον Γιώργο Προκοπίου προκειμένου να εισάγει υγροποιημένο φυσικό αέριο. Η αρχή έγινε με τη ναύλωση των δύο πλωτών τερματικών σταθμών επαναεριοποίησης (FSRU)φυσικού αερίου και ακολούθησε η ναύλωση 13 LNG carriers, μεταφορικής ικανότητας 200.000 κυβικών μέτρων το καθένα.

Για τις αποφάσεις των Ευρωπαίων πολιτικών και τις κυρώσεις σε βάρος  της Ρωσίας, ο Γιώργος Προκοπίου είναι ξεκάθαρος:

«Όσο περισσότερα λάθη κάνουν τόσο το καλύτερο είναι για τη ναυτιλία.  Και αναφέρομαι στις γεωπολιτικές εξελίξεις οι οποίες μαζί με την οικονομία βρίσκονται στην ίδια σελίδα. Πήραμε μέτρα, επιβάλαμε κυρώσεις  και πληγώνουμε με  τον εαυτό μας περισσότερο από τον εχθρό. Δεν πιστεύω ότι  υπάρχουν κάποιοι που αμφιβάλλουν για αυτό εκτός από τους πολιτικούς  που νομίζουν  ότι επιθυμητό είναι το ίδιο με το εφικτό αλλά  το εφικτό είναι μακριά από το επιθυμητό». Ο Γιώργος Προκοπίου αναφέρθηκε στην ενεργειακή κρίση:

« Και πάλι το θέμα με το υγροποιημένο φυσικό αέριο το προκάλεσαν οι πολιτικοί.  Πολλοί φοβήθηκαν ακόμα και να επενδύσουν και να φτιάξουν υποδομές. Η ενεργειακή κρίση δεν είναι αποτέλεσμα της εισβολής στην Ουκρανία. Προϋπήρχε απλώς τώρα ήρθε στην επιφάνεια. Πίστευαν οι πολιτικοί ότι θα λυνόντουσαν με έναν μαγικό τρόπο.   Και έκρυβαν το πρόβλημα κάτω από το χαλί με αφορμή και την υγειονομική κρίση όταν δεν πετούσαν αεροπλάνα, δεν κινούνταν τα οχήματα κλπ.  Στην Κίνα οι διεθνείς πτήσεις την εβδομάδα είναι 800 ενώ σε κανονική περίοδο έφθαναν  τις 18.000. Καταλαβαίνετε όταν επιστρέψουμε στην κανονικότητα τι θα συμβεί. Μας λένε να εγκαταλείψουμε  το σχέδιο Α χωρίς να υπάρχει το εναλλακτικό σχέδιο Β. Κάνουν μπαλώματα» και προσέθεσε με νήμα σχολιάζοντας τις ναυλαγορές:

«Δεν ανησυχούμε για την πτώση των εξαγωγών και των εισαγωγών.  Τα τονομίλια μας ενδιαφέρουν δηλαδή  η απόσταση που καλύπτουν τα πλοία. Οι αριθμοί πέφτουν αλλά τα τονομίλια αυξάνουν, αυτό μας ενδιαφέρει κυρίως και ακολουθούν, ο  αριθμός των διαθέσιμων πλοίων, οι ναυπηγήσεις και  φυσικά η οικονομική δραστηριότητα. Και βλέπουμε όλες τις “σοφές” αποφάσεις που οδηγούν  το πετρέλαιο να το παίρνουμε από τη Δύση και να το πηγαίνουμε στην Ανατολή και πάλι πίσω…σε δουλειά να βρισκόμαστε. Μην  ανησυχείτε κάνουν το πάν  για να συνεχιστεί  οι καλές ημέρες για τη ναυτιλία. Είμαι πολύ αισιόδοξος ότι η αγορά όχι μόνο θα παραμείνει καλή αλλά θα γίνει και υπέροχη.»

