Ναυτιλία

Στροφή στα eco-καύσιμα για τη Ναυτιλία από Maersk-ZIM-Avin

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Η ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία μεταφέρει περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και αντιπροσωπεύει περίπου το 3% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα, δεσμεύτηκε πέρυσι να έχει ετοιμάσει πλοία με  καύσιμα που θα έχουν  μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2030

Η απο-ανθρακοποίηση της ναυτιλίας που είναι ο μεγάλος  στόχος προσελκύει ολοένα και περισσότερες μεγάλες εταιρείες οι οποίες επιλέγουν να  ναυλώνουν ή να ναυπηγούν πλοία με μηχανές που έχουν δυνατότητα καύσης διπλού καυσίμου είτε πετρελαίου είτε κάποιου πιο οικολογικού όπως το LNG. Μεταξύ αυτών η Maersk, η ΖΙΜ αλλά   και ελληνικών συμφερόντων εταιρείες, όπως η Avin του Ομίλου Βαρδινογιάννη.

Σήμερα, Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου ο όμιλος- κολοσσός Maersk ανακοίνωσε ότι θα επιταχύνει τα σχέδια τους για την αποανθρακικοποίηση της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θέτοντας σε λειτουργία το πρώτο πλοίο στον κόσμο που τροφοδοτείται από καύσιμα ουδέτερα από άνθρακα το 2023, επτά χρόνια πριν του αρχικού του σχεδίου.

Η ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία μεταφέρει περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και αντιπροσωπεύει περίπου το 3% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα, δεσμεύτηκε πέρυσι να έχει ετοιμάσει πλοία με καύσιμα που θα έχουν μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2030.

«Παρακολουθώντας και ακολουθώντας την πρόοδο της τεχνολογίας αλλά και με την αυξανόμενη ζήτηση των πελατών για “βιώσιμες αλυσίδες εφοδιασμού”, η Maersk επιταχύνει τις προσπάθειες της για την  με την δρομολόγηση  του πρώτου παγκόσμιου σκάφους με ουδέτερο άνθρακα στον κόσμο το 2023», ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση.

Η κατανάλωση πετρελαίου για μεταφορά είναι ένας από τους κορυφαίους συντελεστές των εκπομπών που προκαλούν την αλλαγή του κλίματος και η Maersk, η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, αντιμετωπίζει την πρόκληση να εξασφαλίσει επαρκή παροχή εναλλακτικών καυσίμων.

«Το να έχουμε στόλο απαλλαγμένου  από  άνθρακα έως το 2050 το αντιμετωπίζουμε  ως πρόκληση.  Είναι ένα εφικτός στόχο που πρέπει να επιτευχθεί» επισημαίνει η Maersk.

Η εταιρεία ξεκινά με  ένα σχετικά μικρό πλοίο που μπορεί να μεταφέρει έως 2.000 εμπορευματοκιβώτια – που θα τροφοδοτείται από φιλική προς το κλίμα μεθανόλη, αν και θα είναι σε θέση να χρησιμοποιεί πετρέλαιο  ως εφεδρικό αν απαιτειθεί από τις καταστάσεις ενός δρομολογίου.

Προς τα εμπρός, όλα τα νέα σκάφη της θα έχουν εγκατεστημένη τεχνολογία διπλού καυσίμου.

Εκτός από τη μεθανόλη, η  Maersk είπε ότι πειραματίζεται με αμμωνία, που χρησιμοποιείται συνήθως για λιπάσματα.

H  ισραηλινών συμφερόντων liner εταιρεία,  η ΖΙΜ προχώρησε σε μία στρατηγικής σημασίας συμφωνία για τη μακρόχρονη χρονοναύλωση του   10 πλοίων μεταφοράς 15.000 εμπορευματοκιβωτίων έκαστο από τη Seaspan. Η ιδιαιτερότητά τους και το στοιχείο που κάνει αξιομνημόνευτη την κίνηση της ZIM είναι ότι αυτά τα 10 νεότευκτα container vessels χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG-Υγροποιημένου Φυσικό Αέριο.

Θα δρομολογηθούν στη ρότα Ασία-Ανατολικές Ακτές των ΗΠΑ όπου η ZIM διεκδικεί το 9% της πίτας.

Προσφάτως  η Avin International του Ομίλου Βαρδινογιάννη έγινε η  πρώτη ναυτιλιακή που έβαλε παραγγελία σε κινεζική γιάρδα για την κατασκευή δεξαμενόπλοιου το οποίο θα μπορεί να καταναλώνει αμμωνία ως καύσιμο. Πλοίο το οποίο ναυπηγείται με τις νέες προδιαγραφές στο πλαίσιο των κανονισμών για τη μείωση της εκπομπής αερίων CO2 από τη ναυτιλία.

Θα είναι  χωρητικότητας 156.500 τόνων dw suezmax με βάση σχέδιο του αμερικανικού νηογνώμονα ABS.  Το πλοίο θα μπορεί να χρησιμοποιεί ως καύσιμο εκτός από πετρέλαιο και  αμμωνία ή LNG- υγροποιημένο φυσικό αέριο, μέσω πρόσθετων μετασκευών στη μηχανή του.

Ο  Όμιλος Βαρδινογιάννη θα αποφασίσει ποιο χαμηλό σε co2 καύσιμο θα χρησιμοποιήσει όσο προχωράει η βιομηχανία τροφοδοσίας καυσίμων εξελίσσεται.

Διαβάστε ακόμη:

ΔΕΔΔΗΕ: 70.000 νοικοκυριά έπληξε στη Αττική το κύμα κακοκαιρίας – Αγώνας δρόμου για να αποκατασταθούν οι βλάβες (upd)

Αποζημιώσεις ενοικίων: Διπλή πληρωμή έως την ερχόμενη Παρασκευή για Νοέμβριο – Δεκέμβριο

Κρατικές ενισχύσεις με λεφτά εθελοντών και ελέγχους – εξπρές τύπου Επιστρεπτέας Προκαταβολής