Στην αγορά ξηρού φορτίου, οι τιμές spot των Panamax, Supramax και Handysize έχουν επιστρέψει σε επίπεδα που είχαν να παρατηρηθούν από το πρώτο παγκόσμιο lockdown του 2020.

Η μέση τιμή πέντε ημερήσιων ναύλων  για ένα  Panamax  έχει δει 15 συνεχόμενες ημέρες με αρνητικό πρόσημο και βρίσκεται σχεδόν στα 9.600 δολάρια ανά ημέρα. Η πτώση είναι περίπου 34% σε μηνιαία βάση και 75% από τα υψηλά επίπεδα της 25ης Οκτωβρίου 2021.

Ο μέσος όρος 10 ημερήσιων ναύλων   των Supramax  έχει μειωθεί κατά 81% από τα υψηλά της 21ης Οκτωβρίου 2021 και είναι μειωμένος κατά 39% σε μηνιαία βάση στα 7.545 δολάρια ανά ημέρα.

Ο μέσος όρος επτά ημερήσιων ναύλων Handysize   βρίσκεται σήμερα στα 8.996 δολάρια ανά ημέρα και έχει σημειώσει ελεύθερη πτώση 31% σε μηνιαία βάση και 71% από τα υψηλά της 25ης Οκτωβρίου 2021.

Ο BSI και ο BHSI έχουν 16 και 21 πτωτικά ημερήσια φωτιστικά αντίστοιχα.

Τέλος, τα Capes έχουν καταφέρει να χάσουν μόνο 10% μηνιαίως και ο μέσος όρος 5T/C βρίσκεται τώρα στα 10.770 δολάρια ανά ημέρα, πολύ πάνω από το χαμηλό των 2.505 δολαρίων της 31ης Αυγούστου 2021.

Σύμφωνα με τους αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers «η μεγάλη μεταβλητότητα στη ναυτιλιακή αγορά και ιδιαίτερα στην αγορά ξηρού φορτίου συνεχίζεται, καθώς τα επακόλουθα της  Covid απέχουν πολύ από το να τελειώσουν. Αλλά κοιτάζοντας πίσω στατιστικά τα τελευταία χρόνια, η πτώση των ναύλων στην αγορά ξηρού φορτίου είναι συνηθισμένη κατά τη διάρκεια του πρώτου μήνα του έτους και λίγο πριν ή κατά τη διάρκεια των εορτασμών του κινεζικού νέου έτους».

Παρά το αρνητικό ξεκίνημα του έτους, οι αναλυτές παραμένουν αισιόδοξοι για το υπόλοιπο του 2023:

« Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, η Κίνα βρίσκεται εν μέσω ενός σημαντικού προγράμματος τόνωσης της οικονομίας, το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει σε ένα σημαντικό άλμα στη βιομηχανική παραγωγή και την παραγωγή υποδομών που αναμένεται μετά το τέλος του κύκλου μόλυνσης της Covid. Μαζί με αυτό, η αισιοδοξία ότι μετά την εβδομαδιαία αργία της κινεζικής Πρωτοχρονιάς, οι τιμές spot θα πρέπει να βελτιωθούν σταδιακά σε όλους τους τομείς των χύδην φορτηγών πλοίων, δημιουργούν την αίσθηση ότι οι προοπτικές της αγοράς ξηρού χύδην φορτίου είναι καλύτερες από ό,τι έδειξε η λευκαντική έναρξη του 2023».

Διαβάστε ακόμη

Ακίνητα: Πιέσεις για μόνιμη ρύθμιση στα αδήλωτα τετραγωνικά

Δημοσκοπήσεις (Νο2), ο Καλογρίτσας, τα «μαύρα» και ο Βουρλιώτης, το μυστήριο με τη Μαρτίνου και ο… χάρτινος βασιλιάς

Χρυσές λίρες: Πόσες «σκότωσαν» και πόσες αγόρασαν οι Έλληνες μέσα σε μία 20ετία (πίνακας)