 Μέτρα για το περιβάλλον

Για την πιο κατάλληλη λύση ώστε να  μειώσει άμεσα η ναυτιλία το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα ανέφερε αυτό που υποστηρίζει σθεναρά εδώ  και έξι χρόνια. Τη μείωση της ταχύτητας πλεύσης των πλοίων:

«Στο τέλος της ημέρας  η λύση για τη μείωση της εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία είναι η μείωση ταχύτητας low speed,  έως ότου βρεθούν καλύτερα καύσιμα και καλύτερα συστήματα που θα εγκλωβίζουν τις εκπομπές αερίων. Δεν υπάρχει σήμερα άλλη μέθοδος από το να πηγαίνουμε με χαμηλότερες ταχύτητες» και υπογράμμισε:

«Αν δεν καθίσουν στο ίδιο τραπέζι ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός ο ΙΜΟ,  οι νομοθέτες και οι πλοιοκτήτες για να βρουν λύση και να συμφωνήσουν σε κοινή πορεία  για το ποσοστό μείωσης των εκπομπών και το επιτρεπτό όριο   ανά τύπο πλοίου και ανά μίλι δεν θα δούμε  καμία πρόοδο. Θα  κάνουμε συνεχώς κύκλους γύρω από τον εαυτό μας.   Τα λέω εδώ και 6-7 χρόνια αλλά κανείς δεν καταλαβαίνει το νόημα. Η ποσότητα της μόλυνσης που προκαλούμε είναι ευθέως ανάλογη  με την ποιότητα και την ποσότητα των καυσίμων που χρησιμοποιούν τα πλοία. Οπότε πρέπει να έχουμε καλύτερα ποιοτικά καύσιμα και χαμηλότερη ταχύτητα ώστε να έχεις  λιγότερη ιπποδύναμη. Γιατί δεν  τους αρέσει να χρησιμοποιούν τον όρο slow speed  και  το αποκαλούν πλέον horse power reduction. Είναι αυτό που λένε “δεν είναι σκατά, η γάτα τα έκανε”…..Για να έχουμε υδρογόνο, αμμωνία μεθανόλη χρειάζεσαι δίκτυο διανομής που δεν το έχεις σήμερα. Στα εργαστήρια και στα  χαρτιά όλα είναι δυνατά».

Η εισηγμένη

Στο μεταξύ,  καθαρά  κέρδη ύψους 42,3 εκατομμυρίων δολαρίων παρουσίασε το 9μηνο του 2022 η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά η Dynagas LNG Partners  συμφερόντων Γιώργου Προκοπίου έναντι 36,3 εκατ. το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2021, ποσοστό αύξησης  16,5%.

Η εταιρεία διαχειρίζεται στόλο ο οποίος αποτελείται από  έξι πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίουσυνολικής μεταφορικής ικανότητας 914.100 κυβικών μέτρων.

Μείωση  παρουσίασε  στα έσοδα κατά 5%  στα 96,5 εκατομμύρια δολάρια έναντι 102 εκατομμυρίων το 2021.  Το προσαρμοσμένο ΕΒΙΤDA  για το 9μηνο ανήλθε στα 65,8 εκατ. έναντι 72,3 τον αντίστοιχο περσινό διάστημα πέρσι.

Τα καθαρά κέρδη  για το γ’ τρίμηνο  έκλεισαν στα 7,4 εκατ. έναντι 11,3 το 2021 μείωση κατά 34,5%. Η μείωση αυτή οφείλεται  κυρίως στην πτώση των εσόδων από τα ταξίδια και στην αύξηση των δαπανών για δεξαμενισμούς  και ειδικές επιθεωρήσεις.  Τα προσαρμοσμένα  καθαρά κέρδη  για το γ’ τρίμηνο  ήταν 4,5 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με τα 11,6 πέρσι, ποσοστό μείωσης 61,2%.

Η μείωση αποδίδεται τόσο  στην υποχώρηση  των εσόδων των πλοίων όσο και στην αύξηση των τόκων και των χρηματοοικονομικών εξόδων  σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2021.

Ο μέσος ημερήσιος ναύλος των πλοίων  ήταν 61.560 δολάρια έναντι 62.800 το γ’ τρίμηνο του 2021.

Διαβάστε ακόμη:

«Χάνουν» για 18 μήνες την περιουσία τους όσοι ελέγχονται για φοροδιαφυγή

Terracom: Η τεχνολογική εταιρεία από τα Γιάννενα που «ασφάλισε» το Μουντιάλ του Κατάρ

Ανοικτό το ενδεχόμενο να υιοθετηθεί το «καλάθι του νοικοκυριού» και από άλλους κλάδους