Με τη εξέταση μαρτύρων και τη δευτερολογία των εκπροσώπων της Attica συνεχίζεται σήμερα η συνεδρίαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την υπόθεση της συγχώνευσης του Attica Group με την ΑΝΕΚ. Συνεδρίαση που άρχισε χθες.

Η Ολομέλεια θα πρέπει μέχρι τις 4 Αυγούστου να εκδώσει απόφαση. Οι αρμόδιες υπηρεσίες με εισήγησή τους έχουν δώσει το πράσινο φως για την απορρόφηση καθώς αναγνωρίζουν ότι η χανιώτικη εταιρεία είναι προβληματική επιχείρηση (failing firm) και για αυτό συντρέχουν οι προϋποθέσεις προστασίας της για λόγους δημοσίου συμφέροντος.

Η εισήγηση αναφέρει ότι η ΑΝΕΚ «ως προβληματική επιχείρηση θα αναγκαστεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει αν δεν εξαγορασθεί από άλλη επιχείρηση ενώ δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική δυνατότητα εξαγοράς , λιγότερο επιβλαβής για τον ανταγωνισμό εκτός από την κοινοποιηθείσα συγκέντρωση Αttica-ΑΝΕΚ». Επίσης επισημαίνεται ότι «αν δεν πραγματοποιηθεί συγκέντρωση, η προβληματική επιχείρηση θα παύσει αναπόφευκτα να ασκεί τις δραστηριότητές της στην αγορά».

H Αttica έχει κάνει προσφορά στα 80 εκατομμύρια ευρώ στις τράπεζες υπό τη μορφή ανάληψης των χρεών της ΑΝΕΚ και ποσοστό της τάξης 11,5% των μετοχών της Attica Group στους μετόχους της ΑΝΕΚ.

H μετοχική σύνθεση:

Σύμφωνα με την εισήγηση , η οποία δεν είναι δεσμευτική, δεν εκτιμάται ότι η συγκέντρωση δύναται να περιορίσει σημαντικά τη λειτουργία του ανταγωνισμού στις σχετικές αγορές παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς επιβατών, ιχ οχημάτων και φορτηγών στην ελληνική επικράτεια και στην αγορά παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς μέσω συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας. Επιπλέον δεν εντοπίζονται κάθετες σχέσεις.

Κατά της συγχώνευσης έχει ταχθεί ο Μάριος Ηλιόπουλος της SeaJets ο οποίος έχει καταθέσει δύο φορές πρόταση για την αγορά της ΑΝΕΚ ανεβάζοντας το τίμημα στα; 83 εκατομμύρια ευρώ.

Ο Μάριος Ηλιόπουλος

Την περασμένη εβδομάδα παρέμβαση έκανε και ο Όμιλος Γκριμάλντι.

Πιο συγκεκριμένα, με επιστολή του στην Επιτροπή Ανταγωνισμού αναφέρει ότι σε περίπτωση που «ναυαγήσει» η συγχώνευση της Attica με την ΑΝΕΚ ο ναπολιτανικός Όμιλος δεσμεύεται να δρομολογήσει πλοία του, στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής καλύπτοντας το κενό που θα αφήσει η ΑΝΕΚ η οποία εάν δεν απορροφηθεί θα κλείσει.

Ο Εμάνουελ Γκριμάλντι

Σύμφωνα με πηγές, ο Όμιλος Γκριμάλντι δεσμεύεται ανεπιφύλακτα ότι σε περίπτωση εξόδου πλοίων της ΑNΕΚ από τις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής λόγω μη πραγματοποίησης της συγκέντρωσης δια απορρόφησης της ΑΝΕΚ από την ATTICA, θα δρομολογήσει πλοία κατάλληλης δυναμικότητας σε κάθε μια από τις γραμμές στην Κρήτη (πλοία της Minoan Lines) και στην Αδριατική (πλοία της Grimaldi Euromed), ούτως ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η εκτέλεση των δρομολογίων, να μην υπάρξει διατάραξη των συγκοινωνιών και να καλυφθούν οι ανάγκες του επιβατηγού κοινού.

Από την πλευρά της, η Minoan Lines έχει ενημερώσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού ότι είναι διατεθειμένη να διαπραγματευτεί την αγορά του πλοίου ΕΛΥΡΟΣ και να απορροφήσει το πλήρωμα του, σε περίπτωση που η ΑΝΕΚ επιθυμεί να το πουλήσει ή βρεθεί στην ανάγκη να το αποσύρει από τη γραμμή στην οποία δραστηριοποιείται.

Επίσης, λόγω της μεγάλης έλλειψης ναυτικών και της δυσκολίας στελέχωσης των πλοίων, η Minoan Lines και ο Όμιλος Grimaldi ενημέρωσαν την Επιιτροπή Ανταγωνισμού ότι μπορούν να απορροφήσουν ναυτικούς, που τυχόν βρεθούν εκτός εργασίας λόγω απόσυρσης των πλοίων της ΑΝΕΚ από τις γραμμές στις οποίες η τελευταία δραστηριοποιείται.

Διαβάστε ακόμη

Δηλώσεις εισοδήματος: Απομένουν 1 εκατ. Ε1 και… ούτε 4 εργάσιμες

Ο αποχαιρετισμός στη Μ.Β.B., ο Φέσσας πάει για τον Κωτσόβολο, η Ellington και η Δικαιοσύνη, ποιοι κάνουν μεγάλες business με τα ηλεκτρονικά τιμολόγια

Τι είναι η ουσία φιναστερίδη που παίρνει ο Ντόναλντ Τραμπ; Είναι το πιο δυνατό όπλο ενάντια στην τριχόπτωση;

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